Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Cуспільство

«Нетехнічні» спеціальності IT- сфери

Традиційно прийнято вважати, що IT-сфера – це виключно сфера технічних спеціальностей. Але галузь IT має чималу частку допоміжних процесів і, як будь-який бізнес, не може існувати завдяки виключно лише фахівцям одного профілю.

Тож, які саме спеціалісти нетехнічного характеру потрібні в IT, розбиралися експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.

З роками склався досить стійкий стереотип сприйняття як сфери, так і професії IT. Вважається, що краще себе тут відчувають і реалізовуються у більшості випадків люди, для яких логічне мислення є невід’ємним стандартом життя. Також, багато хто переконаний, що діяльність у сфері інформаційних технологій передбачає лише роботу із мікросхемами та мовами програмування, а IT-фахівці є у переважній своїй більшості інтровертами.

Основу галузі дійсно складають технічні спеціальності, але побудова та розвиток успішного бізнесу вимагає й інших фахівців нетехнічного профілю. Відсоток таких спеціалістів у компанії щодо загальної кількості співробітників складає інколи до14 % в залежності від рівня та масштабів організації. Відповідно, у сфері інформаційних технологій знайдеться місце і для гуманітаріїв, а точніше для представників тих професій, в основі яких не лежать навички програмування та знання тільки точних наук.

Якщо говорити про перелік нетехнічних спеціальностей, то мова йде про менеджерів проектів, HR-менеджерів, PR-менеджерів, менеджерів по роботі з клієнтами, контент-менеджерів, сейл-менеджерів і т.д. Представники цих професій також можуть знайти себе і реалізувати свої потенціали у IT-бізнесі.

То що ж вони повинні робити, вміти, знати, які навички мати, щоб працювати і заробляти у сфері IT. Аналіз бази вакансій і резюме Міжнародного кадрового порталу hh.ua показав, що перелік вимог, які висуваються роботодавцями до претендентів на вакантні посади нетехнічного спрямування у IT, доволі широкий та різноманітний. Все залежить від рівня компанії та посади, на котру претендує пошукач.

Проект-менеджер.

Знати, вміти, розуміти:

  • управління проектною командою;
  • формування бачення й стратегії розвитку продукту на базі наявного функціоналу;
  • участь у тестуванні продукту на предмет відповідності розробленого функціоналу початковим вимогам;
  • базове розуміння HTML;
  • відповідальність за досягнення цілей;
  • управління людськими ресурсами;
  • фінансова грамотність;
  • знання методології розробки і розуміння технічного боку справи.

А також, комунікабельність, стресостійкість, організованість, здатність приймати рішення самостійно, нестандартне мислення, знання іноземної мови. Бажаним все ж таки є технічний background.

Власне, проект-менеджери є важливою складовою бізнес-процесу в IT. Вони є такими собі «містками-тлумачами» між чистими технічними спеціалістами і менеджментом компанії.

Маркетолог.

Знати, вміти, розуміти:

  • просування компанії, IT-послуг чи/та IT-продуктів на ринку;
  • участь у формуванні стандартів компанії по роботі з різними каналами збуту;
  • базові знання інструментів внутрішнього маркетингу - e-mail маркетинг, маркетинг лояльності і т.д.;
  • розуміння специфіки «роботи» рекламних інструментів.

Важливо мати стратегічне мислення, ініціативність, організаторські здібності, знати специфіки ринку.

Менеджер по роботі з клієнтами.

Знати, вміти, розуміти:

  • спілкування з клієнтами;
  • підтримка та розширення клієнтської бази;
  • консультування і супровід клієнтів;
  • розуміння принципів функціонування CRM-системи;
  • ведення ділового листування;
  • збір та обробка фідбеку щодо роботиIT-спеціаліста або команди;
  • запобігання та менеджмент кризових ситуацій;
  • розширення клієнтської бази (референси, відгуки на сайт та соц.мережі).

Сейл-менеджер або менеджер з продажів.

Знати, вміти, розуміти:

  • пошук, виявлення потреб, формування пропозиції і презентування та продаж продуктів IT на ринку;
  • пошук клієнтів;
  • фінансова грамотність;
  • робота з комерційними пропозиціями;
  • досвід у продажах;
  • розуміння специфіки IT-продуктів і сервісів.

Пам’ятаємо про уже традиційні – комунікабельність, грамотність, вміння вести переговори, знання іноземної мови.

Контент-менеджер.

Знати, вміти, розуміти:

  • створення контенту (текст, фото, відео тощо);
  • наповнення сайту;
  • ведення соц.мереж;
  • розуміння основ CEO, HTML;
  • знання графічних редакторів.

Окрім цього, грамотність, креативність, посидючість, знання іноземної мови.

Івент-менеджер.

Знати, вміти, розуміти:

  • організація внутрішніх та зовнішніх заходів компанії;
  • промотування заходів.

Палітра навичок цієї спеціальності дуже широка. Все, що стосується організації будь-яких заходів в різних форматах – це сюди. Тут і комунікація, і стресостійкість, і креативність і т.д.

Як бачимо, якщо людина без базової технічної освіти поставить перед собою мету працювати в IТ, то зможе знайти себе у цій сфері, адже не кодами та «залізом» єдиними формується і розвивається бізнес IT.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ