Слухай онлайн
Політика

Що можуть розповісти виборчі фонди депутатів?

На сайті ЦВК кандидати в народні депутати опублікували звіти про надходження та використання коштів зі своїх виборчих фондів. Там можна знайти інформацію, скільки і на що витрачали політики під час своєї кампанії.

Приміром, переможниця на виборах по 115 округу Наталія Піпа витратила на свою кампанію загалом 342 331 гривню. Із цієї суми майже третина пішла на розміщення друкованих агітматеріалів чи політичної реклами на білбордах, вивісках та сітілайтах – 116 тис. гривень. Ще майже 100 тис. з фонду Піпи пішли оплату використання ЗМІ – 51 тис. на радіоефіри та 45 тис. на друковані ЗМІ. На іншу передвиборчу агітацію (розповсюдження листівок, мітинги, концерти, публічні заходи та ін.) було витрачено ще 55 тис. гривень. Решта коштів – 73 тис. – пішли на виготовлення агітматеріалів.  

З усіх коштів, що надійшли до виборчого фонду Наталії Піпи, 30 тис. гривень були особистими коштами кандидатки. Решта 312 тис. – добровільні внески. З них 144 тис. гривень трьома платежами перерахував до фонду чоловік Наталії Піпи – Андрій Рущак.

Серед ЗМІ найбільше грошей з фонду Піпи отримали газета «Експрес» - 22 278 гривень та газета «Високий Замок» - 23 400 гривень.

Микола Княжицький, що переміг у 116 окрузі, витратив на свою кампанію чи не найбільше – 3 941 788 гривень. З них кандидат від «Європейської Солідарності» більш, ніж 3 мільйони витратив на використання ЗМІ – 2,9 млн на телебачення та 163 тис. на радіоефіри. Ще понад пів мільйона Княжицький «спустив» на виготовлення агітматеріалів.

Безпосередньо власних коштів Княжицький в кампанію не вкладав. Проте вкладав через компанії, які до нього причетні. Таких було дві ТОВ «Новини-ТВ», яке на 99% належить дружині депутата – Ларисі Княжицькій, та ТОВ «Еспресо ТВ», яким раніше офіційно володіло подружжя Княжицьких. Зараз же власником «Еспресо ТВ» є ТОВ «Новини ТВ», тобто дружина Лариса.

Не дивно, що й телеканал «Еспресо» серед ЗМІ отримав від Княжицького найбільше – 124 тис. Ще 45 тис. отримав львівський канал НТА, більше 70 тис. передвиборчу агітацію в ефірі отримало ТзОВ «Телерадіокомпанія «Львівська Хвиля». Понад 80 тис. Княжицький заплатив і ТзОВ «Телерадіокомпанія «Галичина».  

Переможцю на 117 окрузі Ярославу Рущишину кампанія обійшлася в 388 606 гривень. З них 177 тис. пішли на розміщення агітматеріалів та політичної реклами на зовнішніх носіях, 63 тис. на виготовлення агітації, 95 тис. на оплату ЗМІ та 52 тис. на розповсюдження виборчих матеріалів (плакатів, листівок, друкованих видань).

Більшу частину коштів – 286 тис. – до виборчого фонду Рущишин вніс як власні кошти. Ще 102 тис. склали добровільні внески. З них 80 тис. перерахував  Хобзей Северин Павлович, на якого зареєстрований одноймений ФОП. Також він є власником ТзОВ «АЗІЯФУДС», що зареєстроване у Львові. За даними ресурсу posipaky-2.info Хобзей був помічником депутата облради 6 скликання Тараса Вервеги.

Переможниця у 118 окрузі Галина Васильченко витратила на кампанію 578 128 гривень. Практично третина з них – 201 тис. гривень – пішла на розміщення агітматеріалів та реклами на білбордах, вивісках чи сітілайтах. Ще 240 тис. Васильченко витратила на використання ЗМІ – 110 тис. – за радіо, 130 тис. – за друковані ЗМІ. Решта 136 тис. гривень покрили витрати на виготовлення та розповсюдження агітматеріалів.

На кампанію Васильченко витратила лише 30 тис. власних коштів. Решта – добровільні внески фізичних осіб, найбільше з яких – 120 тис. – перерахував Пацула Іван Іванович – керівник чотирьох підприємств (два перебувають в процесі припинення). Ще 110 тис. дав Потопляк Василь Ігорович – власник лісозаготівельного бізнесу.

Серед витрат з фонду Васильченко є два перекази по 25 тис. гривень соціологічній агенції «ФАМА» за вимірювання рейтингу кандидатки. До слова, результати соцопитувань збіглись із результатами виборів у межах похибки.

Читайте також:

Скільки коштували голоси виборців у Львові?

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...

");