Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Ціна уваги: аналіз рекламних витрат українських політиків та організацій у Facebook

Як би це часом не дратувало, але у сучасному світі вона - скрізь. Реклама є невід’ємним інструментом не лише для бізнесу, а й особистих брендів, політиків та всіх, хто конкурує за увагу аудиторії.

3

Фото: Depositphotos

Соціальні мережі стали одним з найбільш ефективних майданчиків для просування своїх ідей, продуктів чи послуг. Це усвідомлюють і українські рекламодавці, витрачаючи чимало ресурсів на рекламу, зокрема у Facebook. За даними звіту Бібліотеки реклами Meta, сума витрат на рекламу в Україні від червня 2019 року до лютого 2025 року становить майже 17 млн доларів. У цьому матеріалі проаналізуємо, хто найбільше потрусив гаманцем для власного просування, а також порівняємо українські тенденції з закордонними.

3

Політики та політичні партії

Відкриває наш хіт-парад партія “Голос”, яка за ці роки витратила понад 300 тис. доларів на рекламу у Facebook. Другу позицію займає партія “За майбутнє” з сумою 238 тис. доларів. Трійку лідерів закриває “Слуга народу” - 228 тис. дол.

Приблизно однаковими є витрати на рекламу Петра Порошенка (214 тис. дол.) та “Європейської Солідарності” (205 тис. дол.). Президент України Володимир Зеленський особистий профіль не рекламував взагалі. 

На першій сторінці рейтингу опинились також Олександр Шевченко (143 тис. дол.), Ігор Палиця (130 тис. дол.), Арсеній Яценюк (111 тис. дол.) та Володимир Гройсман (79 тис. дол.).

Проте ці цифри здаватимуться мізерними, якщо порівняти, наприклад,  скільки на рекламу витратили за цей період у США, де загальна сума перевищує 5 млрд доларів. Не пошкодував грошей Джо Байден та в загальному витратив понад 132 млн доларів за 7 років. Нинішній президент, Дональд Трамп, поступається своєму попереднику, витративши 91 млн доларів.

Натомість у звіті Великої Британії перші позиції займають не політики, а екологічні організації: Всесвітній фонд дикої природи з витратами приблизно 10 млн доларів, та Грінпіс - більше ніж 5 млн доларів.

3

Медіа та громадські організації

Аби залишатись помітними та не загубитись у стрімкому потоці контенту у рекламу активно вкладають кошти медіа та громадські організації.

Найбільші суми на рекламу у Facebook витратили українські медіа “The Village Ukraine” - 63 тис. дол., “NV” - 43 тис. дол. та “Детектор медіа” - 39 тис. дол.

Також значну суму на просування контенту виділили “Слово і діло” (27 тис. дол.) та “VoxCheck” (18 тис. дол.).

Що стосується громадських організацій, то до трійки лідерів можна віднести Центр протидії корупції (45 тис. дол.), Центр прав людини Zmina (27 тис. дол.) та Громадянську мережу “Опора” (19 тис. дол.).

Звернемо увагу, що, вочевидь, усі ці суми не є остаточними, адже існують також інші платформи для розміщення реклами, які такої звітності не дають.

Вікторія Тимофій

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ

Повідомити автору про помилку:

Адреса сторінки з помилкою:

Текст з помилкою:

Коментар :