Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Львові обговорили результати моніторингу регіональних ЗМІ щодо гендерної чутливості

Під час першої у Львові медіа-кав’ярні з питань гендерної чутливості презентували результати гендерного моніторингу львівських медіа.

Вперше в Україні був сформований індекс гендерної чутливості українських ЗМІ. Для цього проаналізували всього 180 895 публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей (окрім Луганської, Донецької областей та АР Крим). Експерти моніторили протягом лютого та серпня 2017 року – «спокійних» місяців.

За результатами моніторингу, індекс гендерної чутливості львівських медіа складає 33%. Порівняно з іншими регіонами, де відсоток в основному нижчий, це досить позитивний результат. Найбільш гендерно чутливою в ЗМІ є Харківська область (37%), найменш – Житомирська, Миколаївська, Сумська та Черкаська області (по 25%).

Серед промоніторених львівських ЗМІ були газети «Високий Замок», «Воля народу», «Експрес», Львівська пошта», «Ратуша», а також Інтернет-медіа «Вголос», «Гал-Інфо», «Zaxid.net», «ZIK» та «Львівський портал». Гендерно найчутливішими виявились газета «Високий Замок» (38%) та Інтернет-портал «Zaxid.net», найменш чутливими є відповідно «Експрес» (23%) та «ZIK» (27%).

Найбільше експерток та героїнь у матеріалах львівських медіа фігурує в сфері волонтерства, медицини, освіти та науки. Найменше – в політиці та бізнесі. Таку тенденцію можна спостерігати майже в усіх інших регіонах України. Що вплинуло на такий показник? Надзвичайно грають роль у суспільстві стереотипи. Досі побутує хибна думка про те, що жінки не здатні до логічного мислення, тому вони є гіршими експертами, ніж чоловіки. Загалом львівські медіа використовують 78% експертів та 21% експерток. І це зовсім не тому що жінок немає у тій чи іншій сфері, вони просто мало видимі. «На жаль, ми не настільки активно себе проявляємо. Є безліч розумних жінок, але їхня пасивна участь у громадській діяльності впливає так само негативно на цю ситуацію», - зазначила Леся Довганик, експертка Агенції розвитку підприємництва жінок та молоді.

Тож відсутність у певній сфері жінок підтверджується їх низькою присутністю й у експертній царині у медіа, хоча подекуди спрацьовує фактор редакційної політики та суб'єктивістський журналістський підхід.

Особливо відчутна тенденція на Львівщині у частішому використанні фемінітивів (лексична група іменників жіночого роду, альтернативні чоловічому) в матеріалах ЗМІ. У планах громадських діячок укласти словник фемінітивів української мови.

Корисні ресурси для журналістів:

http://expert4.media/

http://expertky.povaha.org.ua/

http://www.helpsmi.co/

Юлія Улинець

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ