Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Здоров'я

Well-being: чи піклуються українські роботодавці про здоров’я співробітників

Одним із головних трендів 2020 року вважається активне впровадження програм з піклування про фізичне та ментальне здоров’я співробітників.

Наприклад, згідно з опитуванням Fishbowl, майже половина респондентів скаржиться, що робота негативно впливає на психічний стан. А британський вчений Вільям Хайем впевнений: через 20 років типовий «білий комірець» матиме червоні очі, поганий зір, викривлену поставу, проблеми з судинами та ще багато інших проблем, які є частими супутниками тих, хто по 40 годин на тиждень проводить за комп’ютером.

Проте тренди трендами, але ж яка реальність? Чи усвідомлюють українські роботодавці та пошукачі важливість піклування про здоров’я та самопочуття. Експерти hh.ua | grc дослідили це.

ЩО ПРОПОНУЮТЬ КОМПАНІЇ

Згідно з аналізом бази вакансій, розміщених протягом 2019 року на hh.ua, всього лише у 4% пропозицій про роботу згадувалось медичне страхування. Цікаво, що є роботодавці, які пропонують співробітникам послуги корпоративного психолога. Щоправда, такі вакансії поодинокі – торік на них припадало менше 0,5%. Знайти в офісі корпоративного лікаря загальної практики дещо легше, проте вакансії з такою умовою роботи теж скоріше виняток, ніж правило. А от тим, хто полюбляє заняття спортом, пощастило трохи більше – така «плюшка» пропонувалась у 3% вакансій, розміщених минулого року.

Загалом найбільшу активність, пов’язану з піклуванням про здоров’я співробітників, демонструють компанії, які працюють у галузях «Інформаційні технології», «Послуги для бізнесу» та «Роздрібна торгівля». Сумарно ними було розміщено 50% вакансій з відповідними умовами праці. В межах 4-6% пропозицій, де серед умов роботи згадувалось медичне страхування чи інша well-being програма, розмістили компанії, які працюють у галузях «Фінансовий сектор», «ЗМІ, маркетинг», «Промислове обладнання», «Електроніка, приладобудування» та «Товари народного споживання».

Цікаві кейси на тему піклування про здоров’я співробітників були представлені на минулорічній Премії «HR-бренд Україна». Так, компанія ІТ-Інтегратор організовувала чотиримісячну оздоровчу програму HBO – Healthy Balanced Office. В її рамках були запрошені професійні фахівці для групових занять – консультанти з фітнесу, дієтології, психології, косметології, масажисти та фахівці з mindfulness (медитації). Співробітники компанії самостійно встановлювали свої цілі, над досягненням яких працювали спільно із запрошеними консультантами.

А в 4Service сконцентрувались саме на ментальному здоров'ї і запропонували провести своєрідний детокс. Проєкт компанії покликаний підвищити емоційну стійкість і рівновагу персоналу, збільшити залученість і зменшити плинність завдяки діям, спрямованим на зменшення стигми щодо психічного здоров'я, усвідомленості в тому, що піклуватися про психічне здоров'я так само важливо, як і про фізичне.

WELL-BEING ПРОГРАМИ ЯК КРИТЕРІЙ ВИБОРУ РОБОТИ

Як показало опитування, яке проводилось серед користувачів сайту hh.ua у 2018 році, більше половини респондентів вважають, що їхнє здоров'я погіршилося у зв'язку з умовами праці на роботі. Найчастіше скаржаться на болі в спині (46%), хронічну втому (45%) і стрес (44%). Значна частина респондентів зазначає, що через умови праці у них виникали проблеми, пов'язані з погіршенням зору (40%), психологічним станом, наприклад, розхитані нерви (40%).

При цьому, наприклад, згідно з дослідженням hh.ua | grc, проведеним на початку 2018 року, лише 9% респондентів вважали піклування про здоров’я важливою умовою, яку має надавати роботодавець.

Ба більше, безпечність робочого середовища – один із найменш актуальних критеріїв вибору роботи. Про це повідомили учасники спільного дослідження Academy DTEK та hh.ua | grc «Формула Поколінь: Цінності та Мотиви сучасних генерацій». Особливо це стосується покоління Y (пошукачів віком від 23 до 38 років), які наразі наймасовіше представлені на ринку праці України.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ