Комітет підтримки студентського самоврядування, студентське самоврядування Вроцлавської Політехніки, Вроцлавського університету та студентське самоврядування юридичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка організували „круглий стіл” щодо Болонського процесу та студентського самоврядування у нашій державі та Польщі. Про це повідомляє „Освітній портал” з посиланням на представника Комітету підтримки студентського самоврядування Тетяну Яцків.
У „круглому столі” взяли участь 9 представників студентського самоврядування Вроцлавської Політехніки та Вроцлавського університету, які прибули під керівництвом Голови соціально-економічної комісії Студентського Парламенту Республіки Польща Лешека Ціесьлі, керівники органів студсамоврядування ВНЗ Львівщини та Києва, гості з інших міст України, журналісти студентських та місцевих ЗМІ, студенти. Представники Республіки Польща розповіли про стан впровадження Болонського процесу у їхній країні, його вплив на студентів та роль студентського самоврядування у цьому процесі.
Студентське самоврядування Польщі має значні правові гарантії діяльності, які закріплені у Законі Польщі “Про вищу освіту”.
Негативом Болонського процесу представники Польщі вважають те, що багато студентів виїжджають за кордон і не повертаються у рідну країну, їхня кількість становить близько 1/5 від тих, хто бажає навчатися за кордоном. Проте це зумовлює розвиток освітніх закладів, запровадження інноваційних методик, підвищення якості освіти та менеджменту з метою приваблення абітурієнтів та навчання саме у польських ВНЗ.
Щодо України, то, оскільки вона стала учасницею Болонського процесу у травні 2005 року, напрацьованого значного досвіду впровадження реформ вищої освіти відповідно до міжнародних принципів немає. Ті ж реформи, які здійснюються у нашій державі “в ім'я Болонського процесу”, насправді не передбачені жодним міжнародним договором у рамках цього процесу. У Болонських документах визначені основні принципи Європейського простору вищої освіти (мобільність студентів, привабливість європейської освіти, якість освіти, поєднання дослідження та навчання, кредитно-модульна система), проте засоби впровадження визначаються державами-учасницями самостійно.
Отож, негативне ставлення студентів до Болонського процесу є насамперед результатом алогічної, непослідовної державної політики його впровадження, а також неврахування думки студентів, які зокрема, у Болонських документах проголошуються “конструктивними, повноправними і компетентними” партнерами.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ