ДП "Антонов" продовжив розробку Тактичного безпілотного авіаційного комплексу. Про це зазначено в звіті ДП за підсумками року роботи під керівництвом Президента О.А.Коцюби.
Як зазначено в звіті, досягнуті наступні результати:
− Завершено процедуру об’єднання серійного та дослідного виробництв. Завдяки цьому ДП «АНТОНОВ» отримав Сертифікат організації виробника, відповідно до вимог АПУ 21 (Part 21), розділ G. Попередні сім років цей процес знаходився в стагнації.
− Відновлено роботи з підготовки виробництва та безпосередньо виробництва п’яти літаків Ан−178, які виключають необхідність закупок частин фюзеляжу та механізації крила у Вороніжського авіазаводу (Россія).
− Виготовлено та передано на статистичні випробування фюзеляж літака Ан−178.
− Виготовлені стенди, для випробувань та відпрацювання систем СЕС, БРЕО, СУЗ, СІСУ, ТСЕ та інших, для літаків Ан−132 та Ан−148/158/178.
− Структура організації з проектування приведена до відповідності вимогам АПУ 21, розділ J, які були введені в дію в 2014 році.
− Забезпечення відповідності вимогам АПУ 21 (Part 21) надало можливості ДП «АНТОНОВ» співпрацювати з провідними іноземними постачальниками обладнання, виступаючи при цьому в ролі інтегратора. Зокрема, налагоджено взаємодію з такими всесвітньо відомими лідерами авіаіндустрії, як Honeywell (США) та Pratt&Whitney Canada, які отримали кваліфікацію на свою продукцію для використання на літаках «Антонов» за американськими нормам FAA.
− На вимогу діючих правил Євросоюзу, на ДП «АНТОНОВ» випереджаючи національні вимоги, створено Flight Test Center (Центр випробовувальних польотів), що дозволяє розраховувати на можливість сертифікату від європейської організації EASA.
− За ініціативою керівництва ДП «АНТОНОВ», розпочато процес укладання угоди BASA (Bilateral Aviation Safety Agreement) між Україною та Королівством Саудівська Аравія.
− Завершено заходи з імпортозаміщення покупних комплектуючих виробів (ПКВ) виробництва РФ на літаках АН−148, АН−158, АН−178 (частка російських ПКВ та матеріалів раніше складала до 50−60%). При цьому, частка комплектуючих українського виробництва збільшилася з 25% до 38%.
− За програмою створення нового транспортного літака Ан−132Д на основі глибокої модернізації транспортного літака Ан−32 побудовано перший дослідний зразок літака, який вперше піднявся в повітря 31 березня 2017 року. Виконується програма льотних випробувань. Проект реалізується в партнерстві з компаніями KACST та TAQNIA (Королівство Саудівська Аравія) за принципами широкої міжнародної кооперації, включаючи українські підприємства, в тому числі НТК «Екран», ПАТ «ФЕД», ПАТ «Електронприлад», ПАТ «Авіоніка», доля яких складає 30% загальної вартості літака. Серед західних партнерів – «Pratt&Whitney Canada» (двигуни), Honeywell (авіоніка), Dowty Propellers (гвинти), Liebherr (системи кондиціювання) та інші.
Завдяки реалізації даної програми ДП «АНТОНОВ» поширено співпрацю зі світовими лідерами в авіаційній галузі, оптимізовано систему післяпродажної підтримки замовників, здійснено виходи на нові ринки.
− Продовжено програму розробки Тактичного безпілотного авіаційного комплексу (ТБпАК).
− Розроблено нову програму організації комплексної підтримки замовників, в тому числі – нову концепцію сайту за для забезпечення діяльності експлуатантів за всіма аспектами.
− Підписано меморандуми щодо постачання 10 літаків сімейства АН−132, 4 літака сімейства АН−148, АН−158, АН−178 з терміном реалізації протягом 180 днів.
− Реалізована участь ДП «АНТОНОВ» в тендері на постачання 9 літаків Ан−178 з опцією на 15 літаків.
− Укладено меморандум щодо постачання 4х літаків Ан−158, до країни центральної Африки з розгортанням Регіонального сервісного центру.
− Забезпечене стабільне зростання фінансових показників діяльності підприємства. Так, у порівнянні з 2015 роком, чистий прибуток зріс більше, ніж в 4 рази.
− Відрахування до бюджету зросли в два рази в порівнянні з 2015 роком та склали 611 мільйонів гривень за 2016 рік.
− Здійснено відокремлення діяльності транспортного підрозділу ДП «АНТОНОВ», «Авіалінії Антонова» від сумісної діяльності з російською компанією Волга−Дніпро, щодо перевезення вантажів, яка відбувалась на протязі семи років.
Після відокремлення, наліт на списочне повітряне судно зріс на 18% у порівнянні з першим півріччям 2015 року. Склавши загалом, 356 годин в місяць на парк повітряних суден. При цьому обсяг перевезених вантажів збільшився на 20%. Доходність від перевезень зросла на 16%.
Плани розвитку ДП «АНТОНОВ» на наступні роки
Реалізація підписаних протягом року контрактів та меморандумів забезпечить роботу підприємства на подальші 5−7 років, як в частині виробництва, так і науково−дослідних робіт.
З метою виконання своїх зобов’язань в повному обсязі, ДП «АНТОНОВ» планує здійснити наступні кроки протягом 2018−2020 років:
1. Залучення інвесторів, що забезпечать просування та продажі літаків «АН» на світовому ринку;
2. Сертифікацію підприємства та літаків «АН» в FAA, що дозволить значно розширити ринки збуту літаків;
3. Адаптацію підприємства до вимог стандартів НАТО;
4. Створення механізмів продажу літаків шляхом залучення лізингових компаній;
5. Розвиток комплексної системи підтримки експлуатантів літаків «АН» згідно із розробленими стандартами та процедурами. Відкриття регіональних сервісних центрів в наступних країнах: Республіка Судан, Колумбія, Індія, ПАР, Болгарія або Мальта. Започаткування перемовин з компанією AVIALL (дочірнє підприємство Boeing).
6. Технічне переоснащення підприємства задля переходу на автоматичні лінії виробництва через компанії Brotje та MTorres;
7. Вдосконалення існуючої організаційної структури підприємства, розвиток інформаційних технологій (ІТ) на підприємстві шляхом впровадження системи IT Enterprise української розробки з терміном реалізації до 2020 року.