Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Що таке динамічний QR-код? Як він розширює можливості вашого бізнесу

tXpHzKk-MWdWSb4V8kt6zJJIyoPDuq8U2FHKY0HZDJPkojKVFAsJwGloS0dzm1Z9HMSTQgw72zqWFmLval3EYAQJvzssFCHJkik2QT0fu4SXq-og6XSEZNlxV9Gmz5Thl7M60oTrs8psTCO7cNG41a0

Зображення freepik

QR-коди швидко стали незамінним елементом сучасної цифрової екосистеми, про що свідчить вбудування сканера QR-кодів у звичайний додаток "Камера" на вашому смартфоні. А поява комплексних інструментів, таких як генератор динамічних QR-кодів ViralQR, якнайкраще ілюструє актуальність застосування динамічних QR-кодів бізнесом та стимулює постійний розвиток технологій.

Технологія швидкого шифрування чималих масивів інформації у невелике зображення з унікальним підбором візуальних кодових елементів виникла вже доволі давно — цьогоріч ми святкуватимемо її 30-річчя. Вона здобула назву Quick Response, або ж, як ми всі її знаємо, QR-коди. Це найпоширеніший приклад матричних штрих-кодів, які надають змогу вмістити величезний обсяг даних в маленьке піксельне зображення. Тобто, ту ж саму URL адресу можна не прописувати на рекламній листівці повністю, а представити у вигляді двовимірного штрих-коду, який просто і майже моментально відкриває посилання після сканування.

Що таке динамічний QR-код?

Існує два типи QR-кодів: статичні та динамічні. Вже сама назва динамічного QR-коду свідчить про його гнучкість застосування та налаштувань, так само, як статичний — свідчить про сталість. Це і є головний принцип їх дії.

Якщо ви замислилися, який QR-код створити, типовий алгоритм прийняття рішення буде виглядати наступним чином:

  1. Ви окреслите ваші потреби та бюджет.
  2. Дізнаєтеся, які типи QR-кодів існують та в чому перевага кожного із них.
  3. Після того, як матимете вхідні дані, визначите, який тип і відповідний функціонал найкраще задовольняє ваші потреби.
  4. Оберете надійну програму для створення QR-кодів, яка відповідає вашим вимогам. Можливо, пограєтеся з кольорами, дизайном піксельних візерунків, додасте лого тощо.

А що, як ви захочете змінювати ваші QR-коди? А тут і є головна відмінність: динамічні QR-коди змінити можна, а от статичні — ні. Та не тільки ця можливість змін визначає різницю. Нумо приведемо основні риси та механізми роботи цих двох видів однієї технології.

Як працюють та що пропонують статичні QR-коди

  • Статичний QR-код застосовує технологію прямого кодування, тобто, контент, який він містить, збережено просто в самому візерунку кода, тому його не можна змінити як тільки код був згенерований.
  • Застосовується для кодування простого контенту: посилання, електронної адреси, номеру телефону, назви мережі та паролю Wi-Fi, адреси гаманця Bitcoin, цифрової візитівки, тощо.
  • Цей тип кодів не передбачає додаткових функцій, зокрема не дає відстежувати місцезнаходження чи збирати дані для аналітики.
  • Через потребу в унікалізації кожного посилання статичні QR-коди зазвичай мають велику кількість елементів та чималий розмір.

Тому їх використання доречне, якщо вам потрібно надавати доступ до інформації, яка ніколи не буде змінюватися.

Динамічні QR-коди: принципи та переваги

  • Для динамічних QR-кодів характерна технологія кодування, що дає можливість внести зміни — відредагувати вміст або навіть призначення. Динамічні QR-коди вказують на короткі URL-адреси, які перенаправляють користувачів на цільові веб-сторінки, що можуть бути змінені в будь-який момент. Тобто ви можете змінити саме цільові веб-сторінки за потреби.
  • Динамічні QR-коди фіксують безліч корисної бізнесу інформації під час взаємодії з користувачем. Вони передають кількість сканувань, місцезнаходження, та навіть тип пристрою, яким сканують код.
  • Зібрана за допомогою динамічних QR-кодів інформація — це відстеження та аналітика в режимі реального часу без жодних додаткових зусиль з вашого боку.
  • А ще динамічними QR-кодами можна персоналізувати пропозиції та результати сканування. Наприклад, ви можете налаштувати свій QR-код на рекламних листівках з переходом до магазину застосунків таким чином, щоб власників пристроїв на базі Android він скеровував до PlayMarket, а тих, хто користується гаджетами з iOS — на аналогічну сторінку вашого застосунку в AppStore.

Отже, використання динамічного QR-коду у бізнесі має більше різноманіття: їх можна застосовувати для рекламних кампаній без залучення нових кодів, а просто актуалізуючи вміст уже створених, надрукованих і поширених. Крім того, ви також можете отримувати корисну аналітику для побудови подальших маркетингових стратегій.

Тому, відповідаючи на питання, що таке динамічний QR-код, можна сміливо стверджувати, що — це ідеальна база для розкручування тимчасових продуктів та пропозицій. Один код ви можете використовувати періодично для різних лендінгів, посилань на різноманітні заходи, запрошень на тренінги чи тимчасових розпродажів.

В чому користь динамічних QR-кодів для бізнес-діяльності?

Окреслимо можливості динамічних QR-кодів з позиції просування бренду та маркетингових ідей.

  1. Більша ефективність маркетингу, бо ви можете гнучко підлаштовувати свої коди під нові промо та рекламні кампанії.
  2. Краща персоналізація — а це головний тренд маркетингу останніх років. Один код пропонуватиме персоналізовані продукти залежно від локації, пристрою, налаштувань.
  3. Підвищення обізнаності бренду. Брендінг та те, що динамічний QR-код можна редагувати, чудово поєднуються у стратегію застосування корпоративного стилю, лого, музики, кольорів в самому дизайні коду та ще й змінювати їх за потреби.
  4. Можливість інтеграції з аналітичними інструментами. Хочете просунуту аналітику? Динамічний QR-код вам її надасть. Аналізуйте кількість та гео сканувань, інтегруйте з даними Google Analytics чи Meta Pixels та розвивайте бізнес обізнано.
  5. Крім того, динамічні коди — це запорука безпеки, адже якщо статичний QR-код може використати будь-хто цілком анонімно, динамічні одразу ж відстежать основні дані, що допоможуть провести ефективну автентифікацію клієнта та авторизують його.

А що ж на практиці? Які кейси свідчать про перспективність впровадження динамічних QR-кодів?

Найточніший приклад, як динамічні коди стали в пригоді — це їх застосування в освітньому порталі “Всеосвіта”. Замість того, щоб навантажувати учнів посиланнями на відео чи інтерактивні вправи портал пропонує зручні коди, які після сканування одразу скеровують учнів до потрібного відеоуроку.

Так само динамічні коди застосовують сервіси доставки, наприклад, Glovo. Крім можливості замовити за їх допомогою ви ще й можете відстежувати хід доставки.

А чи є в них “підводні камені” та недоліки?

Чесно, не так вже й багато!

  • Проблема безпеки у випадку з динамічними QR-кодами має дві сторони: з однієї — смарт-аутентифікація, з іншої — вразливість до кіберзлочинів через змінюваність налаштувань коду.
  • Витрати. Зазвичай, генератор динамічних QR-кодів не є безкоштовним, отже, щоб отримати доступ до всіх функцій, доведеться закласти в бюджет оплату пакета чи підписки.
  • Термін дії динамічних QR-кодів, зазвичай, необмежений, але залежить від плану підписки. Деякі генератори, якщо ви не подовжите підписку, можуть дезактивувати код.

Та це й всі обмеження. Але загалом, динамічний QR-код — це інструмент майбутнього. І згодом такий інструмент буде тільки набирати популярність. Перш за все, як можливість безпечних безконтактних платежів, вірусної реклами, гнучких рекламних кампаній та найвищого рівня персоналізації клієнтського сервісу. Його зручність застосування для клієнтів та простота генерації для бізнесів роблять динамічні QR-технології перспективними та одностайно тими, що поширюватимуться та завойовуватимуть нові ніші в бізнесі.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ