Як повідомили у пресслужбі, МОН розпочинає серію бліц-публікацій про роботу нової команди Міністерства на зміцнення системи освіти і науки України. Перший блок стосується дошкільної, інклюзивної та позашкільної освіти.
ДОШКІЛЬНА ОСВІТА
У сфері дошкільної освіти Міністерством освіти і науки України напрацьовуються законодавчі та нормативно-правові акти.
Завершується робота над законопроєктом «Про внесення змін до Закону України «Про дошкільну освіту», який погоджено з відповідними органами та отримано висновок Міністерства юстиції України.
Розроблено та надіслано на погодження до органів центральної виконавчої влади проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції розвитку дошкільної освіти».
Створено робочу групу з розроблення проєкту оновленого Базового компонента дошкільної освіти.
ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА
Інклюзивне освітнє середовище та система освітніх послуг повинні відповідати міжнародним стандартам. На сьогодні Міністерством освіти і науки України розроблено проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки, який буде гарантувати здобувачам освіти можливість вчитися на всіх рівнях освіти протягом усього життя.
Стратегія має на меті вирішити наступні завдання:
- виявити та якісно оцінити особливі освітні послуги у здобувачів освіти;
- створити умови для навчання у районах або об'єднаних громадах кожній особі відповідно до її освітніх потреб;
- підвищити рівень підготовленості педагогічних працівників для задоволення потреб кожного здобувача освіти;
- удосконалити механізми фінансування освіти осіб з ООП;
- забезпечити в закладах освіти умови для здобуття якісної інклюзивної освіти.
Було ініційовано та внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 586 «Деякі питання захисту дітей в умовах боротьби з наслідками гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», які сприяють наданню високоспеціалізованих освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами та полегшують доступ дітей до спеціальних закладів освіти.
Було ініційовано та внесено зміни до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 р № 414, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 травня 2018 р. за № 582/32034 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти», які дозволяють спеціальним закладам освіти закуповувати сучасне обладнання для надання високоспеціалізованих освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами.
Серед інших заходів у сфері інклюзивної освіти – розроблення та початок громадського обговорення проєкту Порядку проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти, проведення аналізу діяльності логопедичних пунктів та надання логопедичних послуг для дітей, визначення та надання роз’яснень щодо функцій та обов’язків асистента вчителя та асистента дитини.
ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА
У сфері позашкільної освіти здійснено заходи щодо якісної організації освітнього процесу.
Розроблено та надіслано на погодження до органів центральної виконавчої влади проєкт змін до Закону України «Про позашкільну освіту».
Підготовлено методичні рекомендації щодо застосування Порядку організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти для організації навчання та розвитку здібностей осіб з особливими освітніми потребами.
Національним центром «Мала академія наук України» проведена підготовча робота для відкриття першого і єдиного в Україні інтерактивного Музею науки.
Також розроблено проєкт постанови Кабінету Міністрів України щодо підвищення престижності праці педагогічних працівників закладів позашкільної освіти та посилення фінансової спроможності закладів позашкільної освіти;
У вказаному проєкті постанови Кабміну МОН пропонує:
- збільшити тривалість відпустки педагогічних працівників сфери позашкільної освіти до 56 днів;
- збільшити тарифні розряди педпрацівників позашкілля;
- розширити фінансову автономію закладів позашкільної освіти;
- розширити перелік платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної та комунальної форми власності.