12 липня 2019 року заступник Міністра інфраструктури Юрій Лавренюк взяв участь у 16 Міжнародній Батумській конференції, яка присвячена 10-річчю Східного партнерства.
Заступник Міністра виступив на панельній дискусії високого рівня, яка присвячена розвитку транспортних зв’язків.
Від імені Міністерства інфраструктури України Юрій Лавренюк привітав всіх учасників конференції та зазначив, що поліпшення транспортного сполучення, як в рамках Східного партнерства, так і між країнами Східного партнерства та ЄС, сприятиме економічному зростанню та довгостроковій стабільності і процвітанню в регіоні.
ʺМи дуже раді, що минулого року частина української дорожньої і залізничної мережі, а також головні аеропорти країни приєднались до європейської транспортної мережі TEN-T. Проте, з огляду на необхідність забезпечення оперативної сумісності національних транспортних мереж та поглиблення зв’язків у східних регіонах ЄС, ми хотіли б розглянути можливість включення нових транспортних маршрутів в індикативні карти. У цьому контексті, ми сподіваємось, що вже найближчим часом річка Дніпро, українська частина річки Дунай і річка Південний Буг також стануть частиною мережі TEN-Tʺ, - зазначив заступник Міністра.
Юрій Лавренюк зауважив, що Україна активно співпрацює з Європейським інвестиційним Банком в рамках проектів, які стосуються розвитку інфраструктури мережі TEN-T: ʺЯскравим прикладом співпраці може слугувати реалізація спільного проекту ʺБескидський залізничний тунельʺ, який поєднує Італію, Словенію, Угорщину, Словаччину, Україну та Румунію. Введення в експлуатацію нового Бескидського тунелю розкриває великий потенціал подвоєння протягом наступних десяти років внутрішнього і міжнародного руху вантажних поїздів до 24 млн. тонн. Частка пасажирських перевезень за цей період може досягти до 40 поїздів на день в обидва напрямки. Таке значне збільшення обсягів стало можливим завдяки європейським стандартам якості та високої надійності експлуатації залізниці на українській частині розширеного коридору TEN-Tʺ.
За словами заступника Міністра, окрім вищезазначеного проекту, Україна також активно реалізує ще низку спільних з ЄІБ проектів, зокрема, електрифікація залізничного напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка, проекти в автодорожній галузі, які спрямовані на покращення сполучення у країнах східного партнерства, підвищення безпеки дорожнього руху, поліпшення міської дорожньої інфраструктури, а також управління та контролю за потоками руху автомобілів: ʺМи вважаємо, що інвестиції у ці проекти сприятимуть підвищенню швидкості, економічності і комфортності перевезень пасажирів і вантажів, а також позитивно вплинуть на регіональний і загальний економічний розвиток Україниʺ.
Юрій Лавренюк також зазначив, що в рамках співробітництва з ЄІБ розглядається можливість реалізації проекту ʺРеконструкція льотної зони № 2 в ДП МА ʺБориспільʺ: ʺЗа останні роки ми бачимо рекордне зростання пасажиропотоку в українських аеропортах. Тільки пасажиропотік аеропорту ʺБориспільʺ за останні два роки (2017 – 2018 роки) склав більше 23 млн пасажирів, ріст у відсотковому співвідношенні складає 119%. Тому зараз нам необхідно докласти максимум зусиль для збільшення потужностей державних аеропортів та залучення інвестиційʺ.
Підводячи підсумки, заступник Міністра зауважив, що всі проекти, які передбачені Індикативним планом TEN-T, сприятимуть поліпшенню транспортних зв’язків між країнами Східного Партнерства та країнами ЄС.
Юрій Лавренюк подякував Європейському інвестиційному банку за співпрацю у галузі інфраструктури та висловив сподівання на подальше плідне співробітництво.
ʺВпевнений, що сьогоднішня зустріч стане ефективним інструментом для досягнення наших спільних цілей, основна з яких - створення максимально комфортних умов для розвитку міждержавних транспортних зв’язківʺ, - підсумував Юрій Лавренюк.