Спостерігачі ОПОРИ фіксують, як через «анкети прихильників» та оголошення про розіграш призів збирають персональні дані по всій території Львівської області.
Так, у наметах «Української стратегії Гройсмана» збирали персональні дані через «анкети прихильника». Мешканці мали вказати у формі прізвище, ім’я, по батькові, місце реєстрації, контакти (телефон, електронну адресу, «Facebook»), рівень зайнятості та форми бажаної співпраці з політичною силою. При цьому агітатори не брали письмової згоди в громадян на збір і обробку персональних даних.
Для збору персональних даних також використовували газети, де розміщено оголошення про розіграш призів від редакції. Щоправда поруч з інформацією про розіграш зазначається, «заповнюючи цю анкету, надаю згоду на обробку своїх персональних даних». На останній сторінці видання вказано, що засновником та видавцем друкованого ЗМІ є політична партія «Українська стратегія» Володимира Гройсмана.
«Увага, розіграш призів! Редакція газети «Українська стратегія» проводить розіграш цінних призів. Для того, щоб взяти в ньому участь, пропонуємо заповнити анкету та надіслати на адресу редакції. Серед призів: настінні годинники, сучасна побутова техніка, екскурсії до міста Києва, зустрічі з відомими людьми і ще безліч цікавих сюрпризів», - зазначається на останній сторінці друкованого видання.
Читачам пропонують зазначити прізвище, ім’я, по батькові, телефон, електронну пошту (якщо є) та місце проживання. Зазначається, що заповнюючи анкету, особа надає згоду на обробку персональних даних.
Щоправда у тексті оголошення не зазначається ані про умови, ані про місце проведення розіграшу. А це недотримання редакцією вимог частини 3 статті 8 Закону «Про рекламу», згідно з якою реклама про проведення конкурсів, лотерей, розіграш призів, заходів рекламного характеру мають містити інформацію про строки, місце проведення заходів та джерело, з якого можна дізнатися про умови та місце проведення цих заходів.
Координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Львівській області Тарас Радь наголошує:
«Анкетування суб'єктами виборчого процесу громадян під приводом пошуку прихильників, волонтерів тощо без згоди особи на збір, накопичення, зберігання, обробку, використання її персональних даних хоч не є порушенням виборчого законодавства, проте передбачає адміністративну відповідальність у відповідності до Закону «Про захист персональних даних». Проведення відповідного анкетування під час виборчого процесу може бути ознакою схеми з розбудови мережі агітаторів з метою можливого підкупу виборців під приводом формування руху прихильників політичної партії або кандидата у депутати. Адже виборець, який заповнює подібну анкету не знає як і в який спосіб можуть бути використанні його особисті дані під час виборчої кампанії (для розсилки повідомлень на засоби зв'язку з метою агітації, для подання документів до складу дільничних виборчих комісій без їх відома тощо). Подібна сумнівна практика у минулому використовувалася суб'єктами виборчого процесу для того, щоб під приводом розбудови мережі агітаторів з якими укладалися договори на надання послуг розбудовувалися мережі з підкупу виборців за схемою мережевого маркетингу.
Розміщення у партійних ЗМІ оголошень про проведення конкурсів, лотерей, розіграшів з отримання призів від імені політичної партії або кандидата у депутати може за певних умов підпадати під визначення частини 14 статті 74 Закону «Про вибори народних депутатів України» як форми непрямого підкупу виборців. Вона забороняє проводити передвиборчу агітацію, що супроводжується наданням виборцям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки розміру мінімальної заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів чи інших матеріальних цінностей».