Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

АМКУ продовжить розгляд справи по тарифах мобільних операторів

АМКУ продовжить розгляд справи по тарифах мобільних операторів. Про це повідомила державна уповноважена АМКУ Марія Процишен.

Як зазначила Процишен, у листопаді АМКУ відкрив справи щодо розрахункового періоду – 4 тижні, що встановлювався операторами мобільного зв'язку у своїх тарифних планах. З даного приводу надходила неймовірна кількість питань про хід розгляду даних справ.

З того часу були проведені робочі зустрічі з операторами, в ході яких була вислухана, а надалі досліджена та проаналізована додаткова аргументація позицій відповідачів по справах.

"Відразу зазначу, що моя позиція як державного уповноваженого, що веде розслідування по цим справам, залишилася незмінною", - зазначила Марія.

Бачення компаній з приводу відкритих справ наступні:

КИЇВСТАР – компанія відстоює свої позиції по 4-тижневому розрахунковому періоду, хоча по-суті визнає, що її внутрішні Правила надання телекомунікаційних послуг не розмежовують повністю поняття абонплати та плати за пакет послуг (оскільки абонплата передбачає можливість не лише доступу до мережі, але й може включати плату за пакет послуг). Відповідач наголошує на розумінні терміну абонплати, що встановлена нормативно-правовими актами, а не їх внутрішньо-розпорядчим документом, що може змінюватись компанією.

З даного приводу зазначу, що не зважаючи на те, що внутрішні Правила надання телекомунікаційних послуг можуть змінюватись, практики, які запроваджуються операторами і є відображенням чесних звичаїв у господарській діяльності. Постановою КМУ №295 встановлено, що «розрахунковим періодом є поточний календарний місяць» без прив’язки до абонплати, контрактних абонентів чи абонентів, що обслуговуються на умовах передплати. Додатково зазначу, що дрібніші оператори рухомого (мобільного) зв’язку встановлюють своїм розрахунковим періодом виключно місяць та не розділяють позицій крупніших операторів щодо звуженого тлумачення норм вищезгаданої постанови КМУ, що давало б можливість змінювати розрахункові періоди в довільному порядку.

ВФ УКРАЇНА – компанія вже офіційно з 22 березня 2019 року внесла зміни у свої тарифні плани, змінивши розрахунковий період з 4 тижнів на один місяць. Зокрема, мова йде про такі тарифні плани як Vodafone SuperNet Start, Vodafone SuperNet Pro, Vodafone SuperNet Unlim, Vodafone SuperNet Turbo, а також Vodafone Family та Vodafone Family Plus. За інформацією ВФ Україна, інші тарифні плани закриті для нових підключень та переведені в архів, а абонентам, що обслуговуються на умовах цих тарифних планів, пропонується перехід до актуальних тарифних планів. Інші тарифні плани з 4-тижневим розрохунковим періодом так само аналізуються і по них компанією буде прийнято рішення найближчим часом.

ЛАЙФСЕЛЛ – з моменту відкриття справи компанія не надавала додаткових аргументацій в підтвердження своєї позиції, яка полягає в тому, що оператор може змінювати розрахунковий період.

Проте, Постанова КМУ №295 передбачає можливість операторів змінювати/встановлювати тарифи, наповненість тарифного плану конкретним переліком (пакетом) послуг, а також строк дії тарифних планів чи послуг, а не розрахункові періоди за оплату.

Єдиний розрахунковий період (а, відповідно, і вартість, яка встановлюється за цей розрахунковий період) дає можливість абоненту ефективно співставляти ціни різних операторів, різних тарифних планів, порівнювати їх та приймати зважені рішення з врахуванням вартості таких послуг. Саме такі підходи багато років є орієнтиром для споживачів, протилежні практики будуть проявом недобросовісної комерційної практики та порушуватимуть чесні звичаї у господарській діяльності.

Тому у вищезазначених справах 15 квітня 2019 року буде проведено заключне слухання, після чого дане питання буде фіналізоване та винесене на розгляд Антимонопольного комітету України.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ