Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Велоінфраструктура Львова: міф чи реальність

Сьогоднішня велоінфраструктура Львова, за даними ЛМР, нараховує більше 100 км дорожнього полотна. Проте деякі її ділянки викликають питання про здатність використання велодоріжок за їхнім призначенням.

Журналіст Гал-інфо отримав ексклюзивні коментарі в ідеолога проекту львівської веломережі, керівника ЛКП "Інститут просторового розвитку", Олега Шміта.

На сьогодні користувачі велотранспорту та прості пішоходи знайшли чимало проблем в системі велошляхів. Ми ж виділили 5 основних. Саме про них нам і розповів Олег Шміт.

Є чимало скарг на клаптиковість мережі. Коли вона стане єдиною?

Зараз в Шевченківському районі вже нема клаптиковості. По всьому місту її залишилося дуже мало. Наразі саме в цьому районі найбільш об’єднана та розвинена велоінфраструктура. Так склалося через його ландшафтну плоскість.

Що ви можете сказати про стан велодоріжок на вулиці Зеленій?

Він є жахливим, але вся річ у тім, що підрядник просто не буде їх переробляти, оскільки там гарантія зараз не діє. Просто місто не розрахувалося з підрядником за цей проект, оскільки саме місто обманув кабінет міністрів, який гарантував нам кошти на реконструкцію перед Євро 2012. Але кабмін свої обіцянки не виконав повністю. Як ви знаєте, там історія є з УКБ, яке має заблоковані рахунки через борги. Тому там чисто юридичні справи, що гальмують цей процес. Сумно, що і юридичних шляхів її переробляти немає. Або просто втручатись самому місту, і ще раз витрачати гроші. Як ви розумієте, чиновники цього бояться. Ви зрозумійте, що на підрядника просто неможливо зараз натиснути…

Чому на вулиці Личаківській немає спроектованої велодоріжки попри її реконструкцію?

Скажу як ідеолог веломережі Львова, вулиця Личаківська як така не є дуже придатною для велодоріжок. Її нижню частину було спроектовано і проведено капітальний ремонт ще у 2011 році, коли місто готувалося до Євро 2012. То ж там можна проїхати тільки разом із машинами. Там просто не зробиш а ні велодоріжки на тротуарі, ані велосмуги на дорозі. Тому втрачає сенс думати над верхньою частиною вулиці Личаківської, краще придумати альтернативні шляхи, і вони є. Тобто, наприклад із найбільш населеного мікрорайону Личакова, Майорівки, можна проїхати по Пекарський, або є інший шлях через Шевченківський гай. Інакше потрібен просто капітальний перегляд містобудівництва у Львові.

Посеред велодоріжки на вул. Кн. Ольги стоїть стовп, а гілки з деяких дерев звисають так низько, що зачіпляють людей. Як так складається, що подібні нюанси не розглядаються при проектуванні?

Колись інтернетом гуляли фото зі стовпами на велодоріжках. Зараз у Львові на них нема жодного стовпа, тому що це недопустимо. Якщо ви не знаєте, на вулиці Кн. Ольги велодоріжка ще недобудована, проте навіть так, я не пам’ятаю, щоб десь там був стовп на шляху. Але якщо він там все ж таки буде, то ми його перенесемо.

На мій погляд важливіше спочатку поставити бордюри, а потім вже переносити стовпи. Але за ці два завдання відповідають різні служби, тож до здачі об’єкту в експлуатацію немає ніякого значення, в якому порядку це робити.

Чому на вулиці Коперника велодоріжка забирає всю пішохідну зону на і без того вузькому хіднику?

Я вам чесно скажу, у нас не всі велодоріжки ідеальні. Конкретно ця – одна з перших наших "проб пера". Її будували в 2011 році. Це була одна з перших велодоріжок в Україні. По нашому задуму, ця сторона не повинна була використовуватися пішоходами, адже вони можуть перейти на протилежну сторону. До того ж по тій стороні немає розвинутої інфраструктури, окрім двох будинків, що знаходяться ближче до вул. Вербицького, тому в пішоходів там було б достатньо місця.

Так, зараз ми розуміємо, що це не є досконале планування. Було би краще якщо б провели капітальну реконструкцію цієї ділянки і тоді ми б зробили нову велодоріжку. В нас є думки, як це зробити. Треба тільки дочекатися реконструкції вулиці, і тоді все буде зроблено.

Зазначимо, що сьогодні журналістам на брифінгу представили нову велодоріжку на проспекті Чорновола, облаштування якої саме триває і кінцева реалізація проекту запланована на 2020 рік.

Наразі все, що залишаться місцевим чиновникам – пишатися надсучасними, довгими велодоріжками, більшість яких існують лише на папері і в уяві їхніх творців…

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ