Сьогодні, 28 січня, представники львівського комунального підприємства "Львівелектротранс" розповіли про роботу установи протягом 2020 року. Деталі шукайте у матеріалі Гал-інфо.
65 мільйонів 400 тисяч гривень - саме стільки складає різниця між планом доходів "Львівелектротрансу" від пасажирських перевезень та реальними доходами за 2020 рік. Основними причинами "просідання" доходів від перевезень головний інженер підприємства Володимир Ковалів називає наслідки пандемії. Оскільки люди менше користувались громадським транспортом під час карантину. Так, падіння пасажиропотоку за рік досягло цифри у 55%. "Хоча, - запевняє пан Ковалів - підприємство виконувало свою роботу у повному об'ємі".
Загалом, прибутку для ЛКП у минулому році передбачали 383 мільйони гривень. А отримали лише 293 млн 690 тис грн. Проте, необхідно акцентувати увагу на тому, що будь-які плани були складені ще на початку 2020 року, коли про пандемію та обмеження, пов'язані з нею, ще не йшлося.
Хоча минулого року не обійшлося і без позитивних змін у роботі електротранспорту. Наприклад, значно покращилось дотримання графіку руху. Пан Ковалів запевняє, що однією з основних причин такої тенденції є введення додаткових стимулів для водіїв трамваїв та тролейбусів.
Також протягом року зменшилась кількість технічних заїздів, зокрема, через оновлення рухомого складу. На маршрути вийшло близько 50 нових тролейбусів, що їх купили у "Електрона". До того ж, в обіг впровадили вже вживані берлінські трамваї з модернізованою системою управління, які придбали ще у 2018 році. Минулого ж року загалом курсували 86 трамваїв та 69 тролейбусів. Проте, з початком нового року кількість одиниць транспорту зменшили до 62 трамваїв та 60 тролейбусів. Зробили це з огляду на введення локдауну та наявності боргу за електроенергію.
Щодо споживання електроенергії, то оновлений транспорт суттєво економить витрати. Адже, до прикладу, старі трамваї KT4-SU вимагають близько 4.23 кіловата електроенергії для проходження 1 кілометра. А новому "берлінському" транспорту потрібно всього 1.78 кіловат на 1 км. Крім цього, певної економії додало вироблення ліцензії "Львівелектротрансом" на право легалізації електричної енергії. Володимир Ковалів запевняє, що це дуже клопітка робота, проте радіє, що її таки вдалось виконати: "Будь-які тендерні процедури збільшують витрати підприємства на електроенергію. Організація, яка виграє тендер, закладає умовно під 5 до 15 копійок на кіловат електроенергії. А завдяки цій ліцензії ми вже з 10 грудня 2020 року почали працювати на енергоринку самостійно".
Підприємство також зуміло отримати прибуток, хоч і незначний, зі, здавалося б, негативних аспектів роботи. Через ДТП у 2020 році трамваї простояли загалом 495 годин, а тролейбуси - 248 годин. Через неналежне паркування з порушенням ПДР простій трамваїв склав108 годин, тролейбусів - 32 години. У випадку таких простоїв, спричинених неналежним паркуванням, підприємство зверталось до правоохоронних органів та вимагало у водії оплати штрафів. Розмір штрафу визначався після вичислення виручки на трамвайному маршруті за певну добу. Таким чином у 2020 році "Львівелектротранс" стягнув компенсацій за простій на суму 486 тисяч гривень.
На 2021 рік підприємство планує ремонт колій, трамваїв, приміщень, контактної мережі тощо. Складено проєкт фінансування з міського бюджету. Комунальне підприємство потребує 437 млн 92 тис гривень. Така сума різко відрізняється від потреб за минулі роки. Адже у 2019 році сума фінансування "Львівелектротрансу" з міського бюджету склала 120 мільйонів гривень, а у 2020 році - близько 174 мільйони. Проте пан Ковалів стверджує: "Цей план, звісно, потребує корекції. Тому що, наприклад, є речі, що будуть передані для опрацювання в "Автодор". Як от реконструкція контактної мережі на вулиці Стрийській".
За підсумками третього кварталу 2020 року "Львівелектротранс" посів 2 місце у всеукраїнському рейтингу серед 22 українських підприємств, що експлуатують електричний транспорт.
Нагадаємо, як сьогодні повідомляло Гал-інфо, якщо вчасно не буде прийнятий бюджет розвитку, електротранспорт у Львові зупиниться.