Сьогодні в Україні починає розвиватися тема соціально відповідального бізнесу. Проте це лише початкові кроки і ця складова бізнесу з роками лише набиратиме обертів.
З власного досвіду скажу - я починав свою справу з нуля. Спочатку займався маленьким бізнесом і розуміння, що таке соціальна відповідальність, у мене не було. Але пройшовши перший, другий, третій рівні розвитку власного бізнесу, досягнувши певних результатів, розумів, що потрібно рухатися далі.
Створюючи та розвиваючи власний бізнес, людина перш за все ставить перед собою мету. Зазвичай, головна мета - це прибуток. Заробивши певну суму, ми, знову ж таки, думаємо у що вкладати далі аби рости фінансово та розвивати бізнес. На превеликий жаль, одиниці при цьому починають вкладати гроші у добрі справи та стають соціально відповідальними. На це є різні причини. Але саме через це соціальна складова львівського бізнесу за останні 10 років так і залишилася на рівні зародження. І мало хто замислюється на тим, що у бізнесі також діє закон збереження – віддаючи, тобі повертається більше. Коли ти вкладаєш кошти у благодійність, вони повертається тобі сторицею. І чим більше вкладати, тим більше тобі буде повертатися. І це не обов’язково повинні бути великі статки. Духовність та благодійність набагато цінніші ніж гроші. З часом ти розумієш, що маючи бізнес дуже легко відмовитись від чогось і дати для чогось чи когось хто цього потребує. Потрібно також пам’ятати, що соціальна складова захована і у самому бізнесі, який тобі приносить прибуток. Якщо ти продаєш алкоголь чи ігрові автомати, і віддаєш кошти на дитячі сиротинці, це не можна назвати соціальною відповідальністю. Кошти зароблені на горі і вкладені у добро - несумісні. Бізнес потрібно обирати такий, який водночас може бути і соціально відповідальним і прибутковим.
Багато компаній намагаються використовувати стратегію соціально-відповідального бізнесу, про що свідчать результати опитування: 83% бізнес-структур зі 100% задекларували себе як соціально-відповідальні. Проте 43% мають проекти, але не мають на них коштів і лише 20% мають кошти і дійсно реалізовують різні соціальні проекти. На жаль, це факт!
Сьогодні у нашій державі бізнес не готовий брати на себе відповідальність за соціально важливі проекти. Але в Україну заходять великі європейські компанії, для яких соціально відповідальна складова є невід’ємною частиною бізнесу. Саме вони показують нам, як потрібно будувати бізнес із залученням до співпраці молодих людей. Чимало проектів має «Кредо банк», «Нестле» та інші іноземні компанії - програми залучення молоді, тренінги, закордонні навчання. Це Європейські компанії, які розвивають українську молодь. Вони розробляють програми стажування з подальшим працевлаштування, а це зменшує кількість міграції молодих, талановитих кадрів закордон. Нам потрібно брати приклад та наслідувати такі проекти, розвивати їх на своїх підприємствах. Наприклад, наш концерн це робить вже сьогодні - середній вік наших співробітників 30-32р. Особисто я почав вести програму “Ідея міста з Назарієм Брезіцьким”, де ми говоримо про реалії життя львів’ян, про проблеми міста і як з ними боротися, про те, хто має взяти на себе відповідальність і почати працювати для розвитку Львова. Розуміння соціальної відповідальності в українському бізнесі приходить лише тоді, коли бізнес починає бути прибутковим і його правильно провадять.
Варто також закцентувати увагу на відповідальності влади перед бізнесом в Україні. При сприянні влади, бізнес готовий відкрито працювати на вирішення соціальних проектів. Але важливо розуміти, що це не є засобом, який вирішить усі проблеми суспільства. Адже не маючи прозорих та чітких умов розвитку бізнесу, підприємці не наважуються офіційно говорити про свою соціальну складову. Зазвичай, вони бояться, що їх звинуватять в отриманні тіньового прибутку. Тому співпраця бізнесу і влади є запорукою розвитку здорового і заможного суспільства, особливо коли є чітка стратегія розвитку бізнесу в країні на законодавчому рівні. Саме тоді країна почне розвиватися, і ми перестанемо бути країною третього світу.
У нас є ресурси і можливості. Нам треба піднімати український бізнес. Давайте подумаємо, що кожен з нас може зробити для цього. Що може зробити для того, щоб дійсно працювати над розвитком соціального бізнесу у Львові. І все це можна робити в синергії, завдяки спільним проектам та зусиллям.
Ми готові підтримати молодих людей і шукаємо нові ідеї для розвиту міста. Ми досягнемо успіху, якщо будемо соціально відповідальними.