Слухай онлайн
Cуспільство

Вчителі - менеджери соціального капіталу: про підсумки Форуму інноваційної освіти INED

15-16 листопада, у Центрі Шептицького УКУ, відбувся Форум інноваційної освіти INED, який втретє об’єднав понад 250 учасників, серед яких вихователі, вчителі, директори шкіл, викладачі та громадські активісти.

Форум інноваційної освіти INED

Учасники мали можливість ознайомитись з новими підходами до навчання та викладання, подискутувати про важливість накопичення соціального капіталу, обмінятися ідеями як пришвидшити впровадження інклюзивного навчання в Україні.

Цьогоріч Форум поєднав три напрямки: формування соціального капіталу, впровадження інноваційних методик та технологій у навчання, розвиток інклюзивного навчання в Україні. Серед організаторів Форуму – Простір освітніх ініціатив УКУ, Управління ІТ Львівської міської ради, Генеральний партнер Форуму – Міжнародний Фонд Відродження.

На учасників чекали екскурсії до інноваційних шкіл Львова, уроки толерантності та Школа викладацької майстерності від викладачів УКУ. Панельні дискусії, 10 майстер-класів на різні теми, серед яких: використання додатків Google, 3D принтера, AR & VR-технологій у навчанні, партнерство педагогів та батьків, фізична та психологічна безпека дитини, питання інклюзії та “комунікація від нуля”. Експерти обмінювалися корисними порадами, ділилися власним досвідом та авторськими методиками.

Форум інноваційної освіти INED

Серед іноземних спікерів заходу – Шон-Патрік Лаветт – професор із комунікацій, керівник англомовної служби «Радіо Ватикан», Браян Лапса – доктор філософії Оксфордського університету, досліджує напрямок історії та філософії освіти, Йоштейн Скааре – засновник фонду для сприяння та розвитку музичної освіти в Норвегії - The Classband Foundation (Korps i Skolen), Ека Гегешидзе – експертка з питань неприбуткових організацій, вищої освіти аналітичних навичок та управління, докторка наук економічного факультету Тбіліського державного університету імені Іване Джавахішвілі.

Вперше на Форумі підняли важливу тему формування соціального капіталу в освітніх закладах. За словами одного з організаторів Форуму, керівниці центру забезпечення Світоглядного ядра УКУ, менеджерки проекту “Простір освітніх ініціатив” Ольги Матійчук, процес накопичення соціального капіталу розпочинається у дитячому садку, продовжується у школі та університеті, формуючи у дітях ті неформальні цінності, які допомагають злагоджувати колективні дії у групах людей. Поняття довіри, діалогу, постійного розвитку учасників освітнього процесу, ініціативності, культури спілкування стають ключовими у творенні сучасного, інноваційного, інклюзивного та нового освітнього середовища в Україні.

До учасників звернулися керівниця Західноукраїнського представництва МФ "Відродження" Оксана Дащаківська: "Соціальний капітал - річ, яка потребує певного соціального простору. Таким простором є наші школи! Там, де ми вчимося будувати стосунки, довіряти один одному і пронувати нові цінності. З розвитком IT технологій все частіше фізичний простір перетинається з віртуальним. Технології і мережі мають функцію, яку повинен мати соціальний капітал – обмін знаннями і цінностями. Часто ми говоримо одне, робимо інше, а в мережі діти бачать третє, в результаті ми отримуємо не соціальний капітал, а нестійкість нашого суспільства. Те, що ми робимо оффлайн і онлайн, не повинно суперечити одне одному. Тому сьогодні ви не просто вчителі, ви – менеджери соціального капіталу! Ті, хто допомагає його творити, комунікувати дітям цінності і практики, які є важливою передумовою нашого існування як суспільства”.

Форум інноваційної освіти INED

За словами організаторів, Форум спрямований на комунікацію освітян між собою, поширення нових ідей, ділення досвідом та народження нових освітніх проєктів. “Форум виявився дуже актуальним – розповідає Андрій Бучко, вчитель історії, правознавства і громадянської освіти “Рава-Руської школи-гімназії”. – Сьогодні вимоги дітей стосуються технологій, креативних підходів та інновацій. Вчителю потрібно бути зацікавленим і мати бажання застосовувати ці нові методи. По- іншому не вдасться донести дітям те, що ми хочемо. Я не розумів, як можна використати на моїх предметах технології віртуальної реальності, але під час майстер - класу в мене одразу виникли ідеї, як це можна поєднати з освітньо-виховним процесом так, щоб було цікаво і учням, і вчителям.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...

");