Слухай онлайн
Cуспільство

Дуальна освіта: луцькі студенти стають айтішниками

На Волині вперше запровадили дуальну освіту: студенти навчаються і працюють. Айтішники та науковці кажуть, що цей експеримент – успішний, адже нині завершують другий набір студентів. Про це інформує власкор Гал-інфо.
Фото Олена Ляхович, світлина ілюстративна

Завідувачка кафедри прикладної лінгвістики Волинського національного університету імені Лесі Українки, професорка Ірина Біскуб розповідає, що вперше дуальну освіту започаткували в університеті у співпраці з ІТ-компанією.

ʺТак, на початку семестра університет підписав меморандум з директором місцевої IT-компанії про співпрацю та створення середовища для дуальної освіти. У межах цього меморандуму компанія взяла на себе зобов’язання навчати у себе в офісі дві групи студентів і у цей пілотний проєкт потрапили студенти факультету математики та інформатики й наші студенти прикладної лінгвістики.

Далі підписали тристоронню угоду про співпрацю з тими, хто пройшов тестування. Його проводили серед великої кількості студентів. Адже ідея сучасна. Ця модель, яка запрацювала у нас, є пілотною в Україні. Ми зробили це все максимально дотримуючись освітніх критерій та вимогʺ, - говорить Ірина Біскуб.

Та додає, що із 30 студентів відібрали 14, хоча планували 10. Вимога ІТ-компанії була така, щоб обирати початківців і зробити з них фахівців.

ʺКоли студенти прийшли в стіни компанії, то були у захваті, адже побачили офіс сучасної світової організації. Для студентів з’явився неймовірний шанс стати освіченими та фаховими на ринку праці.

На освіту в компанії виділено день у тижні, вимога була відпрацьовувати окремі пари, які пропускали. Як результат, - чотирьох студентів прийняли на роботу. І ми побачили, що це працює. Тому, особисто для мене, найбільша подія цього року - дуальна освітаʺ, - розповіла Ірина Біскуб.

Представниця ІТ-компанії Оксана Демчук додала, що завдяки талановитим людям ІТ-сфера стає філософією.

ʺЗагалом, я побачила, що сьогоднішня сфера IT – це не просто галузь, а ціла філософія: студенти вміють працювати та відпочивати, а офіс для цього зроблений так, щоб усім було максимально комфортно. А тому діло, над яким трудяться – ефективнеʺ, - говорить Оксана Демчук.

Другокурсниця Ірина Зірук каже, що про ідею дуальної освіти дізналася ще на першому курсі, і її це зацікавило.

ʺПро дуальну освіту нам розповіли ще на першому курсі і це справді зацікавило, адже можна навчатися та працювати одночасно. До того ж, відкриваються нові можливості для саморозвитку. Пригадую, що спочатку був страх як усе це поєднувати, адже треба і навчатися, і працювати. Втім, бажання пригод й інтерес до нового взяв гору над страхом.

Щодо самих пар на дуальній освіті, то більшість за звичайним графіком, а один день в тижні – навчаємося і працюємо в ІТ-компанії. Там ми маємо окрему кімнату в офісі, кожен має своє робоче місце з комп’ютером, де ми проходили практичні занятті. Також отримували й домашні завдання. А той день, який ми пропускаємо в університеті, відпрацьовуємо. У компанії ми отримуємо практичні навики й знання, які наші одногрупники не маютьʺ, - каже Ірина Зірук.

Студентка додає, що викладачі йдуть на зустріч, тому дають різні варіанти наздоганяти упущене.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ