Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Геннадій Зубко і голови громад обговорили План розвитку гірських регіонів Карпат

Як повідомили у прес-службі Віце-прем’єр-міністра України, Геннадій Зубко і голови громад обговорили План розвитку гірських регіонів Карпат.

Ми не повинні зупинятися у впровадженні реформ і якісних змін на місцях, і особливо це стосується таких пріоритетних речей, як розвиток гірських територій, які, на моє переконання, є одними із найбільш інвестиційно привабливих. Про це під час круглого столу ʺРозвиток гірських територій українських Карпат: від Концепції до Плану дійʺ заявив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко, який наразі перебуває в Івано-Франківській області.

На заході експерти і голови громад обговорили пріоритезацію проектів і заходів. Це в першу чергу логістика і дорожня інфраструктура, яка є достатньо складною в гірській місцевості. Питання підтримки місцевого бізнесу через податкові пільги, реалізація окремих програм, які можуть увійти до Концепції розвитку гірських територій, і це пов’язано з розробкою державних стратегій регіонального розвитку.

ʺЦі питання є дуже важливими, які ми повинні обговорити, починаючи від голови ОДА, голови громади, голови обласної ради, для максимального врахування їх пропозицій і вирішення проблемних питань знизуʺ, – зауважив Геннадій Зубко.

ʺМета наша дуже проста – зробити Карпати ʺпаротягомʺ для всієї інвестиційної економіки України. І ключем вашого успіху має стати децентралізація як інструмент розвитку всього Карпатського регіону, а це Івано-Франківська, Львівська, Чернівецька і Закарпатська області. Адже ми говоримо у першу чергу про розвиток тут людського потенціалу – майже 700 тис. жителів гірських територій, яким ми повинні забезпечити належну якість життя!ʺ – зазначив Геннадій Зубко.

На 2019 рік з державного бюджету 4 областям виділено 4,5 млрд грн на підтримку інфраструктури. Зокрема, ДФРР – 1,171 млрд грн, субвенція ОТГ – майже 250 млн грн, дорожня інфраструктура – понад 1,5 млрд грн і сільська медицина – 1,4 млрд грн.

ʺСьогодні ці регіони завдяки державній підтримці мають всі можливості розвивати не тільки проекти, які формуються на регіональному рівні, а й ті, які відповідають безпосередньо державній регіональній стратегії. Ще одним інструментом для розвитку гірських територій, який ще не використаний на повну міру, є транскордонне співробітництво. Вже затверджені дві програми. Це Стратегія ЄС для Карпатського регіону, яка передбачає проведення скоординованої політики та впровадження спільних заходів з розвитку регіону, а також Стратегія ЕС для Дунайського регіону та Дунайська транснаціональна програма, на реалізацію якої виділено 5 млн євроʺ, – розповів Геннадій Зубко.

Окремо урядовець зупинився і на проекті ʺКарпатська мережа регіонального розвиткуʺ, який реалізовується за секторальної підтримки ЄС. ʺНа цей проект спрямовано 50 млн грн, і ці кошти ми розглядаємо як інструмент, який допоможе у відпрацюванні проектів міжрегіональної співпраці, які б впроваджували стратегічне планування для всього регіону. Дуже розраховую, що цей Карпатський хаб стане інкубатором інноваційних ідей, стартапів, креативних індустрій, які запустять економічний розвиток громад і регіону. Адже внесок і досвід кожної з областей дасть мультиплікативний ефект для всього Карпатського регіонуʺ, – підкреслив Геннадій Зубко.

Ще один інструмент для розвитку гірських територій Карпат – це затверджена Урядом  Концепція розвитку гірських територій українських Карпат на 2019-2027 роки, яка базується на чотирьох основних пріоритетах:

  • формування конкурентної економіки гірських територій (будівництво та введення в експлуатацію вітрових, сонячних електростанції на гірських територіях; розвиток підприємництва та створення інфраструктури агротуристичних та агрорекреаційних кластерів тощо);
  •  розвиток туристичного потенціалу (створення трьох центрів Карпатської культури; реалізація проекту “Розвиток туристичної інфраструктури Закарпатської області через покращення навігаційних елементів та встановлення туристичних стоянок”);
  • забезпечення екологічної безпеки (створення нових територій та об’єктів природно-заповідного фонду на території українських Карпат; будівництво/реконструкція очисних споруд, каналізаційних насосних станцій тощо);
  •  розбудова транспортної, виробничої та соціальної інфраструктури (будівництво та реконструкція доріг, мостів і штучних споруд, які сполучають гірські населені пункти та адміністративні центри; забезпечення розбудови та облаштування вздовж автомобільних доріг велосипедних доріжок та об’єктів дорожнього сервісу тощо).
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ