Міністерство охорони здоров'я оприлюднило інструкцію про те, що робити у випадку неможливості використання питної води з джерел централізованого водопостачання у населених пунктах.
Потрібно використовувати питну воду з бюветів та інших джерел нецентралізованого водопостачання (колодязів, шахтних криниць), пунктів розливу питної води (в тому числі пересувних) при їх наявності, фасовану бутильовану воду та воду в місткостях для індивідуального користування.
Зберігати воду питну потрібно у закритих місткостях. При цьому обов'язково позначити бирками з позначеннями «Вода знезаражена для пиття», «Вода для технічних потреб», «Вода для господарських потреб». Як правило, роблять 2-3-добовий запас.
Зверніть увагу, що воду з відкритих водойм потрібно використовувати тільки для технічних цілей.
Для пиття та приготування їжі воду потрібно кип'ятити. Кип’ятіння є ефективним методом знезаражування води (кип’ятити не менше 10 хвилин від моменту закипання). Але навіть при зберіганні її у чистій і добре закритій місткості термін придатності не перевищує однієї доби.
Також нагадуємо телефони рятувальних та аварійних служб:
- 112 — Єдиний номер виклику всіх служб екстреної допомоги (диспетчер викличе бригаду потрібної служби)
- 101 — Пожежна служба
- 102 — Поліція
- 103 — Швидка медична допомога
- 104 — Аварійна служба газової мережі
- 0 800 501 482 — телефон довіри СБУ