Слухай онлайн
Cуспільство

Заборонити і обмежити: совкові методи регулювання електросамокатів у Львові

Вчора, 6 липня у Львівській міській раді відбувся круглий стіл на тему "Електросамокати. Що далі?", на якому депутат ЛМР, член партії “Європейська солідарність” Володимир Лесик висловив пропозиції щодо врегулювання легкого електротранспорту у Львові.
Ілюстративне фото

“Ніколи законодавство не буде встигати за науково-технічним прогресом, який зараз розвивається шаленими темпами, тому передбачити в законі, чи в правилах, чи в постановах Кабміну ті чи інші норми і зробити це все для абсолютно всіх в межах держави - нереально. Більше того, по своїй природі ці транспортні засоби - це транспортні засоби населеного пункту. Вони апріорі, на мою думку, не можуть їздити по дорогах між населеними пунктами, оскільки там інший швидкісний режим, інший габаритний транспорт. Вони не обладнані знаками повороту, стопу, тому це і для безпеки того ж кермувальника неможливо. Виходячи з того, що це є транспортний засіб населеного пункту, ніхто краще, ніж громада того чи іншого населеного пункту не може встановити, як користуватися тими чи іншими транспортними засобами в цьому населеному пункті. В нас в Україні є населені пункти, де немає не те, що велодоріжки, а навіть жодного тротуару, тому робити одні правила загальні для всіх - це фактично заборонити або зробити автоматично користувачів порушниками закону. 

Тому ми пішли у Львові таким чином: 

  • пропонується встановити віковий ценз: самостійно з 14-ти років можна керувати цим малим транспортним засобом, з 7-ми до 14-ти - в супроводі батьків; 
  • пропонується встановити, де не можна рухатися цими транспортними засобами: автомобільні шляхи, трамвайні колії; 
  • пропонується встановити швидкісний режим 20 км/год. Пріоритетним є рух по велодоріжках, оскільки у Львові, одна з кращих, на мою думку, мережа велодоріжок. Якщо немає велодоріжки, рухатись можна тротуарами або зонами для пішоходів, але там швидкісний режим встановити до 5 км/год. Що стосується зон паркування - пропонується відійти від встановлення зон. Можливо, для осіб, які надають послуги з прокату, це буде доцільно, а для всіх - це недоцільно, на мою думку. Треба встановити, де не можна паркувати: пандуси для маломобільних груп населення, пішохідні переходи, зупинки громадського транспорту, велосипедні та пішохідні доріжки, а також тротуари (якщо ширина менша, ніж 1,5 метра), перед входом/виходом до житлових і нежитлових будівель, поблизу аварійних виїздів/в’їздів зон екстренних служб. 

Ось це всі обмеження, які пропонується встановити для користувачів цих транспортних засобів. Що стосується прокатників - кожне програмне забезпечення передбачає таку опцію, як місцеві правила.”

Володимир Лесик каже, що проект ухвали не забороняючий, а регламентуючий.

“Дійсно, персональний електротранспорт - це майбутнє: він буде розвиватися, буде розширюватися, за ним інфраструктура не встигає. У нас, у Львові, навіть відносно недавно реконструйовані вулиці не мають велодоріжок. Наприклад, вулиця Личаківська: не знаю, як добратися на велосамокаті від площі Митної до Пасічної, окрім як тротуаром. Що таке тротуар? Це місце для пішохода. Чому встановлено обмеження швидкості 5 км/год? Тому що якщо йде щільний потік пішоходів - самокат зі швидкістю понад 5 км/год травмуватиме пішоходів. Якщо вільний тротуар, ніхто ж камер не ставить, - може їхати і 10 км/год. Поліція має повне право штрафувати за порушення правил дорожнього руху, але вона цього не робить, бо вільний тротуар, і в нас немає велодоріжки. В тому технічному стані, в якому зараз є малий персональний транспорт, він не може апріорі їхати по проїжджій частині: це небезпечно. їхати потрібно по велодоріжках або по тротуарах”.

Як зазначив представник одного з сервісів оренди електросамокатів, значні швидкісні обмеження можуть повністю вбити розвиток цього бізнесу.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ