Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Депутатський корпус наполягає на компенсації витрат місцевим бюджетам за спожитий газ та енергоносії

Депутати Львівської обласної ради проголосували за звернення до Голови Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо компенсації місцевим бюджетам за спожитий газ та енергоносії.
фото - пресслужба ЛОР

Про це інформує пресслужба ЛОР.

У тексті документа наголошується, що сучасна енергетична криза, спричинена світовою економічною кризою, а також політикою Росії, яка використовує своє монопольне становище на ринку газу для тиску на європейські країни та Україну, є чи не найголовнішою проблемою не тільки для України, а й для всього світу.

«Заручниками таких процесів на період опалювального сезону 2021 –2022 років стало населення України, а також бюджетні установи та заклади. Бюджети більшості громад не можуть повною мірою самостійно покривати частину витрат підприємств теплопостачання для забезпечення їх безперебійної роботи та незмінності тарифів.

Урядом України в оперативному порядку пропонуються механізми вирішення таких проблем. Зокрема, Меморандумом між Кабінетом Міністрів України та Асоціацією міст України про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та гарячої води в опалювальному періоді 2021 – 2022 років передбачається:

  • безперебійність поставок газу для належної роботи підприємств теплопостачання та незмінності тарифів;
  • фінансова підтримка громад з боку держави щодо надання субвенцій громадам, у яких індекс податкоспроможності менше або дорівнює 0,9, для покриття видатків на енергоносії з четвертого кварталу 2021 року, а також збільшення суми надходжень податку на доходи фізичних осіб до бюджетів сільських, селищних і міських рад у 2022 році на 4%.

Під час підрахунку запропонованих Меморандумом компенсаторів громадам позапланових видатків за теплову енергію шляхом збільшення до доходів на 4% податку на доходи фізичних осіб зазначаємо їх недостатність для низки громад. Це стосується громад з індексом податкоспроможності вище 0,9, які у 2021 році залишаються без таких фінансових компенсаторів. Зокрема, Дрогобицькій територіальній громаді необхідно додатково витратити на ці цілі власних 57 мільйонів гривень без компенсації, Городоцька територіальна громада докладеться в сумі 1,7 мільйона гривень, Стрийська – лише у 2021 році доплатить з власних коштів приблизно 12 мільйонів гривень. 

Видатки на оплату енергоносіїв для комунальних закладів і установ унеможливлять фінансування розвиткових проєктів для таких громад. Окрім того, громади додатково скеровують кошти на покриття нестач з державного бюджету в галузях освіти і медицини.

Також зауважуємо, що проєкт Державного бюджету  України на 2022 рік, який затверджено у першому читанні, а також інші законопроєкти не передбачають зарахування до доходів сільських, селищних і міських рад 64% податку на доходи фізичних осіб.

Поза увагою Меморандуму в частині запровадження компенсаторів залишились обласні ради. Депутати обласних рад ставлять питання щодо компенсації обласним бюджетам незапланованих видатків на оплату газу. Така вимога, на наше переконання, є справедливою. Адже обласний бюджет формується з податків мешканців регіону, а його кошти скеровуються на підтримку та розвиток громад області, а також на допомогу тим, хто самостійно не справляється зі своїми проблемами. 

У 2021 році додаткова потреба з обласного бюджету Львівської області для покриття вартості енергоносіїв в закладах обласного підпорядкування сягає 50 мільйонів гривень, а у 2022 році ці видатки будемо фінансувати за рахунок реалізації важливих проєктів для громад області.

Зважаючи на викладене, ми, депутати Львівської обласної ради VIII скликання, для вирішення ситуації у сфері постачання теплової енергії в регіонах, а також з метою справедливої фінансової участі для вирішення цих проблем на місцевому рівні, вимагаємо передбачити для місцевого самоврядування:

1. Фінансову підтримку сільським, селищним і обласним радам у четвертому кварталі 2021 року шляхом надання субвенцій з державного бюджету без урахування  індексів податкоспроможності.

2. Внесення змін до пункту 1 підпункту 1 статті 64 Бюджетного кодексу України або Прикінцевих положень щодо перерахування 64 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території.

3. Внесення змін до пункту 1 підпункту 1 статті 66 Бюджетного кодексу України або Прикінцевих положень щодо перерахування 19 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території», - йдеться у тексті звернення.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ