Депутати Львівської обласної ради проголосували за звернення до Голови Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо компенсації місцевим бюджетам за спожитий газ та енергоносії.
Про це інформує пресслужба ЛОР.
У тексті документа наголошується, що сучасна енергетична криза, спричинена світовою економічною кризою, а також політикою Росії, яка використовує своє монопольне становище на ринку газу для тиску на європейські країни та Україну, є чи не найголовнішою проблемою не тільки для України, а й для всього світу.
«Заручниками таких процесів на період опалювального сезону 2021 –2022 років стало населення України, а також бюджетні установи та заклади. Бюджети більшості громад не можуть повною мірою самостійно покривати частину витрат підприємств теплопостачання для забезпечення їх безперебійної роботи та незмінності тарифів.
Урядом України в оперативному порядку пропонуються механізми вирішення таких проблем. Зокрема, Меморандумом між Кабінетом Міністрів України та Асоціацією міст України про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та гарячої води в опалювальному періоді 2021 – 2022 років передбачається:
- безперебійність поставок газу для належної роботи підприємств теплопостачання та незмінності тарифів;
- фінансова підтримка громад з боку держави щодо надання субвенцій громадам, у яких індекс податкоспроможності менше або дорівнює 0,9, для покриття видатків на енергоносії з четвертого кварталу 2021 року, а також збільшення суми надходжень податку на доходи фізичних осіб до бюджетів сільських, селищних і міських рад у 2022 році на 4%.
Під час підрахунку запропонованих Меморандумом компенсаторів громадам позапланових видатків за теплову енергію шляхом збільшення до доходів на 4% податку на доходи фізичних осіб зазначаємо їх недостатність для низки громад. Це стосується громад з індексом податкоспроможності вище 0,9, які у 2021 році залишаються без таких фінансових компенсаторів. Зокрема, Дрогобицькій територіальній громаді необхідно додатково витратити на ці цілі власних 57 мільйонів гривень без компенсації, Городоцька територіальна громада докладеться в сумі 1,7 мільйона гривень, Стрийська – лише у 2021 році доплатить з власних коштів приблизно 12 мільйонів гривень.
Видатки на оплату енергоносіїв для комунальних закладів і установ унеможливлять фінансування розвиткових проєктів для таких громад. Окрім того, громади додатково скеровують кошти на покриття нестач з державного бюджету в галузях освіти і медицини.
Також зауважуємо, що проєкт Державного бюджету України на 2022 рік, який затверджено у першому читанні, а також інші законопроєкти не передбачають зарахування до доходів сільських, селищних і міських рад 64% податку на доходи фізичних осіб.
Поза увагою Меморандуму в частині запровадження компенсаторів залишились обласні ради. Депутати обласних рад ставлять питання щодо компенсації обласним бюджетам незапланованих видатків на оплату газу. Така вимога, на наше переконання, є справедливою. Адже обласний бюджет формується з податків мешканців регіону, а його кошти скеровуються на підтримку та розвиток громад області, а також на допомогу тим, хто самостійно не справляється зі своїми проблемами.
У 2021 році додаткова потреба з обласного бюджету Львівської області для покриття вартості енергоносіїв в закладах обласного підпорядкування сягає 50 мільйонів гривень, а у 2022 році ці видатки будемо фінансувати за рахунок реалізації важливих проєктів для громад області.
Зважаючи на викладене, ми, депутати Львівської обласної ради VIII скликання, для вирішення ситуації у сфері постачання теплової енергії в регіонах, а також з метою справедливої фінансової участі для вирішення цих проблем на місцевому рівні, вимагаємо передбачити для місцевого самоврядування:
1. Фінансову підтримку сільським, селищним і обласним радам у четвертому кварталі 2021 року шляхом надання субвенцій з державного бюджету без урахування індексів податкоспроможності.
2. Внесення змін до пункту 1 підпункту 1 статті 64 Бюджетного кодексу України або Прикінцевих положень щодо перерахування 64 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території.
3. Внесення змін до пункту 1 підпункту 1 статті 66 Бюджетного кодексу України або Прикінцевих положень щодо перерахування 19 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території», - йдеться у тексті звернення.