Транспортна проблема, як і інфраструктурна, про яку ми писали минулого разу, є однією з найгостріших у місті. У Львові громадський транспорт не лає тільки лінивий. Проте існує програма Садового та його команди "Львів 2020", яка нібито покликана віришити цю проблему. Як виконуються обіцянки мера і чи виконуються взагалі – читайте в нашому матеріалі.
Транспортна частина програми Львів 2020 виконана тільки на 27%. І це один з найгірших показників серед усіх сфер. Найменше обіцянок реалізовано тільки в енергетиці (26%). За майже два роки транспортні обіцянки просунулись всього на 4%. У листопаді 2017 року цю сферу було реалізовано на 22,85%. Це дуже мало, якщо врахувати, що програма розрахована на 5 років.
Найбільшого успіху міська влада досягла в пріоритеті Запровадження електронного квитка на проїзд у громадському транспорті. Цю обіцянку виконано на 60%. Що цікаво, на цьому рівні е-квиток був і в грудні 2017 року. Проте сказати, що жодних змін не відбулось, не можна. Наразі, очікуються результати тендеру – вже наступного місяця, в червні, ми дізнаємось назву компанії, яка впроваджуватиме е-квиток у львівському ГТ. А до осені в ЛМР пообіцяли запустити е-квиток в трамваях та тролейбусах у тестовому режимі.
На чверть виконано оновлення 70% рухомого складу трамваїв, тролейбусів, автобусів на нові та низькопідлогові. Втім, цифра «25%», за словами Андрія Білого, заступника директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР, не є актуальною. У коментарі Гал-інфо він погодився детальніше розповісти про оновлення громадського транспорту.
«За 5 років ми купили 215 автобусів великого класу, 20 «Атаманів», які є низькопідлоговими, також 9 трамваїв «Електрон та 1 електробус. Це вже 245 одиниць. Цього року купляються 50 тролейбусів, які з осені будуть на маршрутах. У сумі – 295. Рахуємо разом. Зараз всього курсує 563 автобуси, трамваї та тролейбуси. Відповідно, маємо цифру 52% оновленого транспорту, тобто половина автобусів, трамваїв та тролейбусів є оновленими», - зазначив чиновник.
Крім того, Андрій Білий розповів про плани на купівлю 100 автобусів та 10 трамваїв у наступному році: «Наступний проект –100 автобусів і 10 нових трамваїв. Ці проекти вже є на певному рівні узгодження, але з певних причин роботи Міністерства фінансів та інфраструктури, затягуються. Тепер якщо цифру 110 додати до 295, то ми отримаємо 405 одиниць транспорту, що становить 71% від від загальної кількості громадського транспорту. Якщо вся техніка, яку ми плануємо закупити з різними джерелами фінансування, приїде, то ми зможемо оновити трохи більше 70% транспорту міста».
Розвиток мережі транспорту на альтернативних видах палива, стимулювання комплексу електрозаправок виконано на 15%. Очевидно, йдеться про курсування єдиного в Україні електробуса на тролейбусному маршруті №9, а також про всталення 27 станції для зарядки електрокарів.
Розміщення електронних табло графіку руху автобусів, тролейбусів, трамваїв на всіх зупинках міста зроблено на 21%. За словами Андрія Білого, розміщення електронних табло призупиненне через відсутність коштів та процес впровадження е-квитка.
«Якщо ми говоримо суто про табло, то зараз тільки пропрацьовуються варіанти, але тут є питання виділення бюджету. Якщо він буде, то все буде швидко, оскільки система готова. Крім того, є ще один момент.Ми все-таки в процесі впровадження електронного квитка. Після впровадження буде замінена система диспетчеризації, тоді можна буде встановлювати табло на зупинках і все буде підвязане до нової системи диспетчеризації, щоб уникнути додаткових витрати на інтеграцію з іншими системами», - пояснив чиновник.
Завершення будівництва повноцінної мережі велодоріжок у Львові протяжністю 268 км та облаштування велостійок завершено на 40%. За останньою інформацією в місті близько 100 км велодоріжок. Наразі тривають роботи на просп. В. Чорновола, на вул. Княгині Ольги, на вул. Сихівській, Замарстинівській та Любінській. Як зазначив у коментарі Гал-інфо Олег Шмід, директор ЛКП «Інститут просторового розвитку», цифра в 268 км велодоріжок для міста є цілком досяжною. Щодо велостійок чиновник повідомив, що місто не веде їх обрахунок, оскільки їх облаштування – приватна ініціатива та узгоджується із районними адміністраціями.
Запровадження системи муніципального велопрокату (120 пунктів велопрокату) виконано на 25%. Наразі у Львові працюють 23 станції муніципального велопрокату NextBike.
Ребрендинг міського транспорту завершено на 40%. Конкурс на найкраще брендування громадського транспорту був проведений ще у жовтні 2018 року. Тоді серед чотирьох учасників вибрали один варіант, який мали допрацювати фахівці. Втім, перший оновлений трамвай вийшов "на роботу" аж в березні цього року. Зараз оновлений дизайн далі доробляється, оскільки є зауваження до білої смужки в нижній частині транспорту. Вищезгаданий Андрій Білий стверджує, що перша задача – створити ліврею: «Але не просто жовтого кольору, як це є в багатьох містах, а зробити дизайн унікальним. Тоді заплануємо, наскільки швидко будемо наносити її на весь транспорт».
В цілому, транспортна частина програми Львів 2020 має значно вищі шанси реалізуватися аніж, приміром, інфраструктурна. Хоча більшість пунктів виконані лише на чверть, зі слів чиновників, міська влада до 2020 року встигне і оновити транспорт, і впровадити е-квиток, і розбудувати велоінфраструктуру.
Інфраструктурна програма "Самопомочі": рік, щоб встигнути все
Львів 2020: стан виконання культурної програми