Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Львові Шуфричу показали, як працює український аналог служби «911»

До кінця цього року у Львівській області запрацює система «112», – єдиний номер, за яким можна буде викликати екстрені служби (пожежників, міліцію, швидку допомогу та аварійну газову службу) у разі надзвичайної ситуації, загрози життю чи безпеці людей. Про це сьогодні, 18 червня, під час презентації макету програмно-апаратного комплексу Системи-112 «Оберіг» повідомив міністр з питань надзвичайних ситуацій Нестор Шуфрич.

В Україні система «112» почала впроваджуватися зі Львова ще у 2006 році. Yа думку міністра, створення служби екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 вкрай необхідне всій Україні, особливо у тих містах, які прийматимуть Євро-2012. Відтак, уже готуються до запуску подібні комплекси у Києві та Харкові, розробляється проект для встановлення його у Донецьку.

Міністру продемонстрували систему в дії. Скажімо, на номер 112 надходить повідомлення про пожежу. Оператор, не припиняючи розмову із заявником, скеровує виклик у пожежну службу, фіксує у спеціальній формі на комп’ютері основні дані про подію, у режимі on-line надсилає їх каналами зв’язку до комп’ютера системи оперативно-диспетчерського управління МНС і у режимі конференц-зв’язку залучає до розмови диспетчера пожежно-рятувальної служби.

У процесі розмови із заявником, яку чує диспетчер пожежно-рятувального підрозділу, оператор 112 з’ясовує інші відомості (наявність постраждалих, витоку газу тощо), які так само фіксує в комп’ютері. Як тільки заявник повідомляє про наявність постраждалих, оператор 112 надсилає отриману інформацію (заповнену електронну форму) до комп’ютера диспетчерської системи станції швидкої допомоги та у режим конференц-зв’язку залучає до розмови диспетчера «швидкої допомоги». Всі залучені до розмови диспетчери аварійних служб у режимі on-line бачать на своїх комп’ютерах зміни в інформації, що їх вносить у спеціальну електронну форму оператор Служби-112 та можуть з’ясувати у заявника додаткові дані, скорегувати перелік сил та засобів, необхідних для надання допомоги та в автоматичному режимі надіслати найближчі до місця події аварійно-рятувальні підрозділи, оснащені відповідним обладнанням та засобами для надання допомоги у зазначеному випадку.

Нестор Шуфрич висловив до розробників системи побажання, аби усі виклики від населення зберігалися так, щоб їх неможливо були видалити. Таким чином керівники підрозділів уникнуть спокуси маніпулювання статистикою. Він також видав усне розпрорядже6я, аби екстрені служби реагували на 100 % викликів. Також міністр розпорядився на час проведення Євро-2012 створити можливість прийому повідомлень іноземними мовами.

За словами Шуфрича, аби становити таку систему у цілій країні, потрібно не менше 630 мільйонів гривень. Однак, реальний кошторис зростатиме через постійні коливання валютних курсів, адже велику частину обладнання доводиться закуповувати за кордоном.

Також міністр наголосив, що система "112" буде незалежним державним органом, який координуватиме роботу екстрених служб, аби не виникало питань, яке відомство якому має віддавати накази.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ