Слухай онлайн
Cуспільство

Безбар’єрна освіта. Як львівські вчителі адаптовують навчальні програми для інклюзивних класів

У Львові 551 дитина з особливими освітніми потребами відвідує заклади, де діє інклюзивний підхід. Навчання у звичайних садочках та школах, а не в спецінтернатах допомагає дітям з інвалідністю соціалізуватися. А іншим - прийняти те, що люди бувають різні.

Але успішна інклюзія неможлива без активної залученості педагогів. Для багатьох вчителів, інклюзія – це виклик. Адже просто доносити інформацію до учнів недостатньо. Підходи до викладання повинні враховувати потреби усіх дітей.

Ця зміна передбачає трансформацію у методиці викладання. Зокрема, варто орієнтуватися на здібності кожної дитини в класі, інформацію на заняттях має супроводжувати візуальний матеріал. Дітей з особливими освітніми потребами не варто згруповувати для виконання завдань.Такий підхід не розкриє їхнього потенціалу. До навчальних програм варто включити методи заспокоєння дітей. Це допоможе створити середовище, де діти з інвалідністю потребами відчуватимуть підтримку та цінність на всіх етапах навчання.

Що такий підхід працює переконалася Юлія Аронова. У її доньки синдром Дауна. Дівчинка відвідує звичайну львівську школу. А одним із її улюблених уроків є фізкультура. Адже вчитель Роман Чепель уже три роки активно впроваджує інклюзивний підхід.

«Спочатку переживав, бо не мав такого досвіду і боявся, щоб не зашкодити дітям з інвалідністю. Найголовніше - ставитися до всіх однаково, а ще спостерігати. Так можна одразу помітити, які вправи залишити в програмі, а які ні. У нас в першому класі є незряча дитина. І вона так само як інші активно залучена на фізкультурі. Просто спершу вправу допомагаю зробити я. А далі вона просто повторює», - розповідає Роман Чепель.

Вчитель додає, як і будь-яка робота з дітьми, інклюзивний підхід вимагає терпіння. Але коли є мотивація і розуміння, то працювати з дітьми з особливими освітніми потребами простіше.

Інклюзивний підхід має на меті зробити заклади освіти різних рівнів дружніми для дітей з інвалідністю. Так вони краще соціалізовані і готові до дорослого життя. Аби такі діти перестали бути ізольованими в інтернатах, у 2017 році Україні розпочалась реформа деінституалізації. Це масштабні зміни, які відбуваються в системі інституційного догляду та виховання дітей. Крім інклюзивної освіти, реформа передбачає й інші послуги, які будуть впроваджені в громадах.  

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ