Слухай онлайн
Cуспільство

За останні 25 років рівень захворюваності на злоякісні новоутворення населення України зріс на 30%

За останні 25 років рівень захворюваності на злоякісні новоутворення населення України зріс на 30% і досяг 335,6 на 100 тисяч населення (160 352 осіб), кількість померлих перевищує 90 тисяч осіб (189,6 на 100 тисяч населення). Про це йшлося на громадських слуханнях  про захист прав онкологічних хворих в Україні  та виконання державної програми "Онкологія", які відбулися 9 листопада 2006 року у Львівському державному регіональному лікувально-діагностичному онкологічному центрі. Повідомила прес-служба ЛОДА.

Як наголошувалось у багатьох виступах, сьогодні  злоякісні новоутворення -  одна з найважливіших медико-біологічних та соціально-економічних проблем України. Захворюваність і смертність від раку стабільно зростають, ризик їх  збільшується в зв'язку з несприятливою екологічною ситуацією в країні та значним постарінням населення. За останні 25 років рівень захворюваності на злоякісні новоутворення населення України зріс на 30% і досяг 335,6 на 100 тисяч населення (160 352 осіб), кількість померлих перевищує 90 тисяч осіб (189,6 на 100 тисяч населення). Злоякісні новоутворення зумовлюють 21,9–25,7% всіх випадків інвалідизації населення, а в перерахунку на 10 тисяч працюючих  число первинно визнаних інвалідами по онкологічних захворюваннях досягає 10,0. Смертність від раку скорочує перебіг життя  чоловічої популяції України на 3,4 роки, жіночої на 2,5 роки, тобто  вже сьогодні ця хвороба є важливою проблемою.
 Як зазначили під час громадських слухань, ході виконання Державної програми "Онкологія" на 2002-2006 рр. було вжито заходів до покращення матеріально-технічного та кадрового забезпечення онкологічних заходів, підвищення ефективності первинної та вторинної  профілактики злоякісних новоутворень, покращення якості  діагностики та лікування  онкологічних хворих. Разом з тим багато питань  потребують подальшого вирішення.
Обсяг бюджетних асигнувань не може задовольнити  медичні потреби осіб  з онкологічною патологією. Дефіцит державних засобів веде до неявного заміщення безоплатної медичної допомоги платною. У сукупному обсязі витрат на охорону здоров'я  стрімко зростає частка  особистих витрат  хворих. 
Існуюча система фінансування є архаїчною та не забезпечує стимулювання медичних працівників до більш активної та якісної роботи. Рівень оплати праці медичних працівників  є абсолютно неприйнятним і таким, що залишає більшість працівників галузі за межою бідності.
Фактично відсутній вплив громадськості (як медичної зокрема, так і населення в цілому) на вироблення і прийняття управлінських рішень, розробку соціальних та медичних нормативів медичної допомоги  хворим на рак. Не опрацьовані юридичні механізми,  які б дозволили в стислі терміни  укомплектувати кадрами  спеціалістів мережу закладів охорони здоров'я на селі.
Професійні медичні асоціації та громадські організації, поки що не відіграють помітної ролі у формуванні відносин у зазначеній сфері. Самоврядування медичної професії (роль якого у виробленні державної політики охорони здоров'я та в управлінні системою охорони здоров'я, забезпеченні її прозорості та якості в країнах  з розвинутим громадянським суспільством є надзвичайно великою) в Україні відсутнє.
Оскільки питання допомоги  онкохворим у грудні виноситься на слухання Верховної Ради, учасники громадських слухань запропонували внести до Рішення Верховної Ради 12.12.06 р. такі пропозиці:
Прийняти за основу  запропоновану  концепцію Закону України про державну  підтримку осіб з онкологічними захворюваннями, метою якої має бути врегулювання основ соціального захисту  та правових гарантій цих осіб, забезпечення безоплатності медикаментозного забезпечення хворих, розроблення і реалізація нормативно-правової бази з питань організації реабілітаційних заходів, паліативної, протибольової  та патронажної допомоги онкологічним хворим з розповсюдженими та термінальними формами злоякісних новоутворень, спрямованої на покращання  якості життя.
Вжити заходів щодо  доопрацювання Концепції та створення системи  загальнодержавних заходів,  яка реалізується  центральними і місцевими органами виконавчої влади  за участю органів місцевого  самоврядування, а також  установами, організаціями  та об'єднаннями громадян.
Переглянути діючі  нормативні акти (накази Міністра охорони здоров'я, постанови Уряду та ін.), що стримують або перешкоджають державній підтримці осіб з онкологічними захворюваннями: штатні нормативи, зокрема прив'язка штатів медичного персоналу  до нормативної кількості ліжок, порядок оплати праці медичного персоналу на основу  посадових окладів, регламентування використання консультацій спеціалістів, тощо.
На основі Національних переліків розробити та запровадити формулярну систему медикаментозного забезпечення медичних організацій як дієвий організаційний та економічний інструмент  постачання і використання ефективних лікарських засобів.
Вжити заходів щодо створення системи ефективного  протибольового та симптоматичного лікування  онкологічних хворих, насамперед в термінальних стадіях захворювання.
Громадські слухання зібрали понад 200 учасників з усіх районів Львівської області та делегацій з Волинської, закарпатської, Рівенської, Тернопільської, Чернівецької областей,  які представляли різні громадські організації, профспілки,  медичних фахівців і органи місцевого самоврядування.
Громадські слухання зініційовані  Головним управлінням охорони здоров'я Львівської облдержадміністрації, Львівським національним  медичним університетом ім. Д. Галицького, Постійною комісією з охорони здоров'я, санітарно-курортної діяльності, праці та соціальної політики Львівської обласної ради, Львівським обласним комітетом профспілки медичних працівників, Головною Управою Українського лікарського товариства у Львові.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...