Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Здоров'я

Прокурора Львівщини та начальника міліції вкотре просять покарати винних за знищення перинатального центру

Депутат Львівської обласної ради Олександр Ганущин звернувся до прокурора Львівщини, начальника ГУ МВС Львівщини та голови Львівської ОДА щодо вжиття заходів прокурорського реагування за фактом умисного знищення або пошкодження чужого майна, що заподіяло шкоду у великих розмірах на об’єкті «Реконструкція Львівського обласного клінічного перинатального центру по вул. Дж. Вашингтона, 6 у м. Львові» та притягнення до відповідальності службових осіб ГУ МВС у Львівській області і їх процесуальних керівників.

Подаємо текст звернення у повному обсязі:

З вересня 2013 року функціонування Львівського обласного клінічного перинатального центру, у якому щорічно обслуговувалось понад 8000 хворих, проводилось більше 3500 пологів і близько 4800 операцій, зупинено для проведення реконструкції у рамках національного проекту «Нове життя». Роботи по реконструкції планувалося завершити у грудні 2014 року.

Замовником реконструкції об’єкта «Львівський обласний клінічний перинатальний центр» є управління капітального будівництва ЛОДА.

4 жовтня 2013 року було укладено договір № 15 про закупівлі робіт за державні кошти між УКБ ЛОДА (Замовник) та ПАТ «Аеробуд» (Генпідрядник) на реконструкцію Львівського обласного клінічного перинатального центру вартістю 70,51 млн. грн.

Згідно цього договору Генпідрядник зобов’язується відповідно до проектної документації та умов договору на свій ризик, власними та залученими силами і способами виконати роботи з реконструкції по об’єкту «Реконструкція Львівського обласного клінічного перинатального центру по вул. Дж. Вашингтона, 6 у м. Львові». а Замовник – прийняти і оплатити такі роботи.

Відповідно до умов договору та календарного графіку виконання робіт у 2013 – 2014 роках передбачено наступну послідовність виконання робіт загально будівельні роботи, електропостачання та електроосвітлення, вентиляція, теплопостачання вентустановок, прилади та засоби автоматизації, опалення, водопровід та каналізація, загально будівельні роботи чистих приміщень, монтаж автоматичної установки пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу, ліфти, придбання устаткування систем вентиляції, монтаж устаткування лікувального газопостачання, придбання устаткування лікувального, телефонізація, радіофікація, сигналізація загазованості, комп’ютерна мережа, пусконалагоджувальні роботи.

У липні 2014 року група депутатів Львівської обласної ради ознайомилася з ходом проведення робіт на об’єкті «Реконструкція Львівського обласного клінічного перинатального центру по вул. Дж. Вашингтона, 6 у м. Львові».

Під час огляду депутатами було встановлено ряд порушень чинного законодавства.

Зокрема, підрядником ПрАТ «Аеробуд» будівельні роботи проводяться зі значним відставанням від графіків, що призводить до процесів руйнування на об’єкті, котрі має виняткове значення для Львівської області.

Неозброєним оком було видно, що будівельний майданчик захаращений та облаштований неналежним чином без урахування правил охорони праці.

Закуплені за кошти державного бюджету будівельні матеріали у вигляді значних об’ємів мінеральної вати зберігалися під відкритим небом, що призводить до погіршення їх якостей та повної втрати відповідних характеристик. Під відкритим небом також зберігалася частина закупленого за кошти державного бюджету вентиляційного обладнання.

Почерговість робіт, котра здійснювалася з величезними управлінськими помилками та за неналежного технагляду, призводить до руйнувань стін та несучих балок корпусів Львівського обласного клінічного перинатального центру, а також до стрімкого поширення грибка.

Також з видимими недоліками облаштовано металоконструкції даху, його частини встановлено без вогнезахисної обробки деревини. Значна кількість панелей перекриття внаслідок згубної дії морозів через відсутність даху призвела до відриву кількох плит перекриття. З незрозумілих причин на об’єкті, на якому немає навіть даху, не кажучи про облаштування внутрішніх приміщень, вже проведено частковий монтаж вентиляційних систем.

На підставі отриманої інформації та виявлених фактів грубих порушень на об’єкті «Реконструкція Львівського обласного клінічного перинатального центру по вул. Дж. Вашингтона, 6 у м. Львові» були скеровані колективні депутатські звернення від 11.07.2014 року № 3/3 та № 4/3, відповідно, на адресу  прокуратури Львівської області та Державної фінансової інспекції у Львівській області.

Окрім цього, факти нищення комунального майна та неналежного використання державних коштів були оприлюднені у засобах масової інформації:

http://zaxid.net/news/showNews.do?perinatalna_katastrofa_lvivshhini&objectId=1310285 від 03.06.2014р., http://zik.ua/ua/news/2014/06/23/na_rekonstruktsiyu_perynatalnogo_tsentru_u_lvovi_nemaie_koshtiv_tym_chasom_dytyacha_smertnist_zrostaie_499696 від 23.06.2014р., http://tvoemisto.tv/news/lvivskyy_perynatalnyy_tsentr_vzhe_rik_zakrytyy_likari_vymagayut_zavershyty_remont_64760.html від 07.07.2014 р, http://zik.ua/ua/news/2014/07/08/rekonstruktsiya_perynatalnogo_tsentru_u_lvovi_peretvorylasya_u_yogo_ruynatsiyu_504041 від 08.07.2014 р.;

http://podrobnosti.ua/983988-vlada-lvovu-ne-ma-koshtv-dlja-rekonstrukts-perinatalnogo-tsentru-vdeo.html від 09.07.2014.

У відповідь на депутатське звернення № 3/3, надійшов лист прокуратури Львівської області №07/1/1-360-14 від 23.07.2014 року, в якому зазначалось, що за фактом зловживання посадовими особами управління капітального будівництва Львівської облдержадміністрації відкрито кримінальне провадження №12013150010000886, а також кримінальне провадження №120141400400000852 за фактом неналежного виконання службових обов'язків посадовими особами управління капітального будівництва Львівської облдержадміністрації при закупівлі робіт на згаданому об'єкті реконструкції.

Також у відповідь на депутатське звернення, надійшов лист від Держфінінспекції у Львівській області №06-18д-5390 від 25.07.2014р., в якому зазначено про проведені у 2014 році перевірки, в ході яких виявлено, що внаслідок неправомірних дій комітету з конкурсних торгів порушено основні принципи здійснення державних закупівель встановлених ст.3 Закону України "Про здійснення державних закупівель", зокрема, об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів та недискримінація учасників, що в принципі тільки підтверджує факти на підставі яких відкрито вже згадані кримінальні провадження.

Звертаю Вашу увагу, що у даному листі-відповіді Держфінінспекції у Львівській області чітко зазначено, що під час перевірки спільно з представниками УДСБЕЗ та ВДСБЕЗ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області в липні 2014 року на об’єкті «Реконструкція Львівського обласного клінічного перинатального центру по вул. Дж. Вашингтона, 6 у м. Львові» виявлено факти порушень умов договору та календарного графіку виконання робіт у 2013-2014 роках. Так, перевіркою встановлено, що за підрядником ПрАТ "Аеробуд" спостерігається відставання від графіків, зокрема, при незавершених загальнобудівельних роботах (покрівля - дахи, перегородки та ін.) виконуються роботи з монтажу інженерних мереж та одночасно загальнобудівельні роботи чистих приміщень (опалення, водопостачання, водовідведення, вентиляція, облицювання стель металевими панелями, освітлення та ін.). Всі ці та решта фактів щодо порушень норм чинного законодавства генпідрядником робіт, що виявлені під час проведення перевірки, були відображені у довідці Держфінінспекції від 25.07.2014 року, яка була передана ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області.

У листі № 2/Дз-45 від 28.07.2014р. ГУ МВС України у Львівській області, жодним чином не згадується про відкриття кримінального провадження за фактами виявлених порушень при здійсненні реконструкції Львівського клінічного перинатального центру приватним підприємством "Аеробуд". Проте, не треба бути фахівцем щоб зрозуміти, що такі свідомі неправомірні дії підрядника істотно руйнують об'єкт реконструкції, який вже і на той час знаходився у незадовільному стані.

Відповідно до п.1 ст.194 КК України, передбачається відповідальність за умисне знищення або пошкодження чужого майна, що заподіяло шкоду у великих розмірах. Пошкодження чужого майна полягає в такому протиправному впливі на предмет, внаслідок якого він частково, не в повному обсязі, втрачає свої споживчі властивості та економічну цінність і при цьому істотно обмежується можливість його використання за призначенням.

Однак, під час виступів на засіданні сесії Львівської обласної ради 17.03.2015 року перший заступник прокурора Львівської області А.Корж та начальник Головного управління МВС України у Львівській області Д.Загарія визнали, що жоден слідчий прокуратури та ГУ МВС України у Львівській області не побачили у діях ПрАТ "Аеробуд" складу злочину.

Такі дії службових осіб ГУ МВС у Львівській області і прокуратури Львівської області заслуговують не тільки на громадський осуд. Фактично, «під носом» у міліції і прокуратури, опісля неодноразових звернень громадськості і повідомлень у відкритих медіа, жоден слідчий і процесуальний керівник не побачив складу злочину у неналежному виконанні робіт на вказаному об’єкті. Позиція висловлена і першим заступником прокурора області і начальником ГУ МВС у Львівській області була наступною: «ми розслідуємо виключно провадження пов’язані з неправомірним укладанням договору». Таким чином, ті службові особи ГУ МВС України у Львівській області, котрі готували довідки з даного питання для начальника ГУ МВС у Львівській області та службові особи прокуратури Львівської області просто покривають злочинні дії підрядника та осіб, відповідальних за авторський і технічний нагляд.

Бездіяльність прокурорів та службових осіб прокуратури підтвердив і начальник Держфінінспекції у Львівській області, котрий поінформував, що його спеціалісти не залучалися по жодній іншій перевірці слідчими та прокурорами окрім тих, котрі стосувалися неправомірного укладання договорів про виконання робіт.

Поки що немає підстав, проте вбачається, що ПрАТ «Аеробуд» не просто є такою собі «священною коровою» для правоохоронців усіх мастей, котрі ніяк не можуть побачити протиправні дії при, так званій, реконструкції перинатального центру.

«Закривання очей» на вказані глобальні правопорушення може бути і результатом змови зі службовими особами прокуратури і ГУМВС у Львівській області.

Відповідно до п. 1 статті 19 Закону України «Про прокуратуру», предметом нагляду за додержанням і застосуванням законів є відповідність актів, які видаються всіма органами, підприємствами, установами, організаціями та посадовими особами, вимогам Конституції України ( 254к/96-ВР ) та чинним законам. Перевірка виконання законів проводиться за заявами та іншими повідомленнями про порушення законності, що вимагають прокурорського реагування, а за наявності приводів - також з власної ініціативи прокурора.

Видається дивним, що прокурор-процесуальний керівник, попри інформацію у відкритих засобах масової інформації: http://galinfo.com.ua/news/168643.html, http://vgolos.com.ua/news/pratsivnyky_lvivskogo_perynatalnogo_tsentru_vymagayut_vidnovyty_robotu_zakladu_150551.html, http://vgolos.com.ua/articles/gumanitarna_katastrofa_na_lvivshchyni_hto_vryatuie_perynatalnyy_tsentr_156148.html, http://zaxid.net/news/showNews.do?na_stinah_perinatalnogo_tsentru_u_lvovi_zyavivsya_gribok&objectId=1320069, http://regions.lviv.ua/politika/19550.html, http://galnet.org/news/253736-lvivskyj-perynatalnyj-tsentr-nache-pislya-bombarduvannya-kvitashvili, http://zik.ua/ua/news/2014/07/08/rekonstruktsiya_perynatalnogo_tsentru_u_lvovi_peretvorylasya_u_yogo_ruynatsiyu_504041 і до сьогодні не побачив приводів для проведення прокурорської перевірки та розслідування цих фактів.

Відповідно до п.1. ст.367 КК України, службова недбалість - невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам окремих юридичних осіб.

30 січня 2015 року під час робочої поїздки на Львівщину Міністр охорони здоров’я України О. Квіташвілі висловив здивування, що за знищення Львівського обласного клінічного перинатального центру ніхто не відповів.

Станом на 01.03.2015 року будівля перинатального центру доведена до жалюгідного стану і вже є напівзруйнованою. Ймовірно, що через некомпетентність процесуального керівника досудового розслідування та працівників слідчого відділу ГУ МВС України у Львівській області, або через їх незацікавленість в об'єктивному розслідуванні даної справи, територіальній громаді Львівської області та державі нанесені значні збитки, які повинні бути відшкодовані в порядку виконання п. 6 ст. 1176 ЦК України: шкода, завдана фізичній або юридичній особі внаслідок іншої незаконної дії або бездіяльності чи незаконного рішення органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, органу досудового розслідування, прокуратури або суду, відшкодовується на загальних підставах.

Мною було задано під час пленарного засідання сесії Львівської обласної ради пряме питання як заступнику прокурора Львівської області, так і начальнику ГУ МВС у Львівській області: «Що зроблено Вами і Вашими підлеглими, щоб зупинити руйнування перинатального центру?». Немає змісту наводити суть відповідей вказаних службових осіб.

Відновлення перинатального центру є справою совісті місцевої виконавчої влади, 5 останніх керівників якої клялися у тому, що це для них об’єкт № 1 тощо. Притягнення винних у руйнуванні перинатального центру мало б стати пріоритетом у роботі ГУ МВС у Львівській області і прокуратури Львівської області.

Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” при здійсненні депутатських повноважень депутат місцевої ради має право вимагати усунення порушень законності і встановлення правового порядку.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, а також керівники правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, до яких звернувся депутат місцевої ради, зобов'язані у десятиденний строк розглянути порушене ним питання та надати йому відповідь.

Відповідно до вищезазначеного прошу Вас:

1. Вжити заходів прокурорського реагування щодо проведення відповідних перевірок та відкриття кримінальних проваджень за статтями ККУ за завдані збитки територіальній громаді та державі службовими особами ПрАТ "Аеробуд" та уповноваженими здійснювати авторський та технічний нагляд.

2. Вжити заходів прокурорського реагування щодо призначення відповідно до вимог ст.75 Кримінально-процесуального кодексу України (1001-05) експертизи, з метою визначення розміру завданих територіальній громаді та державі збитків протиправними діями ПрАТ "Аеробуд" при здійсненні реконструкції Львівського обласного клінічного перинатального центру та надати копії документів за результатами експертизи.

3. Видати відповідні розпорядчі документи і провести об’єктивне службове розслідування на предмет службової недбалості та дотримання норм чинного законодавства прокурором-процесуальним керівником та працівниками СВ ГУ МВС України у Львівській області під час досудового розслідування вищезгаданих кримінальних провадженнях.

4. За результатами службового розслідування притягнути винних службових осіб прокуратури Львівської області та СВ ГУ ВСУ України у Львівській області до відповідальності.

5. Вжити заходів прокурорського реагування щодо призначення відповідно до вимог ст.75 Кримінально-процесуального кодексу України (1001-05) експертизи, з метою визначення розміру завданих територіальній громаді та державі збитків, внаслідок бездіяльності працівників органів досудового розслідування у вищеназваних кримінальних провадженнях та надати копії документів за результатами експертизи.

6. Надати копії матеріалів за результатами проведеного службового розслідування та копії наказів про накладення дисциплінарного стягнення.

7. Вжити заходів прокурорського реагування щодо відкриття кримінального провадження за фактом умисного знищення або пошкодження чужого майна, що заподіяло шкоду у великих розмірах на об’єкті «Реконструкція Львівського обласного клінічного перинатального центру по вул. Дж. Вашингтона, 6 у м. Львові» та віднести дане провадження до компетенції слідчого відділу прокуратури Львівської області

8. Проінформувати мене за результатами розгляду даного звернення на адресу Львівської обласної ради та продублювати на електронну адресу [email protected].

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ