Слухай онлайн
Політика

Як перемогти Андрія Садового? Поради мрійникам

Нещодавно Гал-інфо промоніторило комунікацію колишніх кандидатів в мери Львова. Попри те, що під час виборчої кампанії вони були доволі активними, зараз їхня комунікація зійшла нанівець. Чи можна при майже відсутній взаємодії з потенційними виборцями перемогти чинного мера читайте далі у матеріалі.
Автор Гришаєв Микола

Спойлер - ні. Політолог, доктор політичних наук, професор, завідувач кафедри політології Львівського національного університету ім. І. Франка Анатолій Романюк у коментарі Гал-інфо розповів, що у тих кандидатів, які брали участь у торішніх виборах, шансів на перемогу майже немає: “Вони програли й навряд чи мають достатній потенціал для того, щоб знову перемогти. Тим більше у свідомості багатьох виборців лишається їхній програш. Шанс посунути Андрія Садового може з'явитися тоді, коли буде зовсім новий кандидат і буде провальним період перебування при владі Андрія Івановича. Перемогти може новий кандидат, який буде принципово відрізнятися від Андрія Івановича, або буде навпаки подібним до нього, але кращим. Це дві різні концепції, обидві мають право на життя, але врешті перемога буде за тим, кого підтримуватиме політична партія, яка на момент виборів матиме найвищий рейтинг”.  

Проте, якщо ви дуже хотіли стати мером Львова, але тепер думаєте, що все це не має сенсу, у нас є декілька порад.  

Заявіть про себе

Політолог Ігор Танчин говорить, що неможливо перемогти людину, якщо не заявити про себе і не подати альтернативу: “Наразі я не бачу, щоб хтось позиціював себе як реальний претендент, який справді розуміється на міській господарці, хоче бути міським головою, робить для цього якісь кроки, так би мовити, створює тіньовий уряд.  Зараз ніхто цим не займається, а потім перед виборами люди з'являються ні звідки й заявляють, що хочуть зайняти пост мера. Виборці не розуміють, хто ці люди, сумніваються, що вони здатні дійти до перемоги, можуть стати заміною влади, що існує. Львівни хочуть бачити спеціаліста, який міг би поставити себе як альтернативний кандидат. Треба думати не про те, як критикувати Садового, а намагатися вибудовувати альтернативу”.

Від слів перейдіть до справ

Керівник “April consult” Юрій Танасійчук радить від слів перейти до справ: “Рецепт дуже простий. Не критикувати, а почати діяти. Якщо ми пригадаємо, як Андрій Іванович “захоплював” владу у Львові, його команда підготувала судові позови проти Львівської міської ради в частині критики. Це було аргументовано по кожному зверненню мешканців. Був період, коли ці ж юристи Садового зайшли в міську раду і самі ж ходили у ролі представників влади на засідання щодо власних позовів. Це була досить системна робота в частині протидії попередній владі”. 

Говоріть з потенційними виборцями предметно 

Для того, щоб скласти альтернативу Садовому ви маєте говорити з містянами про те, як розвивати місто. Проте це мають бути не просто гіпотези, а предметне і планове обговорення.

“Є безліч питань, на які жоден з кандидатів не дав комплексну відповідь: що ми робимо з інфраструктурою міста у перспективі 10-20 років, як залучатимемо інвестиції, що ми робимо з транспортом, з розв'язками, з забудовниками,  як ми розпрацьовуємо нові квартали, якою наша взаємодію буде в межах ОТГ,  які пріоритети в розвитку міста, як працюємо з бізнесом. Під час торішньої кампанії ми отримали лише поодинокі відповіді на ці й багато інших питань та критику Андрія Садового. З огляду на це, Андрію Івановичу достатньо легко було робити з себе жертву, відбивати інформаційні атаки конкурентів та бути в очах виборця ягнятком, яке десь провинилося, але в цілому не таке вже і погане. Зрозуміло, що перезавантаження у Львові буде доволі складним після стількох років правління Садового, але одна демагогія та популістичні заяви  не допоможуть”, - пояснює Юрій Танасійчук. 

Єднайтеся

Політичний експерт, голова аналітичного центру Free Voice Олексій Роговик вважає, що найбільша проблема опонентів Садового полягає у тому, що вони не об'єднуються між собою.

“Найбільшою проблемою Андрія Івановича можуть бути лише його серйозні помилки. На виборах проти нього працювали  й медіа, і інші кандидати, і часом правоохоронні органи, але все лишилося як є, тому що Садовий вміє домовлятися з різними елітами, владами, має великий медіаресурс, що дозволяє йому впливати на різні сфери. Водночас проблема політичних опонентів Садового полягає у тому, що вони не об'єднуються між собою, не вміють домовлятися. Ще ніколи не було єдиного кандидата, навіть на останніх виборах не можна сказати, що вони виставили єдиного претендента. Кандидати все одно між собою сперечалися, бо паралельно з мерськими виборами відбуваються вибори до рад, а всі зацікавлені добрати кандидатів.  Тому не виходить створити єдиного опонента Садовому, а це чи не єдина можливість його перемогти. Також, як на мене, опонент Андрія Івановича має бути, можливо, з меншим політичним минулим, молодшим, менш відомим, але головне - щоб його підтримали основні конкуренти Андрія Садового”, - зазначає Олексій Роговик.  

Пропонуйте альтернативу 

Дуже часто критика необґрунтована, тому, крім зауважень, пропонуйте свої варіанти розв'язання проблем.

“У чинного мера є завжди перевага, бо він володіє інформацією, у нього в розпорядженні є все міське чиновництво, яке працює з конкретним проблемами. Минулого року ми бачили, що передвиборча програма Андрія Садового -  це були не тільки якісь абстрактні позиції, а були конкретні пропозиції, навіть інтерактивна карта, на якій було нанесено, які об'єкти будуть зроблені. Так сталося, тому що він володів інформацією про  те, що планується робити.  З цим справді складно змагатися, тому  що кандидати, які не при владі такою інформацією не володіють, але принаймні якусь альтернативну візію можна виробити”, - розповідає Олексій Роговик. 

Не робіть акцент на загальнонаціональну риторику

Багато кандидатів на минулих виборах до ЛМР грали на загальноукраїнській риториці, але це все не зовсім працює. Пам'ятайте, що  людей часто турбують не так політичні моменти, як господарські питання.

“Коли політики говорять тільки про питання загальноукраїнського рівня, які не стосуються міської ради, - це означає що вони не знають, як працювати з містом, а лише мають очікування щодо особистого розвитку”, - пояснює Юрій Танасійчук.

Не нападайте грубо

Інформаційна протидія Садовому була доволі грубою під час виборчої кампанії.  Проте це не завжди працює.

“Того, кого грубо атакують, люди часто починають захищати та співчувають йому. Тому не варто бути занадто грубим, це грає не на вашу користь”, -   зазначає Олексій Роговик.

Використовуйте шанси

Багато залежить від обставин, у яких проходить виборча кампанія. 

“У такі періоди як пандемія, економічна криза люди можуть боятися радикальних змін. Вони не знають, як буде, якщо щось змінити, хочуть зберегти те, що вони знають, бо для них це безпечно. Звичайно ми не можемо передбачити, що буде карантин чи якась криза, але ми можемо використати ці обставини. Те, що Андрій Садовий був, до прикладу, проти карантину вихідного дня зіграло йому на руку і стало піаром.  Був момент у ВО “Свобода”, коли вони мали абсолютну більшість у міській раді, -  це був політичний шанс для них, але він не був використаної. Як на мене, політики мають використовувати тенденції, які є, це може значно допомогти”, - розповідає Олексій Роговик.

Підготувала Олеся Філоненко

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ