Держава буде вагомо піднімати заробітну плату тим учителям, хто дбатиме про рівень своєї кваліфікації. Про це в інтерв’ю 5 каналу сказала голова парламентського Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич, інформує освітній портал.
За її словами, при розробці законопроекту "Про освіту" було досягнуто компромісу, що сертифікація вчителів буде добровільною.
"Сертифікація учителів буде проводитися також з метою того, щоб ув’язати рівень заробітної плати з рівнем кваліфікації. Ми нажаль не можемо вагомо підняти зарплату всім вчителям, хоча вони цього потребують, бо рівень зарплати дуже низький", - зазначила Лілія Гриневич.
"Отже, якщо ці люди впевненні в собі, якщо вони знають, що відповідають усім кваліфікаційним критеріям, вони йдуть на таку сертифікацію добровільно. Вона буде складатися з двох частин. Одна частина це щось схоже на ЗНО для вчителя. Там будуть питання пов’язанні з психологією, методикою викладання, зі знанням власного предмета", - повідомила голова профільного парламентського комітету.
Друга частина сертифікації, за її словами, буде оцінювати роботу вчителя у школі за допомогою його колег, адміністрації школи та батьків.
Також Лілія Гриневич зазначила, що подібна практика сертифікації вчителів існує у провідних країнах, які мають хороші системи освіти.
"Тому в будь-якому випадку в законі має бути запропонований чіткий крок, який покаже, яким чином ми підвищуємо кваліфікацію вчителя, в цьому зацікавлене все суспільство, і яким чином ми достойно оплачуємо роботу цих кращих вчителів", - зазначає Гриневич.
За її словами, також дуже важливим питанням є надання вчителю права вибору місця підвищення кваліфікації.
"Учителі сьогодні не мають вибору для підвищення своєї кваліфікації. Вони змушені йти в інститути післядипломної освіти. Ми зараз хочемо диверсифікувати можливості для вчителів. Тобто вони самі обиратимуть куди йти підвищувати кваліфікацію", - сказала Лілія Гриневич.
Глава профільного парламентського комітету зазначила, що право здійснювати курси підвищення кваліфікації мають отримати громадські організації та вищі навчальні заклади.