Традиційно прийнято вважати, що IT-сфера – це виключно сфера технічних спеціальностей. Але галузь IT має чималу частку допоміжних процесів і, як будь-який бізнес, не може існувати завдяки виключно лише фахівцям одного профілю.
Тож, які саме спеціалісти нетехнічного характеру потрібні в IT, розбиралися експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.
З роками склався досить стійкий стереотип сприйняття як сфери, так і професії IT. Вважається, що краще себе тут відчувають і реалізовуються у більшості випадків люди, для яких логічне мислення є невід’ємним стандартом життя. Також, багато хто переконаний, що діяльність у сфері інформаційних технологій передбачає лише роботу із мікросхемами та мовами програмування, а IT-фахівці є у переважній своїй більшості інтровертами.
Основу галузі дійсно складають технічні спеціальності, але побудова та розвиток успішного бізнесу вимагає й інших фахівців нетехнічного профілю. Відсоток таких спеціалістів у компанії щодо загальної кількості співробітників складає інколи до14 % в залежності від рівня та масштабів організації. Відповідно, у сфері інформаційних технологій знайдеться місце і для гуманітаріїв, а точніше для представників тих професій, в основі яких не лежать навички програмування та знання тільки точних наук.
Якщо говорити про перелік нетехнічних спеціальностей, то мова йде про менеджерів проектів, HR-менеджерів, PR-менеджерів, менеджерів по роботі з клієнтами, контент-менеджерів, сейл-менеджерів і т.д. Представники цих професій також можуть знайти себе і реалізувати свої потенціали у IT-бізнесі.
То що ж вони повинні робити, вміти, знати, які навички мати, щоб працювати і заробляти у сфері IT. Аналіз бази вакансій і резюме Міжнародного кадрового порталу hh.ua показав, що перелік вимог, які висуваються роботодавцями до претендентів на вакантні посади нетехнічного спрямування у IT, доволі широкий та різноманітний. Все залежить від рівня компанії та посади, на котру претендує пошукач.
Проект-менеджер.
Знати, вміти, розуміти:
- управління проектною командою;
- формування бачення й стратегії розвитку продукту на базі наявного функціоналу;
- участь у тестуванні продукту на предмет відповідності розробленого функціоналу початковим вимогам;
- базове розуміння HTML;
- відповідальність за досягнення цілей;
- управління людськими ресурсами;
- фінансова грамотність;
- знання методології розробки і розуміння технічного боку справи.
А також, комунікабельність, стресостійкість, організованість, здатність приймати рішення самостійно, нестандартне мислення, знання іноземної мови. Бажаним все ж таки є технічний background.
Власне, проект-менеджери є важливою складовою бізнес-процесу в IT. Вони є такими собі «містками-тлумачами» між чистими технічними спеціалістами і менеджментом компанії.
Маркетолог.
Знати, вміти, розуміти:
- просування компанії, IT-послуг чи/та IT-продуктів на ринку;
- участь у формуванні стандартів компанії по роботі з різними каналами збуту;
- базові знання інструментів внутрішнього маркетингу - e-mail маркетинг, маркетинг лояльності і т.д.;
- розуміння специфіки «роботи» рекламних інструментів.
Важливо мати стратегічне мислення, ініціативність, організаторські здібності, знати специфіки ринку.
Менеджер по роботі з клієнтами.
Знати, вміти, розуміти:
- спілкування з клієнтами;
- підтримка та розширення клієнтської бази;
- консультування і супровід клієнтів;
- розуміння принципів функціонування CRM-системи;
- ведення ділового листування;
- збір та обробка фідбеку щодо роботиIT-спеціаліста або команди;
- запобігання та менеджмент кризових ситуацій;
- розширення клієнтської бази (референси, відгуки на сайт та соц.мережі).
Сейл-менеджер або менеджер з продажів.
Знати, вміти, розуміти:
- пошук, виявлення потреб, формування пропозиції і презентування та продаж продуктів IT на ринку;
- пошук клієнтів;
- фінансова грамотність;
- робота з комерційними пропозиціями;
- досвід у продажах;
- розуміння специфіки IT-продуктів і сервісів.
Пам’ятаємо про уже традиційні – комунікабельність, грамотність, вміння вести переговори, знання іноземної мови.
Контент-менеджер.
Знати, вміти, розуміти:
- створення контенту (текст, фото, відео тощо);
- наповнення сайту;
- ведення соц.мереж;
- розуміння основ CEO, HTML;
- знання графічних редакторів.
Окрім цього, грамотність, креативність, посидючість, знання іноземної мови.
Івент-менеджер.
Знати, вміти, розуміти:
- організація внутрішніх та зовнішніх заходів компанії;
- промотування заходів.
Палітра навичок цієї спеціальності дуже широка. Все, що стосується організації будь-яких заходів в різних форматах – це сюди. Тут і комунікація, і стресостійкість, і креативність і т.д.
Як бачимо, якщо людина без базової технічної освіти поставить перед собою мету працювати в IТ, то зможе знайти себе у цій сфері, адже не кодами та «залізом» єдиними формується і розвивається бізнес IT.