Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство  |  Здоров'я

7 порад, як впоратися з осінньою хандрою

Осіння хандра – явище сезонне, таке, що проходить, проте, має свої наслідки, в тому числі і фінансові. Адже співробітник, який перебуває в такому стані, може не повною мірою виконувати свій робочий функціонал, а в результаті можуть з'явитися, наприклад, незадоволені клієнти та/або партнери.

І це може негативно вплинути на бізнес. Міжнародний кадровий портал HeadHunter Україна підібрав 7 порад, які допоможуть впоратися з осінньою хандрою, якщо така вас усе-таки наздогнала.

За статистикою ВООЗ (Всесвітньої організації охорони здоров'я), щорічні виробничі втрати від сезонних депресій оцінюються в 1 трильйон доларів. А до таких депресій схильні понад 300 мільйонів людей у світі. Тут, швидше за все, йдеться про депресію як про медичний діагноз, поставити який може тільки фахівець і призначити відповідне лікування.

При цьому набагато частіше зустрічається звичайний осінній сплін, хандра, занепад сил і зниження працездатності. Підйом уранці дається важче, хочеться більше часу проводити під ковдрою. Типові млявість, втрата мотивації, байдужість. Позитивні емоції притупляються. Звичайно, будь-яка людина має право на проживання подібних станів, але з тривалою осінньою нудьгою та хандрою можна і потрібно справлятися. Адже в такому стані мало того, що не дуже приємно перебувати, так він ще й може негативно позначитися на роботі.

Ось 7 порад, які допоможуть вам подолати осінню хандру.

Як відомо, навіть ранньої осені ми починаємо нудьгувати за літом, сонцем, морем, відпусткою. Порада №1 – проста і технічна: нагадуємо собі про літо. Щоб розставання з ним не було таким болісним, на робочий стіл (або заставкою на екран комп'ютера) можна поставити фотографію сонячного пляжу. І не варто боятися ностальгії. Стан легкого смутку теж буває продуктивним. Крім того, можна вже почати планувати наступну відпустку. І ось тут включиться в роботу стимул: щоб оплатити наступну відпустку – слід попрацювати. Чим не мотивація? Очікування яскравої пригоди – хороші ліки від нудьги!

Порада №2 – дизайнерська. Якщо є можливість, робочий стіл краще пересунути ближче до вікна, щоб мати змогу насолоджуватися останніми сонячними променями. А якщо керівник і колеги-сусіди по кабінету не заперечують - займіться дизайном інтер'єру того ж кабінету або хоча б свого робочого місця. Якщо все-таки говоримо про ваш стіл, то додайте яскравих барв - кольоровий секретер, наприклад, або стікери для записів, а ще листівки. Це додасть позитивних емоцій і відверне від негативних думок. А там, дивись, і колеги приєднаються. До речі, якщо дозволяє офісний дрес-код, додайте яскравості в одяг. Якщо ж на роботі все строго – купіть хоча б червоний килимок для миші або помаранчевий шарф – для виходів в обідню перерву.

Порада №3 – гастрономічна. Чорний шоколад, банани, авокадо як джерела гормону радості – ендорфіну. Періодично влаштовуйте собі кави-брейки з різноманітними солодощами та заряджайтеся позитивними емоціями.

Порада №4 – про активність і свіже повітря. Незважаючи на бажання закутатися в теплий плед або светр, важливо підтримувати рухову активність (особливо після вживання шоколаду в терапевтичних цілях). І навіть якщо погода залишає бажати кращого, в обідню перерву бажано виходити на вулицю, дихати свіжим повітрям і ретельно провітрювати робоче приміщення. Прогулянки теж можна проводити з користю - збирати каштани, жолуді, осіннє листя. Адже в осені та її яскравих барвах теж є своя принадність.

Порада №5 – корпоративно-спортивна. Можна організувати з колегами корпоратив на природі, наприклад, влаштувати спортивні змагання чи пікнік.

Порада №6 – баланс і планування. Не намагайтеся пірнути в роботу з головою і показати стахановський результат, мовляв, завантаживши себе по повній програмі, не залишиться часу на нудьгу. На якийсь час ви і, правда, відволічетеся, але дуже скоро можете відчути емоційне вигорання. Все-таки необхідно вибудовувати робочі завдання за пріоритетністю, планувати їхнє виконання і дотримуватися life-work баланс.

Порада №7 – поділися усмішкою своєю. Мабуть, одна з кращих порад, яку дають більшість психологів, – шукайте привід для щирих усмішок, сміху і радості. Згадуйте смішні і добрі історії зі свого життя, розважайте, підбадьорюйте і підтримуйте своїх колег і, звичайно ж, себе. Але не перестарайтеся з гумором, щоб не перетворити робочий процес у нескінченний цирк.

І пам'ятайте, у природи немає поганої погоди, а ваш стан і самопочуття перебувають у ваших руках. Якщо є улюблена робота, то і справлятися з такими сезонними незручностями, як осіння хандра, завжди легше.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ