Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Стежити за повіркою лічильників повинні постачальники послуг, а не споживачі, – «Наш край»

Покарати постачальників послуг, які без належного попередження про необхідність проведення повірки лічильників переводять споживачів на загальні норми споживання, вимагає від КМУ та НКРЕКП «Наш край». Про це заявив співголова партії Олександр Мазурчак, коментуючи відповідне звернення до уряду та Національної комісії регулювання ринку енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).

Він зазначив, що партія вимагає від регулятора комунальних послуг провести ретельну перевірку постачальників послуг, які не інформують належним чином споживачів про необхідність повірки та змушують їх платити за нормами споживання.

«Закон про метрологію та порядок Кабміну покладає відповідальність за повірку на постачальників послуг, однак вони, маючи всі дані по лічильниках, не повідомляють людей про необхідність повірки чи заміни приладу та без попередження переводять їх на загальні норми споживання. На нашу думку, НКРЕКП має дати таким діям відповідну оцінку», – підсумував Олександр Мазурчак.

За словами Олександра Мазурчака, стежити за вчасністю повірки лічильників має постачальник послуг, а не користувач.

«Постачальники послуг чомусь вирішили, що слідкувати за інтервалом повірки лічильників мають споживачі. Вони навіть погрожують нарахуванням за завищеними нормами споживання, якщо родина не подала вчасно заяву на повірку лічильника. Але це не відповідає нормативним актам. Згідно з порядком, затвердженим Кабміном, постачальники послуг мають індивідуально повідомляти споживачів про необхідність проведення повірки засобів вимірювання», – наголосив Олександр Мазурчак.

Порядок повірки, зазначив співголова партії, чітко визначає, що інформування споживача відбувається шляхом надсилання повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем. «Оголошення на сайті надавача послуг чи у пресі не можуть розглядатися як належне інформування. Отже, не може служити підставою для визнання показників лічильника не дійсними», – повідомив він.

Днями «Київводоканал» поширив повідомлення про необхідність подачі споживачами заявок на повірку лічильників, погрожуючи нарахуваннями води за нормами споживання.

Згідно з порядком подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (затверджено постановою КМУ від 8 липня 2015 р. № 474), періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок виконавців.

Виконавець не пізніше ніж за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки або протягом трьох робочих днів з дня отримання відомостей про необхідність його ремонту інформує про це споживача шляхом надсилання повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем.

Споживач забезпечує у зазначений в повідомленні строк доступ представника виконавця до засобу вимірювальної техніки.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ