Слухай онлайн
Політика  |  Cуспільство

Мусульманський світ по-різному реагує на розстріл у Парижі

Напад на редакцію французького сатиричного тижневика «Шарлі Ебдо» через його карикатури проти ісламістів, унаслідок якого загинули 12 людей, викликав розмаїту реакцію в мусульманському світі. Дехто звинувачує у трагедії саме це видання, та більшість усе ж засуджує напад, бо він порушує норми ісламу.

Про це пише радіо "Свобода":

"Переважний мотив заяв і публікацій у світі ісламу – засудження. Наприклад, у Туреччині керівник Управління релігійних справ Мехмет Ґермез розцінив напад так: «Це вбивство, що, як заявляли, здійснене з мотивів помсти, є кричущим нападом, що має на меті знищити саме ті найвищі цінності, які приніс людству посланець миру, пророк Магомет. Іншими словами, цей напад спрямований безпосередньо проти ісламу і проти мусульман, представників цієї шляхетної релігії».

У турецькій пресі теж переважає засудження, відчай і сум. І, хоча тон коментарів дещо різниться, навіть релігійні видання в Туреччині, що підтримують уряд поміркованих ісламістів, критикують насильство в Парижі. Наприклад, щоденник «Міллі ґазете» про насильство ісламських екстремістів пише: «Перше, що треба зробити, – це засудити його. Але головна справа – це боротися з ним і не дати йому довести до політики суто воєнних рішень».

Засудження в першу чергу лунає і в Пакистані, що є за конституцією ісламською республікою і в якому іслам – державна релігія. «По всьому світі ісламу, включно з Пакистаном, ми засуджуємо напад, бо виступаємо проти будь-якого тероризму в усіх його формах і проявах», – заявила речниця МЗС Пакистану Таснім Аслам.

Іран і таліби критикують карикатуристів

Іще в одній ісламській республіці з ісламом як державною релігією, Ірані, натомість і консервативні, і реформістські видання критикують самих французьких карикатуристів за жарти щодо пророка Магомета і запитують, а чи є самі такі карикатури виявом свободи висловлювання.

Напад став наслідком того, що «екстремістські й антиісламські групи й преса» посилюють діяльність у Європі, написав консервативний іранський щоденник «Ресалат». Реформаторське видання «Шарг» теж критикує французький тижневик за карикатури й називає «неприйнятним» те, що президент Франції у виступі після нападів говорив про необхідність захищати свободу слова.

В Афганістані в четвер більшість засобів інформації вихідні, й ініціативу перехопили афганські таліби: вони опублікували на своєму сайті статтю про те, що вбивства у Франції стали «сигналом тривоги для тих, хто раніше ображав іслам і пророка». Але й «Талібан» не став прямо підтримувати ці вбивства.

Арабський світ засуджує і напад, і Charlie Hebdo, і Захід

В арабському світі реакція на напад у Парижі теж неоднорідна. Деякі видання засуджують його, інші пишуть, що французький тижневик сам накликав цей напад. А ще інші беруть ширше і шукають коріння тероризму в діях Заходу і його «колоніальній політиці».

Відомі загальноарабські газети «Аль-Хаят» і «Аш-Шарк аль-Авсат» засудили напад; друга з них наголосила, що «на чолі міжнародного засудження» стали провідна арабська країна Саудівська Аравія, головне арабське міждержавне об’єднання – Ліга арабських держав і одна з найавторитетніших установ у світі ісламу – єгипетський університет «Аль-Азгар».

А в Єгипті видання «Аш-Шурук» складає вину на сам тижневик Charlie Hebdo, який, за його словами, «ображав пророка». Так само в Омані щоденник «Аль-Ватан» у редакційній статті з заголовком «Хто готує отруту, той її й вип’є», не згадуючи прямо про напад у Франції, звинувачує в насильстві «колоніалізм Заходу» й заявляє, що «тероризм вийшов із-під контролю хазяїна і тепер служить тим, хто заплатить найбільше».

У країнах Середньої Азії, де більшість преси підконтрольна владі, реакція у пресі повторює офіційні заяви з засудженням трагедії.

У Росії мусульмани закликають до внутрішньої цензури, націоналісти знаходять вину США

У Росії обидва провідні центри ісламу – Рада муфтіїв Росії і Духовне управління мусульман Росії – засудили напад у Парижі, але назвали провокацією дії самого видання. Російські мусульмани закликали до внутрішньої цензури й поваги до почуттів людей іншої культури".

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...