Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Віддалена робота: попит і пропозиція

У різних компаніях застосовуються різноманітні підходи до організації робочого процесу. Багато залежить від сфери діяльності підприємства і функціоналу, який виконує фахівець. З'являється все більше сфер, в яких можливість віддаленої роботи досить доцільна і поширена.

 Спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна проаналізували базу вакансій і резюме і дізналися, чи є пропозиції для співпраці у форматі віддаленої роботи для пошукачів.

Фріланс, підряд, аутсорсинг, віддалена робота – це сучасні терміни для позначення певних форм організації робочого процесу і форматів взаємодії роботодавця/замовника зі співробітником/виконавцем. Вони, як правило, передбачають роботу поза офісом. При цьому фріланс і віддалена робота досить популярні і затребувані в Україні. Не основний, але прибутковий – фріланс

Разом з тим ряд зарубіжних компаній повертають своїх співробітників у офіси. Так, наприклад, компанія IBM через п'ять років співпраці зі своїми працівниками у форматі віддаленої роботи в зв'язку зі зменшенням прибутку стала повертати їх в офіси.

Віддалена робота, як в принципі і будь-яка інша форма робочої зайнятості, має свої плюси і мінуси. З одного боку, є можливість економити на оренді офісу, а з іншого – ускладнюється процес постановки та контролю виконання робочих завдань.

Аналіз бази вакансій і резюме показав, що попит на вакансії з можливістю віддаленої роботи значно перевищує пропозицію. Так, на 7-8 резюме з бажанням працювати у віддаленому режимі роботодавець рекомендує тільки одну пропозицію, що надає такий формат співпраці.

Найбільша кількість вакансій з можливістю працювати віддалено була розміщена в сфері IT, телеком. Однак і тих, хто бажає працювати поза офісом у даній сфері, також чимало. У результаті рівень конкуренції на подібні вакансії склав близько 4 осіб на місце.

А ось у сфері маркетингу в більшості випадків вакансії і резюме з можливістю працювати вдома стосувалися таких напрямків діяльності, як інтернет-маркетинг і маркетингові комунікації. Тут конкуренція на вакансію з можливістю працювати віддалено склала близько 3 осіб.

У сфері продажів роботодавці досить активно шукали спеціалістів, які могли б працювати з клієнтами і вести продажі по телефону.

Половина пропозицій з можливістю віддаленої роботи була розміщена для фахівців з досвідом роботи до 3 років. 31% вакансій віддаленої роботи пропонувалися фахівцям без досвіду і студентам. Останнім, як відомо, необхідно поєднувати роботу і навчання.

При цьому аналіз бази вакансій і резюме показав, що найменше можливість віддаленої роботи пропонують фахівцям з досвідом. 17% вакансій пропонували віддалену роботу фахівцям з досвідом від 3 до 6 років. Для фахівців з більш тривалим досвідом роботи можливість працювати віддалено зустрічається ще рідше.

Можна припустити, це пов'язано з тим, що більш тривалий досвід роботи має на увазі підвищення по кар'єрних сходах і керівні пости, а отже,. – керівництво колективом, яке легше виконувати, перебуваючи в офісі.

Отже, можна зробити висновок, що попит на вакансії з можливістю віддаленої роботи перевищує пропозицію. Найбільша кількість подібних вакансій пропонується в сфері ІТ, телеком, де також багато тих, хто бажає працювати в такому форматі. Досить багато вакансій пропонується молодим фахівцям з досвідом роботи до 3-х років, в той час як для більш кваліфікованих спеціалістів таких пропозицій значно менше.

Компанії, які пропонують молодим спеціалістам можливість працювати у віддаленому форматі і/або за гнучким графіком, тримають руку на пульсі сучасних тенденцій. Адже для покоління пошукачів, яке сьогодні виходить на ринок праці, цінним є поняття особистої свободи.

Дані були отримані в результаті аналізу бази вакансій та резюме на Міжнародному кадровому порталі hh.ua за період січень-серпень 2017 року.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ