Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Львів хоче мати 268 км велодоріжок

Львівська міська рада продовжує розвивати магістральні велосипедні маршрути з віддалених житлових масивів у напрямку центру. Зараз триває будівництво північно-західної велосипедної магістралі, яка з’єднає мікрорайони Рясне-2 і Рясне-1 з центральним велосипедним кільцем. На цьому етапі обидва мікрорайони вже з’єднані між собою велодоріжкою, а будівельники перемістили роботи до станції Клепарів. Сьогодні виконання робіт оглянув міський голова Львова Андрій Садовий.

«Рясне-2 і мікрорайон Рясне є дуже важливий. Ми в Рясне-2 будемо будувати великий індустріальний парк і там буде працювати багато людей. Тому важливе якісне сполучення з центральною частиною міста. У нас в планах реконструкція вулиці Шевченка, щоб вона була так зроблена, як вул Городоцька від церкви Єлизавети до Оперного театру. Наразі ми презентуємо велодоріжку. Це вже є фінальна частина роботи, ще залишилось до кінця заасфальтувати певні ділянки, потім розмітка. Це є 10 км велодоріжки – від Рясного-2 до вул О.Ковча. Вартість – 5,7 млн грн. Це важливо, бо наступний етап в рамках реконструкції вул Шевченка і ми також там будемо робити велодоріжку. Плани, які ми маємо, дуже амбітні, мати у Львові 268 км окремих велодоріжок, якісно зроблених, щоб львів’яни мали вибір – чи громадським транспортом їздити, чи велосипедом, що є дуже корисно. У багатьох містах світу до половини мешканців міста користується велосипедом як транспортом на роботу та відпочинок», - зазначив Андрій Садовий, міський голова Львова.

Згідно з проектом, велодоріжка проляже з Рясного-2 до кінцевої зупинки трамваю №7 на вул. Шевченка. Її довжина в два напрямки руху – 10 км. Подальше будівництво велодоріжки передбачається вже в рамках реконструкції вул. Шевченка.

Під час будівництва північно-західної велодоріжки застосовано багато різних її специфікацій: в одних місцях – це виділена велодоріжка, в інших – велодоріжка, суміжна з тротуаром, а від шляхопроводу до Рясного-2 – спільна велопішохідна зона. В районі Кам’янки передбачаються велосмуги на дорозі.

«Велодоріжка на вулиці Шевченка і в мікрорайоні «Рясне» є важлива ще й тим, що вона буде частиною трансконтинентального європейського веломаршруту №4 від французького порту Роскофф до української столиці Київ. У Польщі вздовж автобану, який пролягає від Кракова до Жешува вже збудовано велодоріжку, і цей маршрут спрямовується на транскордонний перехід Корчова-Краковець. Саме звідти через Розточчя маршрут буде заходити в Україну. Відтак, Рясне – це перший мікрорайон, який прийме цю міжнародну велотрасу у Львові», – розповідає радник міського голови з питань розвитку велоінфраструктури Олег Шмід.

Вартість будівельних робіт в мікрорайоні складає за договором 5 млн. 777 тис. 263 грн. Замовник – департамент житлового господарства та інфраструктури ЛМР. Генпідрядна організація – ТзОВ «Компанія–«К-Інвест». Роботи на об’єкті розпочали 1 вересня, і станом на зараз їх виконано орієнтовно на 70%. Завершити обіцяють до 14 листопада.

За словами Олега Шміда, цього року Львівська міська рада зосереджує свою увагу на розвитку радіальних веломаршрутів до центру міста. Така ж робота триватиме й наступного року. Поруч з будівництвом північно-західної веломагістралі, зараз завершується облаштування північного веломаршруту вулицями Богдана Хмельницького, Липинського, проспектом Чорновола, вулицями Куліша і Зерновою та площею Різні. На проспекті Свободи завершили також великий фрагмент центрального велокільця навколо історичного ядра міста. У 2016 році у Львові також планують будівництво південної (вулиці Княгині Ольги і Сахарова), західної (вулиця Городоцька) і східної (Погулянка, вулиця Левицького) веломагістралей. На стадії розроблення проектно-кошторисної документації для реалізації у наступному році – велодоріжки від вул. Варшавської до смт. Брюховичі та від вул. Чернівецької до вул. Ряшівської.

Нагадаємо, зараз у місті – понад 50 км велодоріжок. Планується, що до кінця року ця цифра сягне 60 км, а за найбільш оптимістичними прогнозами – 70. Серед найбільших об’єктів у 2015 році – вул.Стуса, пр.Чорновола і вул.Шевченка, а також близько 500 велопарковок. Серед пріоритетів міськради на наступні роки, викладених у програмі «Львів-2020», також завершення будівництва повноцінної мережі велодоріжок, протяжністю 268 км, облаштування велостійок, масштабний муніципальний велопрокат (понад 120 пунктів велопрокату) тощо.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ