7 жовтня директор АТП №1 Орест Хамула розповів про проведення на підприємстві ремонту автобусів марки ЛАЗ та їх повернення на маршрути міста Львова.
Як розповів керівник львівського комунального підприємства, АТП № 1 придбало також 264 датчики рівня палива, що дає змогу контролювати заправку та визначати витрати палива на кожен транспортний засіб, та 317 нових систем GPS для адаптації автобусів до е-квитка.
Нас зацікавила ця інформація і ми вирішили перевірити її.
Зупинимось детальніше на закупівлі 317 систем GPS для адаптації автобусів до е-квитка.
Перше питання яке виникає - доцільність цієї закупівлі? Як відомо, зараз у Львові проходять тендерні процедури на запровадження автоматизованої системи оплати проїзду (е-квитка). Місто за кредитні кошти ЄБРР планує запровадити у Львові повністю нову систему, якої до цього часу не було не лише у Львові, а й загалом в Україні. Цей амбітний проект передбачає повністю комплексний підхід, зі встановленням на всі транспортні засоби цілого ряду обладнання яке включає не лише валідатори, передавачі інформації, а й GPS обладнання. Таким чином постає питання, для чого АТП №1 витрачає кошти на системи GPS якщо невдовзі вони будуть замінені на ті, які закуплять в межах проекту ЄБРР ?
Ми перевірили закупівлі які проводить АТП №1 в системі електронних закупівель Prozorro. За період з травня 2018 року підприємство провело три закупівлі навігаційних приладів (GPS). А саме:
- Червень 2018 року, 130 пристроїв на суму 479 700 грн.
- Січень 2019 року, 20 пристроїв за 74 000 грн.
- Вересень 2019 року, 10 пристроїв за 36 000 грн.
Всі закупівлі були здійснені в ПП “Мікрогіс”, до якого ми ще повернемось пізніше. Як можна підрахувати загалом було закуплено 160 GPS пристроїв BI-810 TREK за ціною 3700 грн/штука. Де АТП №1 придбало і чи придбало взагалі ще 157 GPS пристроїв, залишається таємницею.
Подивимось ринкову вартість цього обладнання. Простим пошуком в інтернеті можна переконатись, що ціни на BI-810 TREK коливаються в межах 2500-2800 грн. Але аж ніяк не 3700 грн. Як виявляється BI-810 TREK виробляє українське підприємство ТОВ НВП «ДИСКОВІ СИСТЕМИ». Компанія продає своє обладнання через мережу партнерів, серед яких немає ПП “Мікрогіс”. Ми поцікавились про вартість даного обладнання в одного з партнерів виробника, а саме в ТОВ “Мікротронік”, яке вже сьогодні готове продати BI-810 TREK менше, ніж 2500 грн за штуку.
Таким чином лише на закупівлі 160 непотрібних в подальшому GPS пристроїв, АТП №1 переплатило практично 200 тисяч гривень, або понад 30 % від суми закупівлі.
Щодо закупівель датчиків рівня палива, то в системі Prozorro є інформація про закупівлю 80 датчиків в 2017, та 164 датчиків в 2018 році у вже відомої нам компанії ПП “Мікрогіс”. Тобто АТП №1 закупило 244 датчики, а не 264.
Тепер повернемось до підприємства в якого здійснювалась ця закупівля.
ПП “Мікрогіс”, за даними з відкритих джерел зареєстроване у Львові за адресою вул. Зелена, буд. 149, директором є Ковалик Андрій Ігорович.
Дане підприємство зареєстроване 29 травня 2007 року і з того часу брало участь у 8 закупівлях в системі Prozorro. Перемогло в 6 закупівлях і отримало 6 контрактів на загальну суму 1 238 388 гривень.
Як виявилось, всі контракти з ПП “Мікрогіс” підписало львівське АТП №1. Крім того, один з тендерів, де компанія ПП “Мікрогіс” не перемогла, був скасований і проведений повторно, на якому очікувано без конкурентів перемогло ПП “Мікрогіс”.
Також варто звернути увагу на прописування тендерних вимог в умовах тендерів від АТП №1. Так, в одному з тендерів є наявна вимога, що учасник потрібен надати: “Довідку, отриману учасником від ТзОВ “Українські геоінформаційні системи”, з підтвердженням того, що запропоноване учасником обладнання пройшло атестацію для роботи з системою диспетчеризації громадського транспорту UA-GIS TREK.
А тапер увага!!!
ТзОВ “Українські геоінформаційні системи” є засновником ПП “Мікрогіс” і його керівником є вже відомий нам Ковалик Андрій Ігорович.
Варто також зазначити, що ТзОВ “Українські геоінформаційні системи” отримало від АТП №1 2 тендери на суму 162 000 грн.
Ще одна фірма пана Ковалика "ГІС-СЕРВІС” отримала 3 тендери на 600 000 грн.
Таким чином лише на фірми пана Ковалика, які в системі Prozorro спеціалізуються виключно на АТП №1, комунальне підприємство Львівської міської ради віддало тендерів на загальну суму понад 2 млн гривень за завищеними цінами.
Варто також додати, що понад 60 % всіх закупівель, які здійснило АТП №1 відбувались на неконкурентній основі, тобто замовник сам знаходить постачальника, сам з ним домовляється і в Prozorro лише звітує про свої закупівлі.
В подальших матеріалах ми розповімо, ще про ряд сумнівних закупівель, які здійснює АТП №1 під керівництвом Ореста Хамули.