Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Е-квиток запровадять у Львові не раніше 2020 року

Наприкінці жовтня буде оголошено тендер на закупівлю автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті. Коли визначать переможця, розпочнеться безпосереднє запровадження системи, що займе від 12 до 24 місяців.
Прес-конференція щодо запровадження електронного квитка (е-квитка) у Львові. Фото: Гал-інфо

Про це сьогодні, 25 вересня, під час прес-конференції повідомив в.о. директора ЛКП "Львівавтодор" Роман Познанський, передає кореспондентка Гал-інфо.

За його словами, затримка реалізації проекту відбулась через те, що Європейський банк реконструкції та розвитку, який надав місту кредит, дуже довго призначав третю сторону договору - незалежного консультанта. Нею, зрештою, стала австрійська компанія iC consulenten. Її обов'язок - вести нагляд за реалізацією проекту та сформувати тендерне завдання для учасників. 

"ЄБРР призначав нам консультанта на 11 місяців довше, ніж ми розраховували. Тому наші сподівання на те, що система оплати запрацює вже цього року, виявились хибними", - пояснив чиновник. 

"Зараз ми також очікуємо на погодження тендерної документації від банку. Сподіваємось, що наприкінці жовтня вже розпочнемо тендерні процедури щодо закупівлі самої системи. За найбільш песимістичним сценарієм вони завершаться у квітні 2019 року. Після того, як підпишемо договір із переможцем тендера, перейдемо до етапу впровадження проекту. Основна частина триватиме 12-18 місяців - тоді запрацює система оплати. А на повну реалізацію проекту нам необхідно два роки", - додав Роман Познанський.

Директор "Львівавтодору" також запевнив, що місто зацікавлене у тому, щоб нову дороговартісну систему оплати встановлювати в оновлені автобуси, трамваї та тролейбуси. Приватних перевізників також планують заохочувати до оновлення автопарку.

"Місто активно оновлює рухомий склад. Ми зацікавлені в тому, щоб ставити зчитувачі лише в нові автобуси. Але є ще приватні перевізники, які досі мають ці маленькі жовті автобуси. Тому під час проведення конкурсів на обслуговування маршрутів місто обиратиме тих перевізників, які мають оновлений автопарк", - наголосив Роман Познанський.

Разом з тим, чиновник ЛМР зазначив, що система е-квитка буде встановлена у кожному автобусі, трамваї чи тролейбусі, незалежно від того, новий він чи ні. 

Все, що потрібно знати про електронний квиток у Львові

Детальніше про те, як функціонуватиме електронна система оплати проїзду у громадському транспорті Львова розповів Сергій Журбенко, начальник відділу автоматизованої системи оплати проїзду ЛКП "Львівавтодор".

"Інші міста України запровадили е-квиток для того, щоб провести облік пасажирів. Наша мета - це перехід на оплату за так звану транспортну роботу, а не за кожного пасажира. Тобто приватні перевізники отримуватимуть оплату за ті кілометри, які вони проїдуть за маршрутом, і зроблять це якісно", - пояснив він.  

Сергій Журбенко також зазначив, що у Львові, на відміну від інших міст України, діятиме інноваційна система "account based".

"Ми плануємо повну автоматизацію оплати за проїзд - у Львові не буде жодних кондукторів. Система, яку ми хочемо запровадити, передбачатиме зберігання всієї інформації не на картці, а на віддаленому сервері. Це інноваційна, економна, зручна і більш безпечна система, яку застосовують багато європейських міст", - додав чиновник.

Крім цього, представник ЛКП "Львівавтодор" розповів про тарифи, які діятимуть в місті після запровадження е-квитка.

"Мешканцям буде вигідніше купувати абонементи на проїзд, а не оплачувати кожну поїздку окремо. Плануємо передбачити безлімітний проїзд у громадському транспорті впродовж місяця, півріччя або цілого року. Разова поїздка, звісно ж, залишиться. Вона буде обмеженою у часі - 60 або 70 хвилин з можливістю пересадки. Оплатити можна буде як е-квитком, так і банківською карткою або через мобільний додаток чи веб-сайт. Окрім цього передбачаємо так званий тариф агрегації, де система буде автоматично вираховувати те, що більш вигідно для пасажира і, наприклад, після 3 поїздки на добу, кожна наступна буде безкоштовною. Також думаємо про зональні тарифи - вартість поїздки у приміські зони буде іншою. Дорожчим також буде оплата за проїзд за посередництвом водія", - підсумував Сергій Журбенко. 

Стало відомо, як виглядатиме електронний квиток "ЛеоКарт"

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ