Як повідомили у прес-службі ЛМР, у Львові розпочинають другий етап просвітницької кампанії "Без поліетилену"
Львівська міська рада у партнерстві з ГО Zero Waste Lviv 1−3 липня розпочинає другий етап просвітницької кампанії ʺБез поліетиленуʺ, яка сприятиме тому, щоб супермаркети та інші заклади торгівлі змінювали стандарти обслуговування і популяризували практику закупівлі продуктів у багаторазову тару серед мешканців.
ʺ1−3 липня — тобто тепер уже не один день, а три — у місті відбуватиметься просвітницька кампанія ʺБез поліетиленуʺ, яка робить акцент на тому, щоб мешканці переходили на багаторазові тари, щоб ходили в супермаркети, магазини та торгові центри зі своїми торбинками і менше використовували поліетилен, адже тривалість користування ним не так вже і довга, а шкода, яку він завдає, сягає сотні років.
Нам дуже приємно, що до цієї акції вже зараз долучилося 8 мереж, а це близько 200 магазинів. Тобто якщо порівнювати з минулим разом, то це майже в два рази більше. Ми запрошуємо всі великі мережі долучитися до кампанії.
До слова, ми підготуємо окреме рішення виконавчого комітету, яке дасть змогу супермаркетам в правовому режимі проводити таку діяльність, тобто пропонувати їжу в багаторазовій тарі, пропонувати як альтернативу багаторазові торбинки тощо. Тому запрошуємо всіх! Будьте еко, адже це сьогодні модноʺ, — розповів заступник міського голови Львова з питань розвитку Андрій Москаленко.
До слова, тонкі одноразові поліетиленові пакети завдають неабиякої шкоди довкіллю. Вони зроблені з невідновлюваних ресурсів і впливають на зміну клімату. Від 8% до 10% світового видобутку нафти йде на виготовлення поліетиленових пакетів. А ще вони надлегкі, тож легко розвіюються вітром та потрапляють у природу, де наносять шкоду тваринам. Пакети разом з дощовою водою потрапляють до каналізації чи забивають водоприймачі й ускладнюють стік води.
ʺПісля першого етапу кампанії ʺБез поліетиленуʺ ми не думали, що надихнемо всю Україну впроваджувати подібні рішення на рівні міських рад. Але буквально через тиждень після нашої кампанії Івано-Франківськ ухвалив подібне рішення про обмеження використання поліетиленових пакетів.
На сьогодні вся Україна 3 липня бере участь у Всесвітньому дні відмови від поліетиленових пакетів, який вже вдесяте відбувається у цілому світі. Ця акція відбувається у тому числі за підтримки Міністерства екології та природніх ресурсів, а також програми розвитку ООН. Тому дуже дякуємо всім мережам, що змінюють стандарти обслуговування і мотивують, а також заохочують своїх покупців до більш дружньої поведінки щодо довкілля. Ми сподіваємося, що цей рух триватиме і вже буде не зворотнім. Дуже приємно, що багато мереж впроваджують і шукають різні альтернативні рішення.
Заохочуємо мешканців міста користуватися багаторазовими торбинками. Адже саме попит споживачів та клієнтів є найкращою мотивацією для торговельних мереж змінювати себеʺ, — розповіла голова Zero Waste Lviv та заступниця голови Zero Waste Alliance Ukraine Ірина Миронова.
ʺМи спільно розпочали цю кампанію ще минулого року і розробили рішення виконавчого комітету, яке передбачало можливість обмеження використання поліетиленового пакету в торговельних мережах міста Львова. Крім того, управління економіки ЛМР підтримує контакт із різними підприємствами з переробки вторсировини. Ці підприємства радо пішли назустріч нам і, відповідно, співпрацюють у цьому напрямі з ними. Також ми інформуємо наших суб’єктів господарювання і залучаємо їх до цієї кампанії. Сподіваємось, вона набуде загальноукраїнського масштабуʺ, — розповіла завідувачка сектору підприємництва та регуляторної політики управління економіки ЛМР Оксана Куденчук.
Нагадаємо, у листопаді 2018 року виконком ЛМР ухвалив рішення про обмеження використання поліетиленових пакетів. Відтак, мерія спільно із Zero Waste Lviv розпочала просвітницьку кампанію ʺБез поліетиленуʺ. Першим із низки заходів кампанії був День без поліетилену у супермаркетах міста — 9 квітня 2019 року. До цього дня організатори просвітницької кампанії просили супермаркети активно інформувати споживачів про ті практики, які вже були впроваджені на шляху до зменшення використання одноразових поліетиленових пакетів, а також запроваджувати нові, зокрема:
• відсутність на касах одноразових пакетів, натомість буде запропоновано паперову та багаторазову альтернативу;
• заміна поліетиленових пакетів на паперові на відділі випічка та хліб;
• заміна одноразових рукавичок для клієнтів на відділі випічки, хліба, товарів на вагу — на щипці та лопатки;
• заміна одноразового пластикового посуду в кав’ярні на більш екологічний.
Цього разу до акції долучилися мережі супермаркетів ʺАшанʺ, ʺБлизенькоʺ, ʺАТБʺ, ʺРукавичкаʺ, ʺСвій маркетʺ, ʺАрсенʺ та ʺДва крокиʺ.