Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Портфоліо: складаємо правильно

У перекладі з італійської портфоліо — це «портфель з документами», однак мовою HR-ів воно означає скоріше «список виконаних робіт». Портфоліо не обов'язково має бути у вигляді папки або портфеля, це можуть бути посилання на інтернет-ресурси або персональний сайт пошукача.

Спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна проаналізували, кому необхідно портфоліо, як його правильно оформити та презентувати.

Кому потрібно портфоліо

Насамперед, представникам творчих професій — дизайнерам, художникам-оформлювачам, режисерам, журналістам. Хоча нерідко портфоліо складають викладачі, PR-менеджери, програмісти,digital-маркетологи — тобто ті, чиї робочі досягнення можуть бути хоча б частково представлені візуально. Портфоліо просто необхідно, якщо у процесі роботи ви щоразу створюєте щось принципово нове (малюнки, дизайн-проекти, текст, коди, образи для фотозйомки). А ось тим, чия робота пов'язана з чітким дотриманням інструкцій — бухгалтери, юристи, секретарі, — портфоліо зазвичай не потрібно.

Як скласти правильно

Складати портфоліо прийнято з робіт різних жанрів, стилів і напрямків, щоб повною мірою продемонструвати різноманітність вирішених задач. Наприклад, для режисера-постановника це може бути відеокліп, ток-шоу на соціальну тематику, відеосюжет.

У портфоліо, яке ви відправляєте роботодавцю, доцільно включати лише ті види робіт, які безпосередньо належать до вашої спеціалізації. Наприклад, дизайнеру інтер'єрів не обов'язково показувати оформлення стенду художньої виставки у школі своєї дитини.

Подавати свої роботи краще в хронологічному порядку — так роботодавець побачить усі етапи вашого розвитку як фахівця. А можна просто розсортувати їх за жанрами.

Не переборщіть, робіть ставку на якість, а не на кількість. Виберіть найкращі зразки робіт. Не бійтеся «перехвалити» себе і не занижуйте планку через те, що від вас можуть вимагати щоденних шедеврів — роботодавець чудово розуміє різницю між виставковим зразком і щоденними поточними робочими задачами.

Не економте на якості оформлення. Якщо ви — візажист або перукар, зробіть професійні фото своїх моделей. Якщо швачка або ювелір — навчіться виграшно виставляти світло.
Використовуйте простий дизайн свого портфоліо, «не грайте» шрифтами, кольором або великими літерами — нехай усе буде строго і по-діловому.

Зробіть цифрову копію свого портфоліо, хоча б у вигляді блогу — таким чином ви можете надіслати посилання разом з відгуком на вакансію.

Якщо у вашого портфоліо є постійна адреса в Інтернеті, то ситуація з пошуком роботи може змінитися: не ви шукатимете роботу, а робота — вас. Крім того, цифрове портфоліо завжди можна розмістити на біржі віддаленої роботи, а це можливість отримати як разовий проект, так і постійну роботу.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ