Компанія “Нью Імідж Маркетинг Груп” на замовлення Українського інституту майбутнього провела опитування щодо практики читання під час повномасштабної війни.
Опитані розповіли, що до повномасштабного вторгнення найчастіше читали: художню літературу (65%), професійну літературу (38%), книги, що стосуються сфери медицини/здоров’я/краси (33%), психологічні книги (32%), історичну /біографічну /мемуарну тематику загалом (30%).
Після початку повномасштабного вторгнення вподобання читачів дещо змінилися та популярності набули нові теми/напрямки книг, а саме:
- Опис та аналіз військових подій, що відбувалися у світі – до 24 лютого 2022 року 18%, після – 42%.
- Публіцистична, аналіз поточних соціально-політичних подій – до 24 лютого 2022 року 25%, після – 32%.
- Історія України від давнини до сьогодні – до 24 лютого 2022 року 25%, після – 31%.
Також до топу основних тем статей, які респонденти читають після початку повномасштабної війни, ввійшли: описи і аналіз військових подій, що відбувалися у світі (52%); публіцистика і аналіз поточних соціально-політичних подій (34%); історія України від давнини до сьогодні включно (33%); медицина, здоров’я, краса (27%); психологічні статті (24%); історичні, біографічні в цілому (23%); художні, розважальні статті (включно з матеріалами про хобі, інтереси та статті для дітей) (20%).
Серед авторів, які допомагають краще зрозуміти ситуацію сучасності, частіше за інших згадували Т. Шевченка, Л. Костенко, С. Жадана, Дж. Орвелла.
Серед нових/молодих авторів, яких респонденти відкрили для себе протягом останнього року, частіше за інших згадували С. Жадана, М. Кідрука, С. Андрухович та О. Забужко.
З’ясувалося, що 46% респондентів купували паперові книжки впродовж останнього року. Близько 15% із них – на суму до 200 гривень на місяць, близько 17% – до 500 гривень, 9% – до 1000 гривень і менш як 5% витрачали понад 5000 гривень на місяць.
Електронні книжки впродовж останнього року купували близько 17% опитаних. Більшість витрачали на них до 200 гривень на місяць. Аудіокнижки впродовж останнього року купували близько 13% респондентів, 7,2% витрачали до 200 гривень, понад 3% – до 500 гривень.
39% з усіх респондентів зазначали, що в перші весняні місяці вторгнення зовсім не читали книжок.