Одним з етапів впровадження автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті Львова є зміна транспортної мережі міста.
Причина тому - оплата за 1 кілометр транспортної роботи, яку наразі активно обговорюють у департаменті міської мобільності ЛМР.
Розберемося в деталях?
Впровадження е-квитка у Львові тягне за собою багато змін, які поступово мають відбуватися в місті. Одна з таких - оптимізація маршрутів, тобто коригування довжини маршруту та його направлення.
За словами керівника департаменту міської мобільності ЛМР Олега Забарила, наразі спільно з GIZ розробляється нова транспортна мережа.
“Компанія "ORESUND" на замовлення GIZ нам допомагає розробити нову транспортну мережу. Наше завдання полягає в тому, щоб максимально оптимізувати мережу, зробити маршрути короткими, простими, прямими, врахувати елемент безоплатної пересадки так, щоб місто мало можливість витрачати менше коштів на оплату транспортної роботи”, - заявив під час інтерв’ю у проєкті #ВідвертаРозмова Олег Забарило.
Про компанію “ORESUND”
ТОВ “ORESUND” - доволі молода компанія, створена 25 серпня 2020. За цей час, команда прозвітувала про понад 10 різноманітних проєктів, проте назвати їх масштабними важко.
Як зазначено в системі Youcontrol, компанія “ORESUND” займалась розробкою схем веломаршрутів, концепціями розвитку велосипедної інфраструктури, пропозицій щодо організації дорожнього руху на перехрестях, зокрема у селі Ямниця, місті Бориспіль та Вознесенську тощо. Головне, що об’єднує ці проєкти - відсутність діяльності у великих містах.
Розробка нової транспортної мережі у Львові стане першим масштабним проєктом у великому місті. Схоже, що подяка за такий розвиток компанії потенційно стосується двох осіб, пов’язаних з ТОВ “ORESUND” та Львівською міською радою одночасно:
Павло Сирватка - заступник начальника відділу управління вуличної інфраструктури департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради. Він же вказаний на сайті компанії “ORESUND” в розділі “експертний пул”.
Також з міською радою Львова пов’язаний Дем'ян Данилюк. В архівних даних ЛМР зберігається його колишня посада у секторі внутрішньої промоції управління інформаційної політики та зовнішніх відносин. Зараз Дем'ян Данилюк консультант з питань сталої мобільності “ORESUND”.
Однак, станом на сьогодні, між ЛМР та ТОВ “ORESUND” немає жодних публічних документів про будь-яку співпрацю. Схоже домовленості, про які зазначив Олег Забарило, мають розмовний характер, не закріплений жодним офіційним документом.
Залишається надія, що Львівська міська рада не помилилась у виборі тих, хто допоможе змінити діяльність громадського транспорту на краще.
“Ми допомагаємо замовникам вирішити існуючі транспортні проблеми, а також спрогнозувати і упередити майбутні. Ми спираємось на приниципи сталої мобільності та науковий підхід”, - зазначають на сайті компанії “ORESUND”.
Нагадаємо, остання транспортна “революція” з оптимізацією маршрутів відбулась у 2011-2012 роках. Як зазначав начальник управління транспорту департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Орест Олеськів, до такого “колапсу” не дійде.
“Однозначно, втім хочеться, щоб це пройшло найменш болісно для мешканців і не було такого стресу, як у 2012 році, коли люди прокинулися після святкування Нового року — а все змінилося, і ніхто не знав, куди йому сідати. Такого, скоріш за все, вже не буде, але мережа буде змінюватися. Це має відбуватися поетапно, щоб люди до цього поступово звикали і не було стресу”, - Орест Олеськів у ЗМІ.
Доповнено.
"Від грудня минулого року надаємо консультаційні послуги на замовлення представництва Німецького товариства міжнародної співпраці GIZ та в інтересах міста Львова. Над цим проектом від нас працює три експерти, один з яких постійно перебуває у Львові і досконало знає місто та його транспортні системи. Суть наших послуг – допомогти керівникам міста прийняти оптимальні рішення, щоб досягати цілей, викладених у Плані сталої міської мобільності стосовно громадського транспорту.
Минулоріч ми виконали надання послуг з оптимізації маршрутів громадського транспорту для м.Вознесенськ, м.Бориспіль, та щойно розпочали великий проект для м.Вінниці, також на замовлення німецьких партнерів, в якому головний компонент – громадський транспорт.
Частину наших напрацювань для Львова вже передано до Департаменту мобільності, інші напрацювання перебувають в процесі розробки згідно з календарним планом. Конкретно, ми здійснюємо техніко-економічні розрахунки можливої оптимізації окремих маршрутів автобусів, в першу чергу комунального перевізника, враховуючи різні класи рухомого складу (існуючого та очікуваного), мету скорочення інтервалів обслуговування, збільшення маршрутної швидкості та використання можливостей для безкоштовних пересадок, які створює користувачам запровадження електронного квитка.
Будуть напрацьовані також пропозиції по коридорах прискореного руху громадського транспорту, на стадії концепції. Ми як консультанти тільки надаємо пропозиції, всі рішення про зміни маршрутів прийматимуть посадові особи міста, зокрема робоча група за на чолі з заступницею міського голови та керівники профільних підрозділів.
Зауважу, що в цей самий час Львів застосовує знання і консультаційну підтримку ще щонайменше двох міжнародних консультаційних компаній, послуги яких також оплачуються партнерами України, а не міським бюджетом. Львів має широке коло партнерів і є учасником багатьох міжнародних проектів, далеко не кожне місто має такі сприятливі умови. З досвіду інших міст світу, залучення зовнішніх консультантів до складних проблем є успішно практикою. Це робить будь-яке велике місто, в тому числі Берлін, Відень, Амстердам і інші міста, які можна брати за приклад успішно збудованої системи сталої мобільності", - повідомив засновник компанії "Оресунд" Віктор Загреба.