Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Львові відбувся „круглий стіл” щодо Болонського процесу та студентського самоврядування в Україні

Комітет підтримки студентського самоврядування, студентське самоврядування Вроцлавської Політехніки, Вроцлавського університету та студентське самоврядування юридичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка  організували „круглий стіл” щодо Болонського процесу та студентського самоврядування у нашій державі та Польщі. Про це повідомляє „Освітній портал” з посиланням на представника Комітету підтримки студентського самоврядування Тетяну Яцків.
У „круглому столі” взяли участь 9 представників студентського самоврядування Вроцлавської Політехніки та Вроцлавського університету, які прибули під керівництвом Голови соціально-економічної комісії Студентського Парламенту Республіки Польща Лешека Ціесьлі, керівники органів студсамоврядування ВНЗ Львівщини та Києва, гості з інших міст України, журналісти студентських та місцевих ЗМІ, студенти.
Представники Республіки Польща розповіли про стан впровадження Болонського процесу у їхній країні, його вплив на студентів та роль студентського самоврядування у цьому процесі.
Студентське самоврядування Польщі має значні правові гарантії діяльності, які закріплені у Законі Польщі “Про вищу освіту”.
Негативом Болонського процесу представники Польщі вважають те, що багато студентів виїжджають за кордон і не повертаються у рідну країну, їхня кількість становить близько 1/5 від тих, хто бажає навчатися за кордоном. Проте це зумовлює розвиток освітніх закладів, запровадження інноваційних методик, підвищення якості освіти та менеджменту з метою приваблення абітурієнтів та навчання саме у польських ВНЗ.
Щодо України, то, оскільки вона стала учасницею Болонського процесу у травні 2005 року, напрацьованого значного досвіду впровадження реформ вищої освіти відповідно до міжнародних принципів немає. Ті ж реформи, які здійснюються у нашій державі “в ім'я Болонського процесу”, насправді не передбачені жодним міжнародним договором у рамках цього процесу. У Болонських документах визначені основні принципи Європейського простору вищої освіти (мобільність студентів, привабливість європейської освіти, якість освіти, поєднання дослідження та навчання, кредитно-модульна система), проте засоби впровадження визначаються державами-учасницями самостійно.
Отож, негативне ставлення студентів до Болонського процесу є насамперед результатом алогічної, непослідовної державної політики його впровадження, а також неврахування думки студентів, які зокрема, у Болонських документах проголошуються “конструктивними, повноправними і компетентними” партнерами.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ