Галузь ІТ, хоч і постраждала від кризи на ринку праці внаслідок війни, влітку активно шукає нових спеціалістів та пропонує роботу з високими зарплатами.
На фоні того, що багато компаній інших секторів економіки України вимушені скорочувати персонал та знижувати зарплати, ІТ-сфера все більше приваблює пошукачів.
Існує стереотип стосовно того, що IT-сфера – це виключно сфера технічних спеціальностей. Однак галузь IT має чималу частку допоміжних процесів і, як будь-який бізнес, не може існувати завдяки виключно фахівцям одного профілю. Чи затребувані в ІТ-сфері спеціалісти нетехнічного характеру, та на які зарплати вони можуть розраховувати, з’ясував аналітичний центр кадрового порталу grc.ua.
Працювати у ІТ-сфері, почуватися більш впевнено через високу зарплату та стабільність компанії бажають багато спеціалістів. Значну частку з них зупиняє стійкий стереотип сприйняття професійної ІТ-сфери. Більшість переконана, що влаштуватися в ІТ можуть лише люди з логічним мисленням, що діяльність у сфері інформаційних технологій передбачає лише роботу із залізом та кодами, а IT-фахівці є переважно інтровертами. Однак у сфері інформаційних технологій є місце для представників тих професій, в основі яких не лежать навички програмування та знання точних наук.
Зараз в ІТ-компаніях для нетехнічних спеціалістів відкрито 18% вакансій від усіх актуальних в ІТ-сфері на сайті grc.ua. Шукають, зокрема, менеджерів продуктів, рекрутерів, PR-менеджерів, маркетологів продуктів, менеджерів по роботі з клієнтами, контент-менеджерів тощо.
Варто зазначити, що зарплати, які отримують представники нетехнічних професій в ІТ-компаніях, зазвичай вищі, ніж пропонують спеціалістам на аналогічних посадах в компаніях інших секторів економіки.
Пропонуємо короткий огляд найбільш затребуваних нетехнічних професій в ІТ з основними вимогами до них – що робити, що вміти, що знати, які навички мати. Перелік цих вимог не є остаточним. Однак, використовуючи його в якості бази, можна з’ясувати, які навички варто «прокачати» чи «наростити», якщо є бажання працювати саме на цих посадах.
Project Manager
Знати, вміти, розуміти:
- управління проектною командою;
- формування бачення й стратегії розвитку продукту на базі наявного функціоналу;
- участь у тестуванні продукту на предмет відповідності розробленого функціоналу початковим вимогам;
- базове розуміння HTML;
- відповідальність за досягнення цілей;
- управління людськими ресурсами;
- фінансова грамотність;
- знання методології розробки і розуміння технічного боку справи.
Роботодавці бажають, аби кандидат мав також такі риси: комунікабельність, організованість, здатність приймати рішення самостійно, нестандартне мислення, знання іноземної мови. Бажаним все ж таки є технічний background. Власне, проект-менеджери є важливою складовою бізнес-процесу в IT. Вони є такими собі «містками-тлумачами» між чистими технічними спеціалістами і менеджментом компанії.
Кандидатам на посаду Project Manager в ІТ-сфері пропонують від 1 000 до 2 000 USD.
Рекрутер
Знати, вміти, розуміти:
- базові знання в ІТ
- пошук спеціалістів з використанням стандартних та альтернативних джерел;
- аналіз резюме кандидатів з урахуванням специфіки та вимог до вакансії;
- створення та адміністрування бази потенційних кандидатів, готових до роботи;
- управління комунікаціями з кандидатами
- вільне володіння пакетами MS Office, Google Sheets/Docs
Роботодавці зазначають, що кращі кандидати на посаду рекрутера в ІТ-компанію повинні мати сильні аналітичні та комунікативні навички, здатність працювати в умовах швидких змін та багатозадачності, бути уважними, націленими на результат, а також бути здатними навчатися. Однією з основних вимог до майбутнього рекрутера є високий рівень знання англійської мови, не нижче B2-C1. Часто рекрутери в ІТ-компанії можуть працювати віддалено.
Маркетолог продукту
Знати, вміти, розуміти:
- просування компанії, IT-послуг чи/та IT-продуктів на ринку;
- участь у формуванні стандартів компанії по роботі з різними каналами збуту;
- базові знання інструментів внутрішнього маркетингу – e-mail маркетинг, маркетинг лояльності і т.д.;
- розуміння специфіки «роботи» рекламних інструментів.
- Важливо мати стратегічне мислення, ініціативність, організаторські здібності, знати специфіки ринку.
Менеджер по роботі з клієнтами
Знати, вміти, розуміти:
- спілкування з клієнтами;
- підтримка та розширення клієнтської бази;
- консультування і супровід клієнтів;
- розуміння принципів функціонування CRM-системи;
- ведення ділового листування;
- збір та обробка фідбеку щодо роботи IT-спеціаліста або команди;
- запобігання та менеджмент кризових ситуацій;
- розширення клієнтської бази (референси, відгуки на сайт та соц.мережі).
Сейл-менеджер, або менеджер з продажу
Знати, вміти, розуміти:
- пошук, виявлення потреб, формування пропозиції і презентування та продаж продуктів IT на ринку;
- пошук клієнтів;
- фінансова грамотність;
- робота з комерційними пропозиціями;
- розуміння специфіки IT-продуктів і сервісів.
- Пам’ятаємо про уже традиційні – комунікабельність, грамотність, вміння вести переговори, знання іноземної мови.
Зазвичай кандидати на посаду менеджера з продажу в ІТ-компанії можуть претендувати на зарплату від 1000 USD до 1500 USD. Досвід роботи в продажу бажаний, проте не обов’язковий. Роботодавці готові здійснити навчання кандидатів, у яких є бажання досягати поставлених цілей та заробляти гроші. Одна з основних вимог: впевнене володіння англійською – розмовною та письмовою.
Контент-менеджер.
Знати, вміти, розуміти:
- створення контенту (текст, фото, відео тощо);
- наповнення сайту;
- ведення соц.мереж;
- розуміння основ CEO, HTML;
- знання графічних редакторів.
- Окрім цього, грамотність, креативність, знання іноземної мови.
Це лише невеликий перелік нетехнічних спеціалістів, яких шукають роботодавці ІТ-сфери. Можливість переходу у ІТ-сферу є не лише після перекваліфікації та перенавчання на розробника, програміста. Людина без базової технічної освіти зможе знайти себе у цій сфері, варто лише здобути необхідні для ІТ знання та навички.