Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство  |  Війна з Росією

У період воєнного стану зросла кількість звернень до мовного омбудсмена

Найбільше скарг Уповноваженому надійшло щодо мови інтернет-представництв, що реалізують товари та послуги, повідомила пресслужба відомства.

Упродовж липня-вересня на адресу Уповноваженого із захисту державної мови надійшло більше звернень громадян про порушення їхніх прав на отримання інформації та послуг державною мовою (1155), ніж за попередні пів року (962).

Загалом за 9 місяців 2022 року Секретаріат Уповноваженого отримав 2427 повідомлень (2177 звернень громадян) про порушення Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.

Як повідомили, повномасштабне вторгнення рф в Україну та набрання чинності нових норм Закону в січні (щодо мови друкованих ЗМІ) та липні (щодо мови інтернет-представництв та комп’ютерних програм на товарах) вплинули на інтенсивність надходження звернень щодо порушень.

Так протягом липня-вересня надійшло більш ніж половина від усіх звернень громадян (55,9%), а в січні-лютому 32,1%, в березні-червні 12 %.

Найбільше заяв щодо порушень закону про державну мову надійшло з міста Київ (27,1%), Харківської (23,7%) та Одеської (5,5%) областей. З Дніпропетровської області надійшло 4,8% звернень, з Київської – 6,2%, Закарпатської, Запорізької та Івано-Франківської областей – по 2,2%. Звернень щодо порушень в інших областях менше, ніж по 2%.

Найбільш проблемним питанням у зверненнях громадян залишається  мова інтернет-представництв суб’єктів, що обслуговують громадян – 34,5%, зовнішня реклама, вивіски, написи – 17,8%; обслуговування безпосередньо (офлайн), інформація про товари та послуги – 10,6 %; медіа, інформаційні сайти – 9,9 %, мова при виконанні обов’язків посадовцями – 7,5%; освіта – 3%, охорона здоров’я – 3%, інше – 13,7%.

Восени найбільш актуальними для громадян є порушення закону щодо обслуговування через інтернет – 626 звернень, а також щодо інформації для загального ознайомлення та зовнішньої реклами – 82 звернення.

За результатами розгляду звернень громадян з метою усунення та недопущення надалі порушення законодавства про державну мову Уповноважений приймає рішення щодо заходів реагування, у т.ч. проведення державного контролю, накладення санкцій на порушників, моніторинг дотримання вимог Закону.

Нагадаємо, українці мають можливість подати звернення чи скаргу до Уповноваженого через електронну форму на сайті чи на електронну скриньку

1/2
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ