Сьогодні, 22 листопада, на Facebook-сторінці Дослідницької агенції Fama опублікували спростування раніше поданої Комітетом виборців України у м. Львові інформації про підкуп виборців. Нижче подаємо текст спростування.
"У медіа з’явилася інформація, що Дослідницька агенція Fama намагається підкупити виборців шляхом роздачі подарунків на виборчих дільницях.
Офіційно повідомляємо, що ми не підтримуємо окремих кандидатів і проводимо екзит-пол лише в дослідницьких цілях.
Екзит-пол проводиться серед тих, хто вже проголосував, поза межами дільниць і ніяким чином не впливає на волевиявлення виборців.
Оголошений конкурс проводимо серед всіх учасників екзит-полу у маркетингових цілях для залучення читачів на нашій сторінці у Facebook. Він проходить на добровільній основі.
Жодне з видань, яке вже поширило про нас неправдиву інформацію, не звернулося до нас за коментарем.
«Виборче законодавство надає соціологічним агенціям право проводити опитування виборців на виході з виборчих дільниць. Вимогами до таких опитувань є оприлюднення їх результатів після 20 години, тобто по завершенню голосування. Якщо опитувачі не використовують символіки політичної сили, не мають при собі зображень кандидатів чи самостійно не згадують про того чи іншого кандидата, а лише фіксують волевиявлення виборця, який дав згоду взяти участь в опитуванні, такі дії цілком відповідають виборчому законодавству. Щодо призів, то розіграш від агентства “Фама” з умовами якого можна ознайомитися в мережі Facebook, не містить ознак непрямого підкупу виборців. Надання виграшів та призів кваліфікується як підкуп лише у випадку якщо такий супроводжується згадкою чи зображенням конкретного кандидата, тоді як за умовами цього розіграшу учасники повинні лише вказати, що взяли участь у повторному голосуванні. Сьогодні в багатьох містах України мають місце подібні розіграші призів, спрямовані на нагадування виборцям про день повторного голосування, такі дії не містять ознак протиправності. Звичайно, у випадку надходження повідомлення правоохоронці зобов’язані внести провадження в ЄРДР та провести перевірку, проте сама по собі наявність такої перевірки чи провадження не може трактуватися засобами масової інформації як підтвердження протиправності дій представників агенції. А поширення незбалансованих відомостей про вчинення правопорушення без підтвердження відповідних фактів можуть мати ознаки нанесення шкоди діловій репутації агентства», прокоментувала ситуацію старша радниця з правових питань Громадянська мережа ОПОРА Ольга Коцюруба.
Дослідницька агенція Fama – незалежна агенція, акредитована Соціологічна асоціація України (САУ).
Ми виступаємо за чесні вибори".
Нагадаємо, як писало Гал-інфо, спостерігачі КВУ зафіксували прихований підкуп виборців. Зокрема, соціологічна фірма "Фама", яка проводить під час виборів мера у Львові екзитпол і яку асоціюють з чиним мером А. Садовим, поширює інформацію про розіграш грошових сертифікатів між виборцями, які взяли участь у голосуванні та екзитполі.