Здоров'я

В Україні виявили одинадцять різних варіантів штаму “Дельта”

Станом на сьогодні в Україні виявили загалом 11 різних варіантів коронавірусу штаму “Дельта”.

Про це інформує УНН із посиланням на Інститут молекулярної біології і генетики.

Як заявили, в установі, відповідні штами походять зі США, з Великої Британії та інших країн Європи, а також з Африки.

“Майже у 60% зразків - "материнський“ варіант Дельти B.1.617.2, т. зв. індійський. Водночас вчені виявили ще 10 інших варіантів штаму Дельта, які походять зі США, з Великої Британії та інших країн Європи, а також з Африки”, - йдеться в повідомленні.

Повідомляється, що у жовтні науковці ІМБГ дослідили 75 зразків, зібрані Центром громадського здоров’я МОЗ України наприкінці вересня (з Черкаської обл. - 5 зразків; Чернівецької - 1; Івано-Франківської - 13; Київської - 1; Львівської - 7; Полтавської - 9; Рівненської - 6; Тернопільської - 4; Запорізької - 2, м. Сєвєродонецьк, Луганщина - 27). Дослідження здійснили на замовлення Ради національної безпеки та оборони України.

Зазначається, що у червні-серпні 2021 року штам “Дельта” виявили тільки в половині досліджуваних зразків, решта - штам “Альфа”, так званий британський, який почав широко розповсюджуватися на початку 2021 року.

“Мутовані варіанти штаму Дельта відрізняються критичними змінами у ділянках вірусу, що відповідають за швидкість розмноження вірусу в клітині та реактивність імунної системи людини. Тобто вони швидше розповсюджуються. Існуючі вакцини дієві проти цих штамів,” - пояснив керівник проекту, директор Інституту молекулярної біології і генетики, академік Михайло Тукало.