Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Тавро спонсора війни: нардепи пропонують маркувати компанії, що працюють на росії

Група народних депутатів подала законопроєкт, який має зобовʼязати компанії, що працюють на території рф, маркувати власну продукцію та її рекламу написами “Цей бізнес сплачує податки до бюджету держави-агресора”. Документ направили на розгляд комітету з питань економічного розвитку. Щоб законопроєкт запрацював, його має підтримати парламент і підписати президент. 

“Маркування товарів дасть змогу споживачу бачити, що виробник працює не лише в Україні і Європі, але й в росії.  Тавро спонсора війни на компанії стимулюватиме людину не купувати її товар, а бізнес – виходити з ринку рф”, – вважає аналітикиня Центру спільних дій Ірина Корженкова.

Аналітики Центру спільних дій пояснюють, що саме пропонують законодавці. Отже, якщо виробник товару, що реалізується на українському ринку, працює також на території держави-агресора, то він зобовʼязаний писати на ціннику та упаковці товару “Виробник сплачує податки до бюджету держави-агресора”. Якщо цього не буде, компанії загрожуватиме штраф розміром 200% вартості від партії товару (але не менш як тисяча неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тобто 17 тисяч гривень). 

Також нардепи пропонують, щоб компанії, що працюють в росії, розміщували у своїх офісах інформацію про роботу на території держави-агресора. А ще – маркувати відповідними написами торговий знак і все, що з ним повʼязано. Це означає, що поряд із логотипом бренду, наприклад, на фасадній вивісці чи фірмовому одязі, червоними літерами на білому тлі має писатися “Провадить господарську діяльність на території держави-агресора та сплачує податки до її бюджету”. Цей напис має містити комерційну назву цього продавця та займати не менше 30% площі зображення. Якщо відповідного маркування не буде, компанії загрожуватиме штраф у 170 тисяч гривень. 

Таке ж регулювання пропонують поширити і на рекламу виробників, які  безпосередньо або через власне дочірнє підприємство працюють на території рф. Так, до різних рекламних платформ діятимуть такі вимоги: 

  • в друкованих засобах масової інформації та інших друкованих виданнях (каталогах, буклетах, брошурах тощо) – напис червоними літерами на білому тлі “Цей бізнес сплачує податки до бюджету держави-агресора”, який складає не менше 10% загального обсягу реклами; 
  • на телебаченні та радіо кожний рекламний сюжет має закінчуватися фразою “Цей бізнес контролюється країною-агресором”, і це має звучати розбірливо та виразно; 
  • під час телепродажу – під час всієї реклами в правому нижньому куті екрану має знаходитися напис “Виробник сплачує податки до бюджету держави-агресора”, який займає не менше 10% загальної площі екрана.

Додатково про компанії, які ведуть будь-яку господарську діяльність в росії, повідомлятимуть на офіційних веб-ресурсах Кабінету міністрів. 

На думку аналітикині Ірини Корженкової, інформування громадян України про компанії, які продовжують працювати та сплачувати податки в росії – важливий крок для підтримки економічного тиску на державу-агресорку. А публічний осуд бізнесів, які співпрацюють з росією, може змусити інші компанії переглянути свою позицію та припинити співпрацю з нею.

За даними ресурсу “Leave Russia”, понад 1600 міжнародних компанії, які працюють в Україні, продовжують ввести діяльність і на території рф. Після повномасштабного вторгнення росії в Україну 378 компаній вийшли з російського ринку, ще 508 – його залишають.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ