Активність в онлайн-середовищі для все більшої частини людей стає своєрідним віддзеркаленням, ба й навіть частиною реального життя. Так, соціальні мережі та інтернет уже давно дають можливість взаємодіяти не тільки із друзями, але і з колегами, а ще отримувати не лише розважальний, а й професійний контент.
Спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна запитали українців про їхню активність у соціальних мережах в контексті професійної реалізації та стосунків.
Виявилося, що 55% респондентів встановлюють онлайн-дружбу з більшістю колег у соціальних мережах, а от кожен четвертий учасник опитування додає «у друзі» тільки тих колег, з якими дійсно складаються дружні стосунки. 16% опитаних вважають за краще розділяти особисте життя і роботу, а тому не додають співробітників «у друзі».
У соціальних мережах наявна опція – позначити місце роботи. Ця інформація впливає на те, яким чином людина себе презентує для своїх «друзів» і «підписників». Разом із тим, як показують результати опитування, 32% респондентів не вказують місце роботи у своїх акаунтах. 30% опитаних позначають тільки довготривалі місця роботи. Однак є й ті, хто одразу після працевлаштування повідомляє про це у своєму профілі, – таких 21%. А от 17% позначають місця роботи лише у деяких соціальних мережах.
У Facebook та LinkedIn місця роботи вказують частіше за інші соціальні мережі, що може бути пов’язано зі специфікою мереж та аудиторії.
Стосовно реакцій на активність компанії у соціальних мережах, то найбільш поширеною практикою є підписка на сторінку організації (57%). Також майже третина респондентів зазначили про вибіркову реакцію на матеріали, що поширює компанія в соцмережах, – вибіркові лайки та/чи репост.
Постійні лайки та репости матеріалів компанії у соцмережах є значно рідшою практикою. Практично усі публікації лайкають 17% респондентів, і лише 5% роблять репости практично усіх публікацій. 25% взагалі ніяк не реагують на активність компанії в соціальних мережах.
Як показує опитування, так чи інакше, професійне життя має свою реалізацію і в онлайн-форматі. Українці розширюють своє коло «друзів» у соцмережах, включаючи у нього колег по роботі, презентують себе через ідентифікацію місця роботи, реагують на онлайн-активності компанії, в якій працюють. І хоча є ті, хто вважає за краще розмежовувати особисте життя і роботу, для багатьох, принаймні онлайн, ця межа стає все менш відчутною.
Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua у серпні 2017 року. В опитуванні взяло участь 935 респондентів з різних регіонів України.