Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

ʺОпораʺ звернулася до поліції через незаконне рішення луцької влади

Представники Громадянської мережі ʺОпораʺ на Волині звернулися до поліції із заявою щодо відведення неналежних місць для розміщення передвиборчої агітації у містах Луцьку та Ківерці із проханням притягнути до відповідальності винних осіб.

Разом з тим, були виявлені нові факти ухвалення незаконних рішень з боку органів місцевого самоврядування, - повідомили у Громадянській мережі ʺОпораʺ.

Представники ʺОпориʺ, нагадаємо, моніторили рішення щодо відведення та обладнання місць для передвиборчої агітації на сайтах органів місцевого самоврядування. Відтак, виявили низку таких, котрі суперечили нормам Виборчого кодексу України.

ʺОпораʺ виявила незаконне рішення луцької влади щодо агітації

Тож щодо відповідних рішень, прийнятих у містах Луцьк та Ківерці, подали заяву до правоохоронних органів. Окрім того, у заяві правоохоронців просили перевірити законність аналогічних рішень в інших населених пунктах.

ʺДані відомості зареєстровані до системи Єдиного обліку. На даний час здійснюється перевірка та збір матеріалівʺ, - повідомив начальник управління організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Головного управління Національної поліції у Волинській області Віталій Ковальчук. 

Водночас ʺОпоріʺ стали відомі нові факти ухвалення незаконних рішень з боку органів місцевого самоврядування, пов’язаних із визначенням та облаштуванням місць для розміщення матеріалів передвиборної агітації.

Так, відповідно до рішення виконавчого комітету Колківської селищної ради №73 ʺПро відведення на території Колківської селищної ради місць для розміщення матеріалів передвиборчої агітації під час підготовки до проведення чергових місцевих виборівʺ від 20 серпня 2020 року було дозволено розміщувати друковану агітаційну продукцію у фойє Будинку культури с. Боровичі, у фойє клубу с. Грузятин, у фойє Будинку культури с. Рудники, у клубі с. Островки, у клубі с. Новоукраїнка, у ФАПі с. Мар’янівка.

Разом з тим, у місті Рожище було прийнято відповідне рішення з порушенням строків. Так, виконавчий комітет Рожищенської міської ради ухвалив рішення №66 ʺПро відведення місць для розміщення матеріалів передвиборної агітаціїʺ 9 вересня 2020 року.

Також у поліції Волині ОПОРІ повідомили, що станом на 11 вересня зареєстровано 8 подій, пов’язаних із виборчим процесом. Із них одне надійшло на телефонну лінію ʺ102ʺ, інші ж виявили у ході моніторингу мережі Інтернет, зокрема, повідомлень ОПОРИ.

ʺІз них - один можливий підкуп виборців та сім повідомлень щодо незаконної агітації. На даний час ознак кримінальних правопорушень для внесення в Єдиний реєстр досудових розслідувань немає. Всі матеріали перебувають на розгляді, оскільки зареєстровані вчора чи позавчора… Наразі відбувається збір матеріалів, встановлення свідків тощоʺ, - додав Віталій Ковальчук.

Таким чином, станом на 11 вересня на території Волині ще не складали протоколів щодо порушень, пов’язаних із виборчим процесом.

Нагадаємо, що відповідно до частини 3 статті 53 Виборчого кодексу України місцеві органи виконавчої влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування не пізніш як у перший день виборчого процесу відповідних виборів відводять місця та обладнують стенди, дошки оголошень у людних місцях для розміщення матеріалів передвиборної агітації.

Також відповідно до статті 212-10 Кодексу України про адміністративні правопорушення, здійснення передвиборної агітації особою, участь якої у передвиборній агітації заборонена законом, проведення передвиборної агітації поза строками, встановленими законом чи в місцях, що заборонені законом, здійснення передвиборної агітації у формах і засобами, що суперечать Конституції або законам України, або інше порушення встановлених законом обмежень щодо ведення передвиборної агітації, крім випадків, передбачених статтями 212-9, 212-13 та 212-14 цього Кодексу, а так само агітація в день проведення референдуму - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'ятдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Довідково:Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за черговими місцевими виборами, які відбудуться 25 жовтня. До спостереження залучено 188 спостерігачів по всій країні, а в день голосування до них долучаться короткотермінові спостерігачі. Крім того, ОПОРА також моніторить використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, а громадські омбудсмени досліджують вільний доступ до виборчих дільниць та захищають виборчі права громадян.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ