Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Комунальні підприємства чи заклади? Частина 4 – завершальна

Сьогодні завершую свій цикл блогів про діяльність комунальних підприємств, які належать до спільної власності територіальних громад Львівської області. У своїх попередніх трьох дописах я уже розповів про ситуацію на підприємствах лісогосподарської галузі, житлово-комунального господарства та покритикував наші комунальні аптеки.

Залишилось ще вам дати картинку про підприємства, які не відносяться до жодної з категорій, але які є надзвичайно важливими для нас.

Розпочну з нашого комунального телебачення. Телекомпанія «Львів-ТБ», або як вона тепер називається телеканал «Перший Західний», працює вже давно. Але цей телеканал де-факто завжди був телеканалом однієї політичної сили. І лише після того, як ми провели відкритий конкурс на посаду керівника цього підприємства, його по-справжньому можна назвати каналом, який належить до спільної власності територіальних громад Львівщини. Нова керівниця, Ольга Цап, не лише провела ребрединг і створила чи не з десяток абсолютно нових, а найголовніше цікавих і актуальних, проектів, але й зробила його доступним для усіх депутатів обласної, і не лише обласної, ради. Ми врешті змогли побачити, куди і на що йдуть гроші наших платників податків, які ми, як депутати, щорічно виділяємо на функціонування цього телеканалу. На завершення 2017 року, ми також очікуємо, що «Перший Західний» також продемонструє й те, що він може заробляти гроші, бо в попередні роки графа «чистий прибуток» завжди була заповнена нулями. Особливо вразили нулі в 2015 році! Нагадаю, що це був рік місцевих виборів і в такі періоди усі політичні партії дуже щедро платять за ефіри. Але доходів від політичної реклами чи агітації ми так і не побачили у звітах нашого телеканалу. Але це вже пройдена історія. Впевнений, що за нового менеджменту таких незрозумілих ситуацій не виникатиме.

Маємо також у власності 5 комунальних друкарень – Львівську обласну книжкову друкарню і 4 міські в Стрию, Самборі, Бориславі та Кам’янці-Бузькій. Щось доброго чи поганого про них я навіть не можу написати. Річний дохід жодної з них не дотягує навіть до мільйона гривень, але й у збиток вони не працюють. Зрозуміло, що закривати їх просто неприпустимо, тому будемо вирішувати, як можна максимально посприяти їхньому розвитку і нарощуванню оборотів.

Дуже схожа ситуація ще на трьох соціально важливих підприємствах, які повинні дбати не лише про прибутки, а й забезпечувати книжкові потреби в області. Мова йде про Обласний бібліоколектор та підприємства «Навчальні посібники» і «Червона калина». Ці підприємства постійно працюють у збиток і це не може залишитись поза увагою не лише депутатського корпусу Львівської обласної ради, але й профільних департаментів Львівської облдержадміністрації. Тому я буду ініціювати спільну нараду, для того щоб прийняти стратегічні рішення щодо належної підтримки з обласного бюджету цих підприємств.

А от такі підприємства, як «Підприємство автотранспортного обслуговування», «Львівторф», «Архітектурна основа», «Центр просторового розвитку», Львівський обласний центр підготовки та підвищення кваліфікації чи Управління капітального будівництва, повинні постійно нарощувати не лише свої обсяги, але й прибуток. Вважаю, що у таких підприємств не може чистий прибуток становити 1-у чи навіть 78 тисяч гривень, а наше УКБ взагалі працювати зі збитком 275,5 тисяч гривень. При такій діяльності обласний бюджет отримує копійки надходжень. Тому керівництво цих підприємств має ще зовсім небагато часу, щоб задуматись над тим, як почати врешті заробляти кошти. В інакшому випадку – ми вже маємо дуже добрий досвід проведення конкурсів на заміщення вакантних посад в інших комунальних підприємствах.

Ну і на сам кінець. Я не хочу нікого залякувати, але та ситуація, яку ми побачили на комунальних підприємствах обласної ради є близькою до катастрофічної. Я розумію, що на багатьох з цих підприємств менеджмент сидить там роками і лише обростає адміністративними кадрами. Так між іншим, на одному з підприємств ми побачили, що директор має 7 заступників і 5 бухгалтерів!!! Такі часи закінчились! І я, як голова бюджетної комісії обласної ради, буду на постійно на цьому наголошувати. Ми не будемо бездумно ліквідовувати чи реорганізовувати такі підприємства, але уникнути серйозної оптимізації нікому не вдасться. Ми врешті наведемо і там лад! Більше ніхто не буде просто сидіти собі на директорській посаді і чекати, коли йому на рахунок з обласного бюджету впадуть кошти! І цю роботу ми почнемо ще цього року!

Олег Домчак - голова бюджетної комісії Львівської обласної ради

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ