Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Спорт

FIA проведе нові тести закритих кокпітів

Керівництво FIA планує провести нові тести закритих кокпітів у вересні, щоб ще раз проаналізувати можливість підвищення безпеки в формульних гонках, - F1-Ukraine.

Це питання стало ще раз актуальним цього тижня через смерть британського пілота Джастіна Уїлсона, якому на етапі IndyCar у Поконо в голову потрапив уламок іншого автомобіля.

Розмови про перехід до закритих кокпітів в формульних гонках стали актуальними вперше в 2009 році, коли Феліпе Масса отримав важку травму голови на Гран Прі Угорщини в результаті попадання уламка йому в шолом. Буквально за тиждень до цього загинув пілот Формули 2 Генрі Сёртіз через попадання йому в голову колеса від машини Джека Кларка.

За наступні роки FIA провела ряд тестів різних концепцій закритих кокпітів і каркасів безпеки, щоб убезпечити голови пілотів. Правда, початковий план з навісом, виконаним у стилі кабіни для реактивних винищувачів, не знайшов підтримки, оскільки виникав високий ризик травми при руйнуванні навісу з полікарбонату в момент зіткнення. Крім того, уламки закритого кокпіта могли відлетіти високо в повітря в момент аварії, що створювало б загрозу глядачам.

Але фахівців FIA більше тривожив інше питання - нездатність пілотів швидко залишити автомобіль із закритим кокпітом, який може деформуватися в момент аварії. Саме ця проблема змусила керівництво Федерації відмовитися від ідеї з переходом на закриті кокпіти.

Наприклад, недавній інцидент на Гран Прі Австрії, коли в результаті аварії машина Фернандо Алонсо виявилася зверху на Ferrari Кімі Райкконена, показав, що при закритому кокпіті фін практично був би позбавлений можливості швидко покинути свій автомобіль.

В цей же час команди Формули 1 виступають за збереження відкритих кокпітів, оскільки вважають цей елемент гонок їх історичною спадщиною Формули 1.

І хоча повністю закриті кокпіти не знайшли підтримки, фахівці вважають, що для підвищення безпеки пілотів можна використовувати захисні каркаси. Одна з останніх ідей увазі установку перед кабіною вертикально розташованих лез різної висоти, які б захистили голову гонщика, але і не заважали б йому при необхідності швидко залишити кокпіт.

Так співпало, що цю ідею технічні директори команд Ф1 обговорили з FIA минулого тижня ще до трагічної аварії за участю Уїлсона. І на тій зустрічі було погоджено проведення додаткових тестів у вересні, де також може бути випробувана ідея команди Mercedes, яка запропонувала свою концепцію каркаса безпеки навколо кокпіта (на фото).

F1-Ukraine

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ