Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Що львівські вчителі знають про інклюзивне навчання, - опитування

29 листопада у Львові в Центрі «Джерело» відбулася презентація результатів опитування вчителів загальноосвітніх шкіл Львова та області щодо інклюзивної освіти. Дослідження було проведено соціологічною агенцією «ФАМА» на замовлення ГО «Розправлені крила» протягом серпня-вересня 2017 року за кошти в рамках Регіональної програми сприяння розвитку інформаційного простору та громадянського суспільства у Львівській області на 2014-2018 роки. Про це повідомили організатори заходу.

Результати опитування презентували: Юлія Аронова – голова ГО «Розправлені крила», Христина Пейчева – представник СА «ФАМА», Тереза Фаласеніді - експерт з питань інклюзивного навчання, кандидат педагогічних наук.

«Згідно результатів проведеного дослідження, ми можемо говорити про високий рівень обізнаності вчителів щодо того, що є інклюзивною освітою, однак з механізмом її реалізації вони ознайомлені не так добре, а часом навіть дуже зле, -- говорить Юлія Аронова. – Вчителі не знають, що головною підставою навчання дитини з особливими потребами в масовій школі є ініціатива батьків; лише третина опитаних знає, що навчання особливих учнів відбувається за індивідуальною програмою, а не за загальною; педагоги не знають, хто має входити до складу команди, яка розробляє згадану вже індивідуальну програму тощо».

Лише 15,6% опитаних вчителів мають досвід роботи в інклюзивних класах. У Львові 18,8% вчителів-львів’ян зазначили, що працювали/працюють в інклюзивних класах. Згідно відповідей респондентів, переважно в загальноосвітніх школах навчають дітей з порушенням опорно-рухового апарату; вадами слуху, синдромом Дауна, легкою розумовою відсталістю, розладами аутичного спектру та затримкою психічного розвитку.

Водночас опитування показало, що львівські вчителі готові працювати в інклюзивних класах: про це заявили 68,6% опитаних вчителів області і 67,2% респондентів зі Львова. Однак й ті, й інші наголошують, що їм бракує підготовки: спеціальних курсів, тренінгів, семінарів, які б сприяли підвищенню їхньої кваліфікації у роботі з дітьми з ООП.

Також переважна більшість вчителів висловилася за необхідність проведення в школах уроків толерантності, які б інформували учнів по людей з особливими потребами та вчили їх гідно сприймати відмінності. За цю ідею висловилися понад 82% опитаних вчителів.

Повна версія звіту проведеного дослідження розміщена за посиланням – https://fex.net/get/629461872152/123681056

Опитування вчителів здійснювалось методом ‘face to face’ інтерв’ю. Польові роботи тривали з 20 серпня по 15 вересня 2017 року. За цей період було опитано 276 респондентів – вчителів, які працюють в ЗОШ І-ІІ та І-ІІІ ступенів Львівської області. Обсяг вибірки у Львові– 80 осіб.

Довідка.

Громадська організація «Розправлені крила» - це об’єднання батьків, які виховують дітей з інвалідністю, а також осіб, яким небайдужа доля дітей і молоді з особливими потребами. Організація була створена у 2011 році і до 2016 року носила назву «Батьки Джерела».

Серед пріоритетних напрямків діяльності ГО – просвітницька, підтримка та консультування сімей, які виховують дітей з інвалідністю, підтримка впровадження послуги раннього втручання та інклюзивного навчання на державному рівні, захист і реалізація медичних, соціальних та освітніх прав осіб з інвалідністю і їх сімей. На сьогодні чисельність організації складає понад 40 осіб.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ