Львівські комерційні друковані видання розцінюють виконання закону про доступ до публічної інформації, як рекламу діяльності Львівської ОДА. Про це сьогодні, 20 лютого, під час прес-конференції у Львівському прес-клубі повідомив начальник аналітично-інформаційного управління головного управління з питань внутрішньої політики, преси та інформації ЛОДА Дмитро Посипанко.
Дмитро Посипанко нагадав, що закон про доступ до публічної інформації набув чинності 9 травня минулого року, однак виконувати його складно, адже розміщення нормативно-правових актів Львівської ОДА потребує значних ресурсів.
«Сам порядок оприлюднення нармативно-правових актів набуде чинності лише з 1 квітня цього року, адже залишаються певні нюанси, які ще треба доопрацювати. Оськільні а ні Львівська ОДА, а ні Львівська обласна рада не є засновниками комунального друкованого ЗМІ, то залишається єдиний вихід – оприлюднювати інформацію на сайті та домовлятися із вже існуючими ЗМІ», - зазначив Дмитро Посипанко.
За його словами, відбудеться відкритий конкурс для друкованих ЗМІ в результаті з переможцем укладуть угоду, однак для цього треба гроші.
«Львівська ОДА розробила регіональну програму розвитку інформаційного простору, де й заклала кошти на це з обласного бюджету», - додав Посипанко.
Він також додав, що конкурс має пройти в двомісячний термін, але без грошей його неможливо провести.
«Ця програма буде винесена на розгляд сесії Львівської облради 28 лютого. Сподіваємось, що депутати нас підтримають, адже це необхідно для виконання закону», - сказав Посипанко.
Він пояснив, що на реалізацію закону закладено 100 тис. грн і додав, що найбільша проблема в тому, що друковані ЗМІ розглядають це як рекламу Львівської ОДА, той й просять великі кошти за місце на своїх шпальтах.
«Фізично ми не маємо змоги платити великі суми, адже в рік голова Львівської ОДА видає до 1 400 розпоряджень, як треба опубліковувати. Це не реклама, це соціально важливе питання. Треба трохи розуміти, що ми теж обмеженів ресурсах. Так розпорядження є різні за обсягом і часом можуть займати від 1 до 2 газетних шпальт, але оприлюднення документу в повному обсязі від нас вимагає закон», - сказав Посипанко.
Він також додав, що створювати своє комунальне видання ще важче, адже для цього потрібне приміщення та працівники, яким треба платити зарплату.
«Наскільки мені відомо, є проект рішення Львівської облради про заснування комунального друкованого видання Львівської обласної ради. Якщо таке буде, то ми будемо домовлятися з ними про розміщення інформації», - додав Дмитро Посипанко.